کد خبر: ۲۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کرمان با استاندار دیدار کردند
استاندار با هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در شروع این دیدار مدیرخانه مطبوعات و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات بعنوان نمایندگان اهالی رسانه مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران و مدیران مسوول را با دکتر فدایی در میان گذاشتند.

استاندار کرمان در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات شمال استان گفت: وجود رسانه ها در هدایت افکار جامعه و نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی لازم است و من به جایگاه، حضور و اهمیت مطبوعات در پیشبرد اهداف دستگاه ها اعتقاد دارم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدائی افزود: حضور و فعالیت مطبوعات به عنوان عنصری موثر در هدایت افکار عمومی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها ضروری است و بسیاری از جلسات استانداری برای پاسخگویی به مطالب و مشکلاتی است که مطبوعات مطالبه گری می کنند.

دکتر فدائی تصریح کرد: دستگاه ها از حضور و فعالیت رسانه ها استقبال می کنند و صحبت های رسانه ها نیز باید مبتنی بر اطلاعات دقیق و همراه با نقد و ارائه راه حل ها باشد.

دکتر فدائی با اشاره به لزوم پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: مدیران باید به رسانه ها پاسخگو باشند و برای پاسخگویی مدیران نیز بایستی از قبل برنامه ریزی شود و روابط عمومی دستگاه ها در این زمینه آموزش ببینند.

استاندار کرمان با تأکید بر نقش فرهنگ‌ساز رسانه ها افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری، ایجاد دولت الکترونیک و شهر هوشمند از جمله مواردی است که نیاز به فرهنگ سازی توسط رسانه ها و انتشار اخبار و اطلاعات دارد و رسانه ها باید در این زمینه به استانداری کمک کنند.
مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این جلسه گفت: رسانه ها و مطبوعات با مطرح کردن عملکرد دستگاه ها و ارائه انتقادات و پیشنهادات به آن ها نقش مهمی در فرآیند توسعه ایفا می کنند.

عباس تقی زاده با مقایسه عملکرد رسانه های تصویری و مکتوب افزود: رسانه های مکتوب به دلیل نوع محتوا می توانند سطح تحلیل مردم را بالا ببرند.
وی با اشاره به کمبود گزارش های تحلیلی و تحقیقی در مطبوعات استان کرمان تصریح کرد: یکی از کارکرد رسانه ها نظارت بر عملکرد مسئولین و دولت است و استقلال آن ها باید حفظ شود.
مدیر عامل خانه مطبوعات شمال استان کرمان نیز در این دیدار گفت: 369 رسانه دارای مجوز در استان وجود دارد که 88 رسانه از این تعداد پایگاه خبری و بقیه مکتوب هستند.

روح الله خدیشی با اشاره به مشکلات گرانی کاغذ و چاپ نشریات در استان افزود: قیمت تمام شده چاپ در استان از ابتدای سال جاری حدود 250 درصد افزایش داشته است و به همین دلیل تنها 40 درصد از نشریات استان چاپ منظم دارند و تنها در سیرجان اوضاع تیراژ نشریات وضعیت بهتری نسبت به بقیه استان دارد.

وی پیشنهاد کرد: برای تقویت رسانه ها نیازمند تبیین جایگاه رسانه ها در جلسات شورای اداری، پاسخگویی مدیران برای از بین بردن شایعات و ایجاد پیوست رسانه ای برای طرح های عمرانی و اقتصادی هستیم.

پیگیری برای تشکیل تعاونی مسکن مطبوعات و پایگاه های خبری، انعکاس مشکلات گرانی کاغذ به وزارت ارشاد و پیگیری برای حل مشکلات مطبوعات از طریق وام های کم بهره و تدوین سیاست های رسانه های استان با همکاری خانه های مطبوعات شمال و جنوب استان و روابط عمومی استانداری از مهمترین مصوبات این دیدار بود.

مصوبه‌دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات و استاندار کرمان

بسمه تعالی
نشست بررسی مسائل مربوط به مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان جلسه‌ای ساعت 10 صبح یکشنبه ۱۴/۱۱/۹۷ در محل استانداری تشکیل و به شرح زیر بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.
1-در مورد نشست خبری مقرر شد حسب درخواست خانه مطبوعات عندالزوم توسط روابط عمومی استانداری برنامه ریزی و مدیریت شود.
2-در مورد نحوه ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها و تفکیک خبر، نشست خبری و رپرتاژ آگهی، قرار شد آئین‌نامه‌ای توسط خانه مطبوعات پیشنهاد شود تا پس از بررسی و تصویب به عنوان سیاست‌های رسانه‌ای استانی در شورای اداری تشریح و کتباً به دستگاه‌های ارجاع و برای اجرای آن نظارت گردد.
3-قرار شد تحقیقات مربوط به عدم رعایت مقررات توزیع آگهی‌ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان (شمال و جنوب) به استانداری گزارش گردد تا رسیدگی و برخورد شود.
4-در مورد حل مشکل کاغذ قرار شد در کوتاه‌مدت از طریق انعکاس موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد و جلسه با معاونت مربوطه و نیز از طریق پرداخت وام کم‌بهره این مشکل تا حدی حل شود. مقرر شد پرداخت وام کم‌بهره در کمیته‌ای به مسوولیت‌ آقای دکتر تقی‌زاده و با حضور افراد ذی‌ربط موضوع بررسی و طرح اجرایی مناسبی ارائه و پیگیری شود. برای درازمدت قرار شد در خصوص موضوع ایجاد کارخانه تولید کاغذ توسط خانه مطبوعات با کمک اداره صمت برای اظهارنظر شود.
5-در مورد تامین مسکن کارکنان مطبوعات و پایگاه‌های خبری قرار شد در صورتی که تعاونی مسکن تشکیل شود برای واگذاری زمین با رعایت مقررات در اولویت قرار گیرد. در مورد سایر مسایل رفاهی قرار شد تجربه استانهای دیگرکشور گزارش شود تا حتی المقدور در استان مشابه آن انجام شود.
6-در مورد نشریه‌های تخصصی قرار شد پیگیری شود تا دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط در محتوا و انتشار آنها همکاری معنوی و مادی داشته باشد.
در پایان نشست این مصوبه به امضای استاندار کرمان، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل روابط عمومی استان و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کرمان رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)