کد خبر: ۳۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
انارکی محمدی مطرح کرد:
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کسری بودجه در سال جاری از حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان شروع می شود و با کاهش قیمت نفت و کاهش صادرات احتمال می رود بیشتر شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کسری بودجه در سال جاری از حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان شروع می شود و با کاهش قیمت نفت و کاهش صادرات احتمال می رود بیشتر شود.

احمد انارکی محمدی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تعیین سه راهکار توسط ریس کل بانک مرکزی برای تامین کسری بودجه، گفت: کسری بودجه معمولا به عنوان یک معظل در اقتصاد کشور همیشه مورد توجه بوده که دلیل این کسری فزونی هزینه ها بر درآمدها است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلیل فزونی هزینه ها بر درآمدها بزرگ شدن دولت، بهره وری پایین، ابرچالش صندوق های بازنشستگی و خوش بینی در پیش بینی هاست، افزود: وضعیت بودجه در سال های گذشته و تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح ساختار بودجه، ضرورت اصلاحات را نشان می دهد که در این راستا دولت باید کوچک شود و هزینه های خود را پایین تر لحاظ کند.

اولین تاثیر کسری بودجه کاهش بودجه عمرانی است

وی با تاکید بر اینکه کاهش سهم نفت و تمرکز بر درآمدهای مالیاتی باید در دستور کار دولت باشد، ادامه داد: برای افزایش درآمدهای مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و توجه به نظام شفاف مالیاتی حیاتی است.

انارکی محمدی با بیان اینکه اولین تاثیر کسری بودجه کاهش بودجه عمرانی است، تاکید کرد: همین موضوع بخشی از دلیل وجود ۷۶ هزار طرح نیمه تمام با ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است .

حفظ صادرات نفت در حد همان ۱میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه رضایت بخش خواهد بود
وی با تاکید بر اینکه نظام بانکی و بدهی دولت به نظام بانکی و بدهی بانک ها به بانک مرکزی از چالش های دیگری است که بر بودجه تاثیر گذار است، افزود: کسری بودجه با مفروضات مختلف می تواند عددهای متفاوتی باشد و اگر میزان اوراق پیش بینی شده را لحاظ کنیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان شروع می شود و با کاهش قیمت نفت و کاهش صادرات، کسری پیش بینی می شود بیشتر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در کوتاه مدت برای تامین بودجه ۳ راه پیش روست، اما باید توجه شود که کدام کم هزینه تر است و آسیب کمتری دارد، ادامه داد: باید توجه شود که صدور بیشتر نفت شاید به دلیل تحریم سخت باشد و ایجاد راه های جدید زمان بر و پر ریسک است و حفظ صادرات در حد همان عدد پیش بینی شده یعنی ۱میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه رضایت بخش خواهد بود.

سودهای انباشت شده بابت انتشار اوراق بسیار خطرناک است

وی با اشاره به اینکه وعده روس ها برای کمک به صادرات نفت و عملیات بانکی باید بررسی و راست آزمایی شود، تصریح کرد: یکی از راهکارهای دیگر پیش بینی شده برداشت از صندوق توسعه ملی است اما این موضوع دست درازی به منابع بخش خصوصی است و این بخش باید ناجی اقتصاد کشور از دست بخش دولتی اقتصاد باشد .

انارکی محمدی با بیان اینکه انتشار اوراق رویه ای بوده برای پوشش یک بدهی با بدهی دیگر و نوعی انتقال بدهی است، ادامه داد: انباشت تعهدات و سودهای انباشت شده بابت این اوراق نیز بسیار خطرناک است .
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه ضرورتی است که باید هرچه سریعتر عملیاتی شود، گفت: صرفه جویی دولت و افزایش بهره وری باید در دستور کار باشد و با ترکیبی از ۳ راه موجود کسری بودجه را پوشش داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

26 میلیارد تومان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

میزبانی استان کرمان از 2 شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع)

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

قهرمانی زود هنگام مس کرمان در لیگ برتر هندبال

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

اهدای عضو جوان 23 ساله رفسنجانی نجات بخش چند بیمار نیازمند عضو

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

سینماهای کل کشور از عصر جمعه تعطیل می‌شوند

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)