کد خبر: ۳۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور:
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ خانوار در استان کرمان مسکن ندارند که طبق سهمیه بندی ۷۰ شهر از این دیار با دو هزار واحد در طرح ملی مسکن قرار دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ خانوار در استان کرمان مسکن ندارند که طبق سهمیه بندی ۷۰ شهر از این دیار با دو هزار واحد در طرح ملی مسکن قرار دارند.

اباذر جابری در آیین رونمایی از سامانه طرح اقدام ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کرمان افزود: بنیاد مسکن متولی ساخت ۱۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد اقدام ملی است و از امروز به صورت عملیاتی ثبت نام این طرح در کرمان به عنوان استان پایلوت آغاز شده است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به همه مردم در رابطه با طرح اقدام ملی گفت: فرصت ثبت نام برای طرح اقدام ملی در استان کرمان تنها ۵ روز است که مردم می توانند با مراجعه به سامانه آباد بنیاد مسکن در این طرح ملی نام نویسی کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور افزود: برای جلوگیری از مشکلات و خطای سرور، ثبت نام هر استان به صورت جداگانه قرار داده شده که استان کرمان اولین استان انتخابی بوده است.

جابری در ادامه با توجه به درخواست بنیاد مسکن در زمستان سال گذشته گفت: نظر به ظرفیت کاری و برنامه ها، پیشنهاد طرح ۱۰۰ هزار واحد را در قالب برنامه ۴۰۰ هزار واحد مسکن وزارت راه ارائه داده ایم که محدوده فعالیت با اولویت قرار دادن شهرهای زیر یکصد هزار واحد بوده است.

این مسئول همچنین گفت: برنامه ما در کشور برای فاقدین مسکن، سرپرست خانوار یا افراد متاهل است که می توانند نسبت به ثبت نام با شرط سکونت پنج سال در این طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مبنای طرح بر اساس مشارکت مردم است گفت: آن دسته از فاقدین مسکن که زمین دارند می توانند با گرفتن تسهیلات در زمین خودشان مسکن بسازند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در ادامه تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی ساخت را برای افرادی که دارای زمین هستند عنوان کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد برای دوره مشارکت مدنی پرداخت می شود و متقاضیان باید توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را با مبلغ اقساط که از یک و نیم میلیون تومان آغاز می شود را داشته باشند.

جابری همچنین گفت: این طرح برای اقشار متوسط جامعه تعریف شده و برای دو دهک پایین جامعه متولیان و سازمان های حمایتی بحث مسکن را انجام می دهند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی مسکن شهری بنیاد مسکن کشور با اشاره به یک هزار و ۲۲۴ شهر که در حوزه فعالیت بنیاد مسکن است گفت: براساس محاسبات شاخص امید به تملک مسکن وضعیت کرمان نسبت به سایر استان ها مناسب تر است و دو تا سه دهک متوسط استان ضرورت مداخله و کمک دارند.

وی همچنین با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ۱۰ درصد نیاز کشور را پوشش می دهد گفت: زمان اجرای طرح دو ساله است و براساس زمان بندی، پایش پیش می رویم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مسکن ، طرح ملی مسکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

وعده حل مشکل شغل، بیمه و حقوق ورزشکاران توسط وزیر ورزش و جوانان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)