کد خبر: ۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
حسن قنبری پور: تختی به من می‌گفت سالار
بعد از شنیدن خبر فوت ایشان به اتفاق عباس مدنی در مسجد قصر حمید بم مراسم فوت ایشان را برگزار کردیم و جمعیت کثیری در بم در مراسم حضور پیدا کردند و حتی پس از مراسم از کرمان مرا خواستند و گفتند دلیل برگزاری مراسم بزرگداشت برای تختی چه بوده که گفتم با ایشان رفاقت داشته و هم تمرینی بوده ایم.

حسن قنبری پور، کشتی گیر و پهلوان بمی تنها کسی بوده که از کرمان با تختی رفاقت داشته و با وی مسابقه داده و تمرین کرده است، وی متولد 1316 بم می باشد و سالهاست که کسی احوالی از وی نمی گیرد، اما او منش پهلوانی تختی را سرلوحه کارش قرار داده و از کسی گلایه ای ندارد و می گذار پای گذر زمان و شعر معروف «نو که اومد به بازار،کهنه میشه دل آزار»، پهلوان در حال حاضر در بیمارستان خاتم النبیا یزد تحت درمان است و هیچ یک از مسولین ورزش و استان احوالی از وی نگرفته اند.


«حسن قنبری پور» در سالگرد جهان پهلوان تختی از خاطراش با این پهلوان نامی گفت و اظهار کرد: بلاخره ما بچه بم بودیم و سیاه چهرگی مان باعث شد تا آقا تختی در اولین دیدار مرا سالار صدا کند.

 

وی در ادامه افزود: حدودا سال 5-46 بود که به عنوان تنها کشتی گیر از کرمان در مسابقات کشتی پهلوانی شرکت کردم و در مسابقه اولم مقابل «شهره ورزی» قرار گرفتم و در مسابقه دوم می بایست مقابل تختی روی تشک بیایم، آن زمان کشتی پهلوانی 15 دقیقه بود، 4 دقیقه که گذشت به رسم احترام و ادب برد را به تختی بخشیدم، هرچند اگر هر 15 دقیقه را هم بازی می کردم قطعا از تختی شکست می خوردم.

 

پیشکسوت کشتی ایران از دعوتش برای اردوی تیم ملی کشتی و تمرین با تختی اینگونه یاد کرد: آن زمان در بم تمرین می کردم، یک روز با خبر شدم از طرف «حبیب الله بلور» سرمربی تختی و تیم ملی به تهران دعوت شده ام، تقریبا 20 روز با تختی تمرین کردم.

 

وی  با بیان خاطره ای از تختی عنوان کرد: یادم است تختی یک بنز مدل پایین داشت و هروقت به تمرین می آمد آن را جلوی درب استادیوم پارک شهر پارک می کرد و دوتا از کشتی گیران به نام های «نبی سروری» و «منصور مهدی زاده» پس از اینکه تختی وارد سالن می شد می رفتند و ماشین اورا هول داده و جابه جا می کردند تا با او شوخی کنند که صبر و حوصله تختی باعث می شد وی هیچگاه از این شوخی ها ناراحت نشود و از کسی خورده ای به دل نگیرد.

 

قنبری پور ادامه داد: با تختی رفاقت داشتیم، حتی یادم است قرار بود تیم به مسابقات شیراز اعزام شود، تمرینات هم می بایست با نظم برگزار شود، آن زمان تختی می گفت به غیر از بازیکنان تیم کسی با تیم تمرین نکند جز سالار، تختی همیشه هوایم را داشت.

 

وی پیرامون اینکه قرار بود تختی به بم سفر کند خاطرنشان کرد: قرار بود او و امیر حیدری جهت آموزش کلاس مربی گری به هندوستان سفر کنند، از آنها قول گرفتم که حتما در راهشان در بم چندروزی را پیش من بمانند که اتفاقا استقبال هم کردند، اما متاسفانه جریان فوت ایشان اتفاق افتاد و سفرشان کنسل شد.

 

پیشکسوت کشتی تصریح کرد: بعد از شنیدن خبر فوت ایشان به اتفاق عباس مدنی در مسجد قصر حمید بم مراسم فوت ایشان را برگزار کردیم و جمعیت کثیری در بم در مراسم حضور پیدا کردند و حتی پس از مراسم از کرمان مرا خواستند و گفتند دلیل برگزاری مراسم بزرگداشت برای تختی چه بوده که گفتم با ایشان رفاقت داشته و هم تمرینی بوده ایم.

 

قنبری پور در پایان اظهار کرد: تختی با ناجوانمردی فوت شد، او نیازی به معرفی ندارد، یادش در دلها مانده و نسل های آینده نیز از او یاد می کنند و تمرین کردن و مسابقه دادن با او جزو افتخارات زندگی ام است و خیلی چیزها را از او یاد گرفتم.

 

گفت و گو از: میلاد مقیمی زاده/ ایسنای منطقه کویر


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)