کد خبر: ۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در جمع اصلاح‌طلبان استان کرمان عنوان شد:
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد شدید از کسانی که رییس جمهور را همراهی و کمک نمی‌کنند گفت: چرا درک نمی‌کنید که آقای دکتر روحانی کشور را از وضعیتی که یک عده‌ای دانسته و یا نادانسته ساخته بودند نجات داد.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد شدید از کسانی که رییس جمهور را همراهی و کمک نمی‌کنند گفت: چرا درک نمی‌کنید که آقای دکتر روحانی کشور را از وضعیتی که یک عده‌ای دانسته و یا نادانسته دچار ساخته بودند نجات داد. 

به گزارش گفتارنو سید حسین مرعشی که در نشست اصلاح‌طلبان استان به مناسبت ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) سخن می‌گفت اظهار داشت: کسانی که سیاست‌های آنها و حمایت‌های آنان از دولت نهم و دهم این همه مفاسد برای کشور درست کرده، نباید الان طلب‌کار شوند.

مرعشی با اشاره به انتقاداتش از محمود احمدی‌نژاد به ذکر خاطره‌ای از مکالمه خود با علی زادسر نماینده اسبق مجلس پرداخت و گفت: آقای زادسر یک روز به من گفت که شما چرا اینقدر از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنی؟ گفتم مگر احمدی‌نژاد مقام قدسی است که نشود از او انتقاد کرد.

وی افزود: آقای زادسر گفت چون رهبری از ایشان حمایت می‌کنند، وقتی شما با این شدت مخالف می‌کنید ممکن است مخالفت با رهبری تلقی شود. 

مرعشی گفت: به زادسر گفتم شما واقعا اینگونه فکر می‌کنید؟ گفت بله. گفتم برادر من! به خدا قسم این اگر از ما خلاص بشود بر رهبری شورش می‌کند.

مرعشی با بیان اینکه به زادسر گفتم احمدی‌نژاد را اینگونه نگاه نکنید گفت: زادسر از من پرسید به چه دلیل این حرف را می‌زنی؟ گفتم خیلی ساده است، گذشته اش را نگاه کن و آینده‌اش را تحلیل کن.

وی ادامه داد: گفتم احمدی‌نژاد استاندار آقای هاشمی بوده است، می‌توانست رقیب آقای هاشمی بشود، من معتقد نیستم نمی‌توانست رقیب بشود، ولی ایشان اگر ذره‌ای اصالت سیاسی داشت، به آقای هاشمی توهین نمی‌کرد، چون رییس قبلی‌اش بود.

مرعشی افزود: به زادسر گفتم این به همان دلیلی که امروز به آقای هاشمی بیشترین جسارت‌ها را کرده است؛ به همین دلیل اولین روزی که فرصت پیدا کند علیه رهبری اقدام خواهد کرد.


عضو حزب کارگزاران سازندگی افزود: روزی که احمدی‌نژاد قهر کرد به زادسر زنگ زدم و گفتم دیدی حرف من درست بود. 

مرعشی با بیان اینکه حالا ما از تشخیص‌ و تحلیل‌مان گذشتیم افزود: علیه‌مان شعار دادند و محدودیت ایجاد کردند، ولی از انقلاب و نظامی که متعلق به خودمان هست و چتر امنیت بالای سر مملکت‌مان هست نبریدیم، ولی معنی‌اش این نیست که بدهکار باشیم، طلبکار هم نیستیم. 

نماینده مردم کرمان در مجلس پنجم و ششم خطاب به برخی اصولگرایان افزود: ما فکر نمی‌کنیم خداوند شما را بدون دلیل خلق کرده باشد، شما هم فکر نکنید خداوند ما را بدون دلیل خلق کرده است.

مرعشی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان عنصر زائد جهان خلقت نیستند گفت: بیایید برای اعتلای دین و ایران با هم رقابت کنیم.

وی در ادامه گفت: برخی دوستداران اسلام، شیعه، مرجعیت، روحانیت، امام و رهبری بدانند با مسیری که شما توصیه می‌کنید در آن حرکت کنیم هیچ چیز برای هیچ کس نمی‌ماند. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در شرایطی فعلی نباید اشتباه کرد گفت: در اطراف ما اتفاقات مهمی در حال وقوع است و همین عراقی که متحد ماست و اگر ما کمک نکنیم امنیت داخلی‌اش را نمی‌تواند تامین کند، دارد برای فروش روزی یازده میلیون بشکه نفت سرمایه‌گذاری می‌کند، در حالی که حدود سی میلیون نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: وقتی نفت شد 100 و 120 دلار همه کشورهای نفتی رفتند سرمایه‌گذاری کردند، ولی در ایران سرمایه‌گذاری نشد. 
مرعشی افزود: تا سه سال پیش در شرایطی که یک دکل حفاری نفت در دنیا نبود که بیکار باشد، در ایران یک دکل نفت کار نمی‌کرد و ما یک چاه جدید حفر نکردیم. 

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات با طرح این پرسش که از هفتصد میلیارد دلار درآمدی که از نفت داشتیم چرا صد میلیارد آن سرمایه‌گذاری نشد که تولید نفت در ایران به هشت میلیون بشکه در روز رسیده باشد افزود: چه کسی جواب فقر آینده بچه‌های شیعه ایران را می‌دهد؟ 

مرعشی ادامه داد: به جای متهم کردن دیگران بیایید جواب بدهید، بگویید چرا این کار را نکردید.

وی با طرح پرسش دیگری گفت: چرا شرایط به سمتی رفت که کشور نفت را می‌فروشد، اما باید با چه کنم چه کنم دلارهای آن را به دست بیاورد.

این فعال سیاسی با اشاره به تحولات بین‌المللی افزود: من اصلا نمی‌توانم بفهمم کسی از عمق وجود شیعه باشد و امروز که سیاست‌مداران آمریکایی به خطاهای استراتژیک خودشان در مورد منطقه ما پی بردند، از این فرصت تاریخی برای حل و فصل مسایل ایران شیعی استفاده نکند. 

مرعشی گفت: سال‌ها به درست و یا به غلط ما سیبل غربی‌ها شدیم و در شرایط تحریم قرار گرفتیم، بازارهای نفتی ما را سعودی‌ها گرفتند، بازار کالای ما را ترک‌ها گرفتند و ما درگیر جنگ، تحریم، اقتصاد کوپنی و... شدیم. 

وی در ادامه تحلیل خود با بیان اینکه رشد اقتصادی پایین و تورم بالا حق مملکت و مردم نیست افزود: همیشه آرزو می‌کردیم که این عرب‌ها یک خطایی بکنند و آن‌ها بشوند سیبل غرب تا ما یک نفسی بکشیم، این اتفاق افتاد ولی نمی‌دانم چرا از آن استفاده نمی‌کنیم.

نماینده اسبق مردم کرمان افزود: با به وجود آمدن پدیده‌ای به نام طالبان، القاعده و داعش ایران، جهان تشیع و فقه ما دارد تفاوت‌هایش را با سلفی‌گری و تعصب‌های دیگران نشان می‌دهد.

مرعشی گفت: خداوند به مردم لطف کرد و در شرایطی که ممکن بود ما به یک شرایط بحرانی برسیم، با همت بزرگان مملکت و مردم و علی‌رغم ردصلاحیت آقای هاشمی مردم کس دیگری را برگزیدند و دکتر روحانی افتخاری برای ایران شد.

مرعشی با انتقاد شدید از کسانی که رییس جمهور را همراهی و کمک نمی‌کنند گفت: چرا درک نمی‌کنید که آقای دکتر روحانی کشور را از وضعیتی که یک عده‌ای دانسته و یا نادانسته دچار ساخته بودند نجات داد. 

وی با بیان اینکه چرا این فرصت تاریخی که خداوند مقدر کرده را درک نمی‌کنید افزود: این‌ها از آن چراهایی هست که دوستان به جای جواب دادن به آن، تلاش می‌کنند کسانی که این چراها را مطرح می‌کنند در عرصه رقابت سیاسی نباشند.

مرعشی با بیان اینکه این ملت ظرفیت‌های فراوانی دارد گفت: برخی ممکن است حریف سیاستمداران شوند، ولی حریف ملت نمی‌شوند. 

این فعال سیاسی افزود: علی‌رغم همه کاستی‌ها و رنجش‌ها مسوولانه، خردمندانه و دلسوزانه باهم متحد خواهیم ماند تا انشاالله گام بعدی را در انتخابات با محکمی برداریم.    
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
1
درود بسیار بر مرعشی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
2
بهتر بود جلسه با پرسش و پاسخ ادامه می یافت وبه بعضی از سوالات حاضرین هم پاسخ داده می شد
امرال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
جناب مرعشی شما درآغازدولت احمدی نزاد با توجه به فضای اتهامی به دولت قبل فرمودید این ترفندی است که 2 تا 3 سال اول هردولت به سیاه نمائی و تخریب دولت های قبل می گذرد و بعد هم فاز وعده های دور ودراز . آیا سیاه نمائی های حاضر هم ازدولت قبل در همان راستا نیست ؟ مدعیان امروزی اصلاحات در استان در دولت قبل چه واکنش هائی داشتند که امروز برخی از شما هم سیاست پیشه تر خودرا می دانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)