کد خبر: ۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه موقت کرمان
وی تصریح کرد: در مذاکرات این نیست که ما 100 درصد برنده شویم و طبیعی این است که در جاهای لازم کوتاه آمده‌ایم تا اینکه به جاهای خوبی برسیم و امیدواریم با عنایت خداوند و بیانات مقام معظم رهبری و پیگیری‌های مسئولان و دقتی که نمایندگان مجلس دارند به جای خوبی برسد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: استان کرمان طی دو سال گذشته در وضعیت بحرانی آب بسر می‌برد.

به گزارش فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور در آیین نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: خداوند همیشه با انسان‌های باتقواست.

وی از همه مردم شریف استان کرمان به خاطر حضور پرشور در برنامه‌های مذهبی ماه مبارک رمضان تشکر و قدردانی کرد.

عربپور عنوان کرد: پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی است که در سال 58 در دانشگاه تهران برگزار شد.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: نماز جمعه از زمان پیامبر اکرم (ص) رایج بوده و در دوره‌های مختلف در بعضی از شهرها اقامه می‌شد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت گسترده در شهرهای کوچک و بزرگ کشور برگزار می‌شود.

عربپور ابراز داشت: امام رضا (ع) در زمینه برگزاری نماز جمعه فرمودند «نماز جمعه یک دستور حکومتی است که نماینده دولت هفته‌ای یکبار در خطبه اول دعوت به خدا و رعایت تقوا و در خطبه دوم به دیگر حاجات و مسائل روز مردم توجه می‌شود».

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی حرکت‌های مردمی برای خنثی کردن فتنه ضد انقلاب، بصیرت‌افزایی، هشت سال دفاع مقدس و ... از طریق تریبون نماز جمعه بود.

این مسئول بیان داشت: مسئله مهم هسته‌ای که اکنون به این مرحله رسیده و توافقنامه تنظیم شد و در مسیر قانونی خود حرکت می‌کند، این هم از برکات نماز جمعه است.

عربپور با اشاره به اینکه شنبه سوم مرداد ماه سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه اطهار (ع) توسط وهابیون است، گفت: در سال 1344 هجری قمری و وهابیون مزدور زمانی که بر مدینه پیامبر اعظم (ص) احاطه پیدا کردند، قبر چهار امام شیعیان را تخریب کردند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: این عمل همیشه از سوی شیعیان محکوم بوده و ‌این وهابیون در گروه‌های تروریستی داعش و النصر و سایر گروه‌ها اهانت به مزارهایی می‌کنند که مقدس برای مسلمین است که باز هم این اعمال محکوم است.

عربپور گفت: وهابیون دست ساخت کشورهای استکباری از جمله انگلیس هستند و تاریخ وهابیت دو قرن بیشتر نیست و آنها در اعتقادات خود اعتقادات انحرافی دارند و به ظاهر قرآن عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: آنها به غیر از خودشان دیگر گروه‌های اسلامی را به عنوان مسلمان قبول ندارند و قتل آنها را حلال می‌دانند و استکبار برای اینکه بین مسلمان اختلاف ایجاد کند، این گروه‌های تکفیری را به‌وجود آورده است.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: اگر کسی اهل منطق باشد، صحبت را مطرح می‌کند نه اینکه دست به ترور و کشتن اطفال و آدم‌های بی‌گناه بزند و این افراد بویی از اسلام نبرده‌اند و در مقابل منطق کم آورده و دست به خشونت می‌زنند.

عربپور با اشاره به اینکه جرم مردم عراق، سوریه و یمن چیست، تصریح کرد: چرا 130 روز است که بر سر مردم یمن بمب‌ها از هوا ریخته می‌شود و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل سکوت کرده‌اند و سازمان ملل حتی بر علیه مظلوم قطع نامه صادر می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم با بصیرت همه مسلمانان چه شیعه و سنی ریشه این افراد وابسته به استکبار خشکانده شود و مسلمانان از شر این‌ها نجات پیدا کنند.

عربپور افزود: متن توافق هسته‌ای هم به مجلس شورای اسلامی و توضیحات وزیر امور خارجه کشور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای به نمایندگان مردم ارائه شده است و ان‌شاءالله مسیر قانونی خود را طی می‌کند و قطعنامه‌ای که شورای امنیت صادر کرد، پیشرفت‌های سیاسی و اقتصادی برای کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات این نیست که ما 100 درصد برنده شویم و طبیعی این است که در جاهای لازم کوتاه آمده‌ایم تا اینکه به جاهای خوبی برسیم و امیدواریم با عنایت خداوند و  بیانات مقام معظم رهبری و پیگیری‌های مسئولان و دقتی که نمایندگان مجلس دارند به جای خوبی برسد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه ما از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر می‌کنیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند «بحث انرژی هسته‌ای مال همه مردم است و همه مردم مقاومت و ایستادگی کردند و باید از افراط و تفریط‌ها در این زمینه پرهیز شود».

وی ضمن تشکر از استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مورد انتقال آب از صفارود، کوهرنگ و دریای عمان به استان کرمان گفت: استان کرمان طی دو سال گذشته در وضعیت بحرانی آب قرار دارد و با تلاش مسئولان استان از دو ماه گذشته لوله‌کشی و انتقال آب به استان کرمان آغاز شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نباشند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)