کد خبر: ۳۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد:
عملکرد پایین بانک‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بحث برانگیز شد. در جلسه پیشین اقتصاد مقاومتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از عملکرد بانک‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی گلایه کرد و از پرداخت حدودا ۳ درصدی تسهیلات در این حوزه خبر داد. موضوعی که بار دیگر در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز مورد توجه قرار گرفت و گفته شد که از آن زمان تاکنون این رقم به ۴.۳ درصد رسیده است که البته با واکنش دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها همراه شد.

گفتار نو/ گروه اقتصاد: عملکرد پایین بانک ها در راستای اقتصاد مقاومتی در جلسه صبح امروز ستاد اقتصاد مقاومتی بحث برانگیز شد. در جلسه پیشین اقتصاد مقاومتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از عملکرد بانک ها در راستای اقتصاد مقاومتی گلایه کرد و از پرداخت حدودا ۳ درصدی تسهیلات در این حوزه خبر داد.

موضوعی که بار دیگر در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز مورد توجه قرار گرفت و گفته شد که از آن زمان تاکنون این رقم به ۴.۳ درصد رسیده است که البته با واکنش دبیر شورای هماهنگی بانک ها همراه شد.

"الله داد محمدی"دبیر شورای هماهنگی بانک ها در واکنش به عدد ۴.۳ درصدی پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: ملاک و معیار محاسبه شما چه بوده است؟

به گزارش گفتارنو، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پاسخ به این پرسش گفت: ما تسهیلات داده شده را به کل عدد مصوب شده تقسیم کردیم و به این درصد رسیدیم.

جعفر رودری با بیان این جمله که این پروژه ها در ستاد اقتصاد مقاومتی در ۸ جلسه رصد شده و از فیلترهای مربوطه گذشته اند و کاملا قابلیت اجرایی دارند، گفت: در این جلسات علاوه بر دستگاه های اجرایی، بانک ها نیز حضور داشته اند و با آن موافقت کرده اند.

الله داد محمدی، در واکنش به این اظهارات رودری، گفت: نیاز تسهیلاتی بسیار بالاست، اینکه بانک ها تمام منابع مورد نیاز را تامین کنند، آرمانی است.

رودری خطاب به محمدی گفت: در جلسات تصمیم گیری، بانک ها حضور داشتند و این پروژه ها براساس مبنا و برنامه ریزی های مشخص با هماهنگی بانک ها مصوب شده اند؛ اما حال بانک ها تسهیلات مورد نظر را پرداخت نکرده اند.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها این بار در پاسخ به رودری گفت: ما می توانیم در خصوص بانک های دولتی و خصولتی تعیین تکلیف کنیم اما در خصوص بانک خصوصی نمی توانیم. اگر منابع و مصارف بانک های دولتی و خصولتی را بسنجیم آمار متفاوت خواهد بود.

محمدی افزود: شما اول بسنجید که چه میزان از پروژه ها به بانک معرفی شده و پرداخت نشده اند. این سنجش ممکن است عدد ۴.۳ را به بالای ۲۰ درصد هم برساند.

استاندار کرمان در واکنش به بحثهای صورت گرفته میان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای هماهنگی بانک ها، به شوخی گفت: اگر آقای رودری و آقای محمدی به توافق برسند، مهمترین معجزه این جلسه صورت خواهد گرفت.

محمد جواد فدایی در ادامه خطاب به دبیر شورای هماهنگی بانک ها گفت: براساس گزارش مصوبات کمیسیون ها و ستاد اقتصاد مقاومتی، قرار بوده از محل منابع بانکی ۳ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها اختصاص پیدا کند، آقای محمدی شما این را قبول دارید؟

محمدی گفت : در کشور بله ولی استانی خیر.

استاندار کرمان گفت: این اعتبارات به صورت اشتراکی، استانی و ملی تعیین شده اما از این مبلغ تنها ۱۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده است، آقای محمدی علت این امر چیست؟

محمدی گفت: این تعداد به بانک ها معرفی نشده اند.

استاندار کرمان(با خنده)گفت: ۵ هزار و ۵۵۴ نفر معرفی شده اند چطور می گویید معرفی نشده؟

دبیر شورای هماهنگی بانک ها گفت: این افراد یا به بانک ها مراجعه نکرده اند و یا پیگیری نکرده اند.

محمدی افزود: باید طبقه بندی انجام گیرد. چرا که فردی که نمی آید شرایطش را ندارد.

او همچنین در خصوص عدم کار اجرایی بانک ها در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: بانک ها یک عمر است که در راستای اقتصاد مقاومتی کار انجام می دهند در صورتیکه این کلمه دو الی سه سال است که باب شده است.

در نهایت به دستور استاندار کرمان مقرر شد تا دبیر شورای هماهنگی بانک ها تحقق ۳ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان تسهیلات ملی و استانی را دستور کار خود قرار داده و مجموعه استانداری نیز پیگیر مراجعات افراد باشد. همچنین مقرر شد تا در یک کمیسیون تخصصی علت عدم پرداخت تسهیلات به مراجعان بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)