کد خبر: ۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ رییس شورای شهر کرمان مطرح کرد:
جلسه علنی این هفته شورای شهر کرمان کمی با تاخیر آغاز شد. رئیس شورای شهر در بدو ورود در توضیح علت تاخیرش گفت: فردی مقابل درب شورا از من خواست با زبان تهدید با اعضای شورا صحبت کنم .من گفتم با زبان تهدید با هیچکس صحبت نمی کنم. آن فرد گفت در فضای مجازی علیه اعضای شورا کار خواهد کرد.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:
جلسه علنی این هفته شورای شهر کرمان کمی با تاخیر آغاز شد. رئیس شورای شهر در بدو ورود در توضیح علت تاخیرش گفت: فردی مقابل درب شورا از من خواست با زبان تهدید با اعضای شورا صحبت کنم .من گفتم با زبان تهدید با هیچکس صحبت نمی کنم. آن فرد گفت در فضای مجازی علیه اعضای شورا کار خواهد کرد.

به گزارش گفتارنو، محمد فرشاد ادامه داد: ببینید کار به کجا رسیده است که باید با زبان تهدید تصمیمی گرفته شود یا نشود! پس مصلحت کجا قرار می گیرد.

در ادامه جلسه علنی شورا، رییس شورای شهر ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران،گفت: حساسیت کار خبرنگاری بر هیچ کس پوشیده نیست منتها رسالت خبرنگاری و حرمت قلم را باید حفظ کرد. چه درخصوص مطالبی که روی کاغذ نوشته می شود چه در فضای مجازی یا تلگرام باید حرمت قلم را حفظ کرد.

او تصریح کرد: گاهی اوقات اخباری در فضای مجازی منتشر می شود که نه خبر است و نه تصمیم شورا یا شهرداری است و این نمونه تشویش اذهان عمومی است.

رییس شورای شهر با تاکید بر اینکه صحبت های من خطاب به خبرنگاران حاضر در این جلسه نیست و مربوط به کسی است که از دور دستی بر آتش دارد و مسائلی را مطرح می کند که اصلا دست او نیست، گفت: این فرد حتی مصاحبه رییس کمیسیون بودجه را در فضای مجازی به سخره می گیرد.این قبیل کارها نه دلسوزی برای شهرداری و شورا است و نه مردم و فقط برای پراکندگی بذر ناامیدی در جامعه است و برخی از این موضوع خوشحال می شوند.

فرشاد در ادامه به متمم و اصلاحیه بودجه نیز اشاره کرد و گفت: در بخش هزینه های جاری که بیشتر مربوط به پرداخت حقوق کارکنان است و در بخش هزینه های عمرانی، شورا و شهرداری هرکدام پیشنهاداتی داشتند و شهرداری هم کار کارشناسی را انجام داده است و به تفاهم رسیده ایم.

او در پاسخ به خبرنگاری که در فضای مجازی گفته بود ۴۰ میلیون آسفالت بهتر است یا ساختن یک پل؟! گفت: ما بر اساس پیشنهاد شهرداری برای بخش آسفالت ۵۲ میلیارد تصویب کردیم که ۵۲ میلیارد قرارداد بسته می شود که ۱۵ میلیارد آن امسال هزینه می شود و ۳۷ میلیارد ان هم برای سال آینده می ماند.

رییس شورای شهر اظهار داشت: شورا برای هیچ پلی پیشنهاد نداده است بلکه پیشنهاد خود شهرداری است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل رینگ پیرامونی شهر اختصاص یابد، پس خبرهارا باید درست منتقل کنید.

او در خصوص سه راه شرف آباد نیز گفت: استانداری اعلام کرده بود ما سه میلیارد می دهیم شما طرح موقت را اجرا کنید، شهرداری هم اصلا نیاز نبود که مصوبه شورا را بگیرد که طرح موقت را اجرا کند. به هر حال با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورا مقرر شد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل رینگ پیرامونی شهر اختصاص یابد و بودجه استانداری سر جایش باشد و می تواند آنرا به شهرداری بدهد و شهرداری هم می تواند طرح موقت را اگر کارشناسی شده انجام دهد، مانعی وجود ندارد.

در ادامه جلسه شهردار خطاب به فرشاد اعلام کرد: من هم مثل شما اعتقاد دارم افکارعمومی را باید دریابیم و افکار عمومی فکر یک نفر یا یک جریان نیست قطعا افکارعمومی یعنی نمایندگان شورا .

سید مهران عالم زاده خاطرنشان کرد: اگر قراربود تک تک حرف مردم را بشنویم سخت بود برای همین مردم نمایندگان خود را در شورا انتخاب کردند و شورا به عنوان یک نهاد سیاست گذار کلان شهر به موضوعات ورود می کند و در بحث های کارشناسی که در شهرداری انجام می شود به یک تعامل می رسند.

او ادامه داد: ماهم در این دوره فکر می کنیم اگر موفقیتی برای شورا و شهرداری بوده قطعا نتیجه تعامل و همراهی شورا و شهرداری و همینطور برخورداری از نظرات کارشناسی و عدم تحمیل موضوعات به شهرداری بوده است. هرچند بعضا شاهدیم که نظراتی به شهرداری تحمیل می شود.

عالم زاده تصریح کرد: اگر شورا در حوزه سیاست گذاری های کلان جلساتی را تشکیل داد به ما اعلام کند تا ما بتوانیم در چارچوب آن سیاست ها پروژهای مختلفی در حوزه عمران، خدمات و فرهنگ برنامه ریزی کنیم چرا که قطعا دلسوزی شورا بیشتر از شهرداری خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

رئیس شبکه بهداشت رودبار جنوب هشدار داد: ثبت ۶۰ مورد عقرب‌گزیدگی در فروردین ماه امسال

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: افزایش ۳۰ درصدی میزان مطالبات معوق بانکی در کرمان

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)