کد خبر: ۳۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/واکنش مدیر کل محیط زیست به صحبت‌های شهردار کرمان در صحن علنی شورای شهر:
مرجان شاکری در واکنش به این جمله شهردار که «دستگاه‌های اجرایی یک نه می‌گویند و خیال خود را راحت می‌کنند» گفت: ما متولی حفظ سلامت آب هستیم، هر گز نمی‌آییم یک بله بگوییم و خیال یک نفر را راحت و خیال یک شهر را ناراحت کنیم.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: عصر روز یک شنبه بود که برای چندمین بار پرونده آرامستان کرمان باز شد. اگر چه پروژه آرامستان جدید کرمان ۵ سالی است که مطرح شده و سرمایه گذاری‌هایی هم برای آن انجام شده است، اما همواره فاصله چندین و چند کیلومتر‌ی این پروژه از سطح شهر باعث شده تا مسئولین امر تمایلاتی برای تغییر مکان آرامستان داشته باشند، حال آنکه با افزایش سه برابری قیمت بنزین این مسئله پر رنگ‌تر هم شده است.

یکی از مکان‌های پیشنهادی جاده جوپاری است که البته بار‌ها از سمت سازمان‌هایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی به جهت قرارگرفتن سفره‌های آب‌های زیر زمینی در آن منطقه  منع شده است، اما به نظر می‌رسد که کماکان بحث‌هایی بر روی ساخت و ساز آرامستان در این منطقه ادامه دارد.

شهردارکرمان در عصر یک شنبه ۷ اردیبهشت ماه در محل سالن سادات شهرداری که هم اکنون به عنوان محل جلسات عمومی شورای شهر درنظر گرفته شده است با بیان این جمله که یکسری از دستگاه‌ها یک نه می‌گویند و خودشان را راحت می‌کنند، بار دیگر نوک پیکان انتقادهایش را به سمت دستگاه‌های حفاظت زیست محیطی نشانه گرفت.

شایان ذکر است که پیش نیز با اعلام خبر دفن اموات کرونایی در محل جاده جوپاری شهردار کرمان رو در روی مدیر کل محیط زیست قرار گرفته بود که در نهایت با تذکر مرجان شاکری و اعلام شکایت او از شهرداری این قضیه خاتمه یافت، ناگفته نماند که درست روز بعد نیز شهردار کرمان به کل خبر دفن اموات کرونایی در این محل را تکذیب کرد.

اما به نظر می‌رسد که کماکان اختلاف نظر‌هایی بین این دو دستگاه اجرایی در زمینه محل آرامستان وجود دارد، حال آنکه مهران عالم زاده این بار در صحن علنی شورای شهر با بیان این جمله که «هیچ کس نیامد تا این مسئله را برای ما ثابت کند که چگونه آلودگی یک مرده تا عمق ۸۰ متری زمین نفوذ می‌کند» گفت:مشاوران ما می‌گویند مرده‌ای که دفن می‌شود بیشتر از یک متر آلایندگی اش به خاک نفوذ نمی‌کند، لذا نفوذ آلودگی مرده تا عمق ۸۰ متر غیر ممکن است.

عالم زاده در این جلسه پیشنهاد داده بود تا به جهت بررسی میزان آلایندگی اموات، قبر‌هایی ۵ یا ۱۰ ساله انتخاب کنند و در مجاور آن‌ها را حفر کنند و این مسئله را بررسی کنند.

مشاورین پول می‌گیرند که حرف ما را اثبات کنند
مدیرکل محیط زیست استان کرمان در واکنش به صحبت‌های شهردارکرمان به گفتارنو گفت: این بحث‌ها چندان اهمیتی ندارد، ممکن است من هم از خیلی از چیز‌ها ناراحت باشم، ولی در دایره قانون نمی‌گنجد.

مرجان شاکری با تاکید بر ضرورت حفظ کیفیت منابع آب‌های زیر زمینی، اظهار کرد:ممکن است هر کسی در این مقوله یک برداشتی داشته باشد، اما این برداشت شخصی خودش است و قطعاً هم مشاورین پول می‌گیرند که حرف ما را اثبات کنند.

مرجان شاکری با بیان این جمله که وظیفه ما تأمین سلامت مردم است و آب شهر هم از منبعی تأمین می‌شود که امیدی نمی‌رود که تا ۵ سال آینده برنامه‌ای برای جایگزینی این آب باشد، گفت:ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنیم، پس باید مثل شهر‌های بزرگ رفتار کنیم. توجیهاتی مثل اینکه فاصله زیاد است و هزینه سوخت مردم زیاد می شود، توجیهات قابل قبولی نیست و تنها وقت گیر است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان در واکنش به این جمله شهردار که «دستگاه‌های اجرایی یک نه می‌گویند و خیال خود را راحت می‌کنند» گفت: ما متولی حفظ سلامت آب هستیم، هر گز ما نمی‌آییم یک بله بگوییم و خیال یک نفر را راحت و خیال یک شهر را ناراحت کنیم.

شاکری با تأکید بر این جمله که ما نمی‌گوییم صحبت‌های شهردار علمی نیست، گفت: درست است که در گیلان و مازندران سطح سفره‌های آب‌های زیر زمینی بالاست، اما آن‌ها چاره‌ای ندارند و زمین هم ندارند، اما ما که اراضی بسیار گسترده‌ای داریم چه لزومی دارد که با این اقدام منابع آبی خود را آلوده کنیم.

او در ادامه افزود: ما باید فرزندانمان را هم ببینیم، این اقدام تبعات بلند مدت دارد. بله حرف آقای شهردار متین است فردا و پس فردا آلودگی به سفره‌های آب‌های زیر زمینی نفوذ نمی‌کند، اما وقتی این اتفاق بیفتد ما یک سرمایه جبران ناپذیر را از دست می‌دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان در پاسخ به پیشنهاد شهردار کرمان مبنی بر حفر زمین‌های نزدیک قبور برای اثبات میزان آلایندگی آن‌ها گفت: ما اصلاً دنبال اثبات این مسائل نیستیم.

شاکری در ادامه خاطر نشان کرد: کارگروه حفاظت منابع شرب استان کرمان تشکیل شده و معاون استاندار هم ریاست این جلسه را به عهده داشتند، اگر کارگروه تشخیص می‌داد که این امر مشکلی ندارد، قطعاً به آرامستان مجوز داده می‌شد. قطعاً کارشناسانی پشت این امر بوده اند واین مسئله براساس قوانین و مقررات مورد بررسی قرر گرفته است.

او در ادامه با بیان این جمله که «ما در کشور ایران زندگی می‌کنیم، کشوری که در حال توسعه است، نه توسعه یافته» گفت: در حدود ۴ سال پیش که من کارشناس آب و خاک بودم ما جلوی ماشینی را گرفتیم که فاضلابش را در آب شرب حجت آباد خالی می‌کرد. ما هنوزبه آن توسعه یافتگی نرسیده ایم که یکسری قوانین را به درستی رعایت کنیم، بنابراین باید ملاحظات را پیشگیرانه‌تر و جدی‌تر دنبال کنیم.

شاکری با دور باطل دانستن بحث‌های مربوط به آرامستان گفت: شهردار کرمان پذیرفتند که در همان محلی که قبلاً برایش سرمایه گذاری شده است، پروژه آرامستان ادامه یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

پربازدید ها

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)