کد خبر: ۳۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل بهزیستی استان کرمان خبر داد:
عباس صادق زاده گفت: کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را دو گروهی دانست که سازمان بهزیستی از آنها نگهداری می‌کند، در ادامه افزود: در گذشته افراد بی‌سرپرست در استان بیشتر بود اما اکنون تعداد کودکان بدسرپرست افزایش معناداری پیدا کرده است به‌طوری‌که در گذشته از بین کودکانی که ما نگهداری می‌کردیم ۸۰ درصد بی‌سرپرست و مابقی بدسرپرست بودند اما اکنون ۷۸ درصد این کودکان بدسرپرست و بقیه بی‌سرپرست هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: وضعیت خشونت علیه زنان در کرمان خوب نیست.

به گزارش ایسنا،عباس صادق‌زاده، در خصوص میزان کودک آزاری در استان کرمان گفت: معتقدم دلیل اصلی کودک آزاری، سواد پایین اجتماعی، سواد پایین رسانه‌ای و در علت‌های بعدی اعتیاد و فقر است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بین آسیب‌های ثبت شده در اورژانس اجتماعی استان، کودک آزاری رتبه اول را دارد و سالیانه بیش از ۱۲۰۰ مورد کودک آزاری را شناسایی می‌کنیم ولی بیش از این کودک آزاری داریم زیرا کودک آزاری شامل؛ آزار جسمی، آزار لفظی، آزار اجتماعی، آزار خانوادگی و ... است لذا ما فقط موارد شدید جسمی را ثبت می‌کنیم ضمن آنکه تا به ما گزارش ندهند ما از کودک آزاری اطلاعی پیدا نخواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان درباره اقدامات بهزیستی برای کمک به کودکان آزار دیده از سوی خانواده ها بیان کرد: بچه‌هایی که مورد آزار قرار می‌گیرند در ابتدا با شناسایی مورد، با حکم قضائی ورود پیدا می‌کنیم و اگر کودک آزاری شدید باشد با جدیت این مورد را از طریق قضایی دنبال خواهیم کرد و حتی مواردی داشتیم که از ناپدری یا نامادری نیز دیه گرفتیم و همچنین در مقوله ساماندهی، این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری و در مرحله بعد درمان‌های ناشی از کودک آزاری و درمان‌های مورد نیاز برای این کودکان انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که کودکان زیادی داریم که به دلیل اعتیاد یا بیکاری والدین دچار سوء تغذیه شدید هستند، اظهار کرد: این کودکان را بهزیستی تحت پوشش قرار می‌دهد.

صادق‌زاده کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را دو گروهی دانست که سازمان بهزیستی از آنها نگهداری می‌کند، در ادامه افزود: در گذشته افراد بی‌سرپرست در استان بیشتر بود اما اکنون تعداد کودکان بدسرپرست افزایش معناداری پیدا کرده است به‌طوری‌که در گذشته از بین کودکانی که ما نگهداری می‌کردیم ۸۰ درصد بی‌سرپرست و مابقی بدسرپرست بودند اما اکنون ۷۸ درصد این کودکان بدسرپرست و بقیه بی‌سرپرست هستند.

وی با تاکید برآنکه باید سواد اجتماعی جامعه را بالا ببریم، اظهار کرد: اگر فهم اجتماعی داشته باشیم حتی در زمان اعتیاد و فقر باز مراقب کودک خود خواهیم بود. به یاد بیاوریم که وضعیت اقتصادی پدر و مادران ما در گذشته به مراتب از ما بدتر بود اما خیلی بهتر از ما زندگی کردند و فرزندان خوبی تربیت کردند لذا وضعیت اقتصادی را نمی‌توان در تربیت موثر دانست هر چند که ‌نقش بدون موثری نیز نخواهد داشت.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا و افزایش ناسازگاری‌های خانوادگی در این ایام عنوان کرد: قبل از صدور طلاق، زوجین برای سازش های احتمالی به بهزیستی برای مشاوره ارجاع داده می‌شوند و اگر پس از مشاوره‌ها اختلافات آنها حل نشد سپس قاضی حکم طلاق را صادر می‌کند.

وی با بیان این مطلب که در ایام کرونا بیش از ۴ برابر تعداد تقاضاهای طلاق در سامانه «تصمیم» (سامانه نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی، طلاق یکطرفه به درخواست زوج و یا زوجه) استان کرمان افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در ایام کرونا ناسازگاری‌های خانوادگی به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی، در استان کرمان به طور چشمگیری افزایش داشته و دادخواست طلاق نیز بیش از چهار برابر نسبت به قبل از دوران شیوع ویروس کرونا رشد داشته است.

صادق‌زاده بیان کرد: در ایام کرونا سامانه ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی ۱۶ ساعته خدمت ارایه می‌داد و در این مدت بیشترین فراوانی ثبت شده در زمینه ناسازگاری‌های خانوادگی بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه بلد نیستیم با فرزندانمان صحبت کنیم، عصبی می شویم و شیشه را می‌شکنیم و حاضریم خسارت مادی ببینیم اما با گفتمان مشکل را حل نکنیم زیرا خشونت را یاد داشته اما تعامل را یاد نداریم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ظرفیت تحمل و تاب آوری ما پایین بود و با کرونا این مسئله مشخص و نمایان شد، عنوان کرد: ایام کرونا و قرنطینه نشان داد که ظرفیت تحمل ما در حد دو روز است و متاسفانه خلاء نبود مهارت زندگی در این ایام کاملا مشهود شد و این مهم فقط مختص عوام نیست بلکه خواص نیز این مهارت زندگی را ندارند که در ایام کرونا این موضوع کاملا نمایان و مشخص شد.

وی درباره همسرآزاری در استان کرمان به ایسنا گفت: بعد از کودک آزاری، رتبه دوم گزارش های ثبت شده در اورژانس اجتماعی استان کرمان، خشونت علیه زنان است و در کرمان جایگاه خوبی نداریم به ویژه در مناطق حاشیه ای و نقاط پراکنده شهر که کلونی‌های فرهنگی متفاوت با اقتصاد ضعیف و فرهنگ ضعیف افراد حضور دارند؛ خشونت علیه زنان بیشتر است.

صادق زاده با ابراز تاسف از اینکه وضعیت خشونت علیه زنان در کرمان خوب نیست، اظهار کرد: تحقیقی در یکی از مناطق شهر کرمان نشان می دهد که خشونت علیه زنان در کرمان بالاست و در این بین زنان جوان، بیشتر در معرض خشونت قرار دارند که خشونت فیزیکی(ضرب و شتم) در رتبه اول و سپس یا همزمان با خشونت فیزیکی خشونت‌های لفظی، فحاشی، طرد کردن، بی‌اعتنایی کردن و ... در جایگاه های بعدی خشونت علیه زنان در کرمان قرار دارد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)