کد خبر: ۳۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
از بازار لوازم خانگی چه خبر؟
 رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان اظهار کرد: لوازم خانگی از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود نسبی به سر می برد.

 افزایش ۴۵ درصدی لوازم خانگی/ افزایش قیمت قانونی است

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان اظهار کرد: لوازم خانگی از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود نسبی به سر می برد.

حمید رادمنش افزود: بر اساس بررسی گزارشات میزان کالای قاچاق موجود در بازار بسیار اندک است چرا که مبادی ورودی به شدت کنترل می شود.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان مطرح کرد: بر اساس قوانین وضع شده همه فروشندگان موظف هستند به صورت ماهانه کالاهای ورودی و خروجی خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

رادمنش تصریح کرد: با توجه به این شرایط احتمال احتکار کالا به شدت پایین می آید و فروشندگان راه گریزی برای نگه داری کالاها و فروش با قیمت بالاتر ندارند.

وی در پاسخ به خودداری برخی فروشندگان برای استفاده از کارتخوان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه فروشندگان لوازم خانگی ملزم به استفاده از کارتخوان هستند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی کرمان در تشریح وضعیت آینده این بازار ابراز کرد: مصرف کنندگان از خرید کالا برای چند سال آینده پرهیز کنند و بسته به نیاز خود خرید کنند، در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

رادمنش اذعان کرد: غالب بازار امروز ما کالاهای داخلی است و کیفیت، خدمات، ضمانت و قطعات آن ها گاها از موارد خارجی بهتر بوده و از استاندارد لازم برخوردار هستند.

 افزایش قیمت غیرقانونی نیست

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قیمت لوازم خانگی در بازه زمانی یک ماه گذشته افزایش یافته که علت آن به دلیل تغییر مواد اولیه به ویژه ورق بوده است.

سینا خسروی افزود: غالب لوازم خانگی که در ساخت آن ها از ورق های فلزی استفاده می شود، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده اند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز کرد: سقف مجاز افزایش قیمت این محصولات به تائید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان رسیده و غیر قانونی نیست.

خسروی بیان کرد: واحدهای تولیدی میزان افزایش قیمت خود را در اختیار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان قرار داده و نهایتا با بررسی های انجام شده سقف مجاز افزایش قیمت به اطلاع تولیدکنندگان می رسد که افزایش قیمت واقعی است.

وی ادامه داد: در این میان سواستفاده هایی در شبکه توزیع و بازار صورت گرفته که در حال حاضر توسط معاونت سازمان صمت استان در حال پیگیری است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: ممکن است در سطح شهر انبارهایی وجود داشته باشد که مملو از کالا بوده و فروشنده از عرضه به بازار خودداری کند.

خسروی یادآور شد: البته راه اندازی سامانه تجارت و انبارها که مدتی است، راه اندازی شده این امکان را برای فروشنده از بین می برد که کالای خود را بدون شناسنامه دار کردن، ذخیره کند.

کالاهایی که در سامانه انبارها ثبت نشوند، قاچاق محسوب می شوند

وی افزود: به عبارت دیگر اگر فردی کالایی را در انبار ذخیره کرده باشد که به اطلاع دولت نرسیده باشد قطعا احتکار کالا محسوب می شود، حتی اگر قصد فروش آن کالا را داشته باشد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اذعان کرد: در ۲ سال گذشته با توجه به برخوردهای قاطع تعزیراتی که با متخلفان صورت گرفته، اغلب فروشندگان لوازم خانگی اقدام به ثبت کالاهای خود در سامانه انبارها و تجارت می کنند.

خسروی تاکید کرد: در صورت مشاهده انباهای مشکوک، مردم می توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا مطابق با قانون با متخلفان برخورد شود.

وی در خصوص راهکارهای کنترل قیمت های بازار لوازم خانگی توضیح داد: زمانی که سخن از سامانه تجارت به میان می آید، بدین معنی است که یک کالا از مبدا تا مقصد رهگیری می شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در این حالت فرد نمی تواند فاکتورسازی کرده، خریداران و قیمت خرید به صورت واضح مشخص است.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش قیمت قانونی بوده اما در صورتی که افراد کالایی را گران تر از حد مجاز خریداری کرده اند، می تواند با ثبت شکایت حق خود را دریافت کنند.

منبع: دانا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)