کد خبر: ۳۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وی افزود: سفر از این شهرها یا به این شهرها تا ظهر یکشنبه هفته‌ آینده ممنوع خواهد بود. لازم به توضیح است محدودیت ارتباطی مربوط به مسافرت‌های درون‌شهری نیست و اعمال محدودیت قانونی فقط مربوط به سفرهای بین شهری از مبدا یا مقصد این شهرها است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از پیشنهاد و درخواست این وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت رفت و آمد و سفر در پنج شهر و استان در تعطیلات پیش رو و اعمال این محدودیتها از امشب خبر داد.

به گزارش ایسنا کیانوش جهانپور با اشاره به روند افزایشی ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور و لزوم اتخاذ تدابیر لازم و اعمال محدودیت در رفت و آمد و سفر بویژه با توجه به تعطیلات پیش رو، گفت: بر همین اساس وزارت بهداشت برای حداقل سه روز تعطیلات پیش رو، درخواست محدودیت تردد به/از پنج شهر که شیوع کرونا در آن نسبتا بالاست را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کرده که موضوع جهت اجرا به کمیته امنیتی اجتماعی و دستگاه‌های مسوول ابلاغ شده است.

وی گفت: هرچند که در حال حاضر تمام تعداد استانها و شهرستانهای در شرایط قرمز کرونا، افزایش یافته است و کل کشور قرمز تلقی می شود، اما برای تعطیلات پیش رو محدودیت رفت و آمد در کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه پیشنهاد شده است.

جهانپور تاکید کرد: قاعدتا هر نوع تصمیمی در این حوزه، جهت اجرا باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد که با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن، این مقررات منع رفت و آمد و محدودیت تردد و سفر بویژه برای سه روز تعطیل پیش رو اعمال خواهد شد.

وی گفت: این محدودیت‌ها از ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه) قطعا باید اعمال شود و تا ظهر روز یکشنبه بعد از تعطیلات ادامه خواهد داشت.

جزئیات محدودیت سفر به ۵ استان 
سخنگوی وزارت بهداشت جزئیات محدودیت تردد از مبدا و مقصد شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم میان افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور با شروع پیک بیماری کرونا رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به تعطیلات پیش رو و اهمیت پرهیز از هرگونه سفر در شرایط حساس همه‌گیری بیماری در کشورمان با پیشنهاد وزیر محترم بهداشت و موافقت و ابلاغ رئیس جمهور محترم، ممنوعیت هر نوع سفر از مبدا و یا به مقصد شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ امشب اعمال خواهد شد.

وی افزود: سفر از این شهرها یا به این شهرها تا ظهر یکشنبه هفته‌ آینده ممنوع خواهد بود. لازم به توضیح است محدودیت ارتباطی مربوط به مسافرت‌های درون‌شهری نیست و اعمال محدودیت قانونی فقط مربوط به سفرهای بین شهری از مبدا یا مقصد این شهرها است.

باری تاکید کرد: با توجه به شرایط بیماری در کشومان ممکن است این محدودیت شامل شهرها و استان‌های دیگر شود. درخواستمان از هموطنانمان این است که از هرگونه اقدام به سفر در تعطیلات پیش رو خودداری کنند و با رعایت حداکثری پروتکل‌ها شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مغز هنگام خواب سعی می‌کند آینده را پیش‌بینی کند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

هوای کرمان گرم‌تر می‌شود

پخش میزگرد سیاسی دکتر پزشکیان از شبکه یک

ابتلای بیش از 400 نفر به بیماری تب مالت در کرمان

دادستان کرمان: سارقین سابقه‌دار با نصب پابند الکترونیک کنترل می‌شوند

اطلاعیه مهم دفتر رهبر انقلاب درباره نقل قول‌های غیر مستند و برداشت‌های شخصی کاندیداها از بیانات ایشان /فاقد اعتبار و استناد است /از تکرار پرهیز شود

فرصت پاسخگویی را فراهم کنید

تمدید زمان ثبت نام والدین برای سرویس مدرسه

نظر پزشکیان درباره مناظره اول

پربازدید ها

هوای کرمان گرم‌تر می‌شود

آخرین پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی امروز و فردا

برگزاری دوره آموزشی یک ماهه پیش دبستانی از ۱ تیر در استان کرمان

اگر این علائم را دارید، به دیابت مبتلا هستید

محدودیت‌های ترافیکی مراسم دعای عرفه در کرمان اعلام شد

انهدام باند سارقان خانه باغ‌هاي سيرجان

مراقب بیماری تب کریمه کنگو در ایام عید قربان باشید

ابتلای بیش از 400 نفر به بیماری تب مالت در کرمان

آتش سوزی برای سومین بار در مراتع دهبکری

دادستان کرمان: سارقین سابقه‌دار با نصب پابند الکترونیک کنترل می‌شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)