کد خبر: ۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: یک هزار و 205 اثر توسط یک هزار و 272 عضو به دبیرخانه استانی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کرمان ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و جشنواره رضوی هر ساله در کشور برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: زمانی که اوقات فراغت مطرح می‌شود، مفاهیمی چون تفریح، کار هنری، سرگرمی، بازی و ورزش به ذهن می‌آید و کودکان بیشترین بهره را در حوزه فراغت می‌برند و بیشتر برنامه‌ها به ویژه در تابستان هم برای کودکان و نوجوان است.

علیزاده با اشاره به اینکه ماهیت کار در کانون پرورش فکری، اوقات فراغتی است، ابراز داشت: طی سال برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای غنی‌سازی کودکان و نوجوان داریم.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی در کانون پرورش فکری خبر داد و یادآور شد: فعالیت‌های دینی حاکم بر سایر فعالیت‌هاست و بخشی از فعالیت‌های علمی در قالب فرهنگی است.

علیزاده یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های کتاب‌محور، معرفی وقایع، شخصیت‌ها، سرزمین و مشاغل را داریم.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی به عنوان یک ابزار مهم در انتقال مفاهیم از نسل‌های گذشته به ما رسیده است، اضافه کرد: سنت‌ها، آداب و رسوم و روایت قهرمانی‌ها از طریق قصه‌گویی منتقل می‌شود و قصه‌گویی یکی از برنامه‌های مهم کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از اجرای نمایش خلاق و نمایش فیلم در حوزه فرهنگی خبر داد و افزود: در حوزه هنری نیز تولید تئاتر عروسکی، سفال، انیمیشن و سرود را داریم و بخش ادبی هم شامل شعر، داستان، نوشتن خلاق و انجمن ادبی می‌شود.

علیزاده ابراز داشت: 42 فعالیت در مراکز کانون انجام می‌شود که حول محور کتاب و کتابخوانی است و 360 هزار جلد کتاب در کانون کرمان داریم که سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز، هشت دهم درصد است و کودکان و نوجوانان می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

وی اظهار کرد: پرورش ذهن و خلاقیت بچه‌ها در کانون انجام می‌شود تا این امر منجر به کشف استعداد بچه‌ها شود و مربیان ما فلسفه تفکر را به بچه یاد می‌دهند و مربیان یکی از ظرفیت‌های قوی ما در کانون هستند.

علیزاده با بیان اینکه کانون قصد آموزش مهارت به بچه‌ها را ندارد، ادامه داد: قرار نیست، جمعیت بسیاری از دانش‌آموزان را پوشش دهیم، زیرا تعداد زیادی از آنها استعداد ادبی و هنری ندارند.

وی از فعالیت 41 مرکز کانون پرورش فکری شامل 33 مرکز ثابت، دو مرکز پستی و شش مرکز سیار روستایی و شهری در استان کرمان خبر داد و یادآور شد: مجوز نخستین مرکز سیار شهری در کرمان اخذ شده است و این مرکز در هفته ملی کودک افتتاح می‌شود.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز تئاتر کودک و نوجوان در مرکز شماره دو در دستور کار قرار گرفته است و فعالیت این مرکز در زمینه تولید تئاتر کودک موثر است و امکان حضور واحد تئاتر سیار در سایر مراکز کانون استان کرمان وجود دارد.

علیزاده یادآور شد: راه‌اندازی مراکز فراگیر در کانون برای بچه‌های معلول را دنبال می‌کنیم، اما برای ایجاد این مراکز با کمبود فضا مواجه هستیم.

وی همچنین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را یک رویداد بزرگ فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواند و ابراز داشت: امکان شرکت در این جشنواره برای همه وجود دارد.

علیزاده با بیان اینکه فراخوان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شده است، ابراز داشت: مرحله کشوری این جشنواره در شب یلدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کانون پرورش فکری است، عنوان کرد: جشنواره رضوی شامل قصه‌گویی، نشریه‌نگاری کاغذی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب یا کتاب‌سازی، شعرخوانی و مشاعره، خوشنویسی، نقاشی و داستان کوتاه رضوی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: یک هزار و 205 اثر توسط یک هزار و 272 عضو به دبیرخانه استانی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کرمان ارسال شده است که از تعداد 101 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند.

علیزاده گفت: جشنواره رضوی کودک و نوجوان در استان کرمان برگزار می‌شود و از برگزیدگان استانی در دهه کرامت تقدیر می‌کنیم.

وی گفت: همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان با موضوع شب عاشورا در محرم و یا صفر برگزار می‌شود و فراخوان این همایش را در خرداد ماه منتشر می‌کنیم.

علیزاده اضافه کرد: سال‌جاری پنجاهمین سال تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است و هفته ملی کودک پربارتر از هر سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوی تابستانی کانون با پیام آب و زمین برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی با همکاری کانون و آموزش و پرورش کرمان برگزار شد و 40 هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف در این مسابقه شرکت کردند و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)