کد خبر: ۳۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
هشدار به کشاورزان استان؛
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یکی از مشکلات جدی کشاورزان در جنوب کرمان را عدم پوشش بیمه ای دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای حمایت از کشاورزان به کار می گیریم و نگران هستیم براثر سرمای هفته جاری خسارت جدی به کشاورزان وارد شود.

سرمای هوا می تواند به باغهای مرکبات خسارتهای قابل توجه وارد کند/تجهیز گلخانه ها و مرغداریها به وسایل گرمایشی ضروری است/میزان سرمازدگی در شبهای گذشته هنوز برآورد نشده است/حدود یک میلیون نفر در جنوب کرمان به کشاورزی مشغولند

طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از سرمازدگی مزارع سیب زمینی و پیاز منتشر شده است و در صورت ادامه این روند طی روزهای آینده با کمبود این محصولات در بازارهای استانهای مختلف کشور مواجه خواهیم شد.

به گزارش بازار، رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان  اظهار کرد: روند کاهش دما که از چند روز گذشته در استان کرمان شروع شده بود تا انتهای این هفته ادامه خواهد داشت به همین دلیل به کشاورزان، گلخانه داران، مرغداران و دامداران توصیه می کنیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حمیده حبیبی با اشاره به بی سابقه بودن این میزان افت دمای هوا در جنوب استان کرمان گفت: سرمای هوا می تواند به باغهای مرکبات نیز خسارتهای قابل توجه وارد کند به همین دلیل توصیه می شود با توجه به توصیه های کارشناسان کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تجهیز گلخانه ها و مرغداریها به وسایل گرمایشی را ضروری دانست و گفت: باغداران باید برای حفاظت از نهال های جوان در برابر خطر سرمازدگی تنه درختان را با پوشش مناسب بپوشانند.

وی افزود: کاهش دما بهترین فرصت برای تغذیه باغ ها با چهارکود است و هرس شاخه های خشک و آفت زده و بخصوص در نخلستان ها در این ایام توصیه می‌شود.

وزش باد شدید در شرق کرمان
وی گفت: به لحاظ شرایط جوی پدیده خاصی در سطح استان نخواهیم داشت. ضمن اینکه تا پایان هفته تداوم هوای سرد و یخبندان های شبانه پیش بینی می شود. از روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در شرق استان افزوده خواهد شد.

گفته می شود شدت وزش باد در شرق و جنوب کرمان از روز چهارنشبه و پنجشنبه به ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که می تواند به توجه به تداوم سرمای هوا خسارت قابل توجهی به خصوص به گلخانه داران وارد کند.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان اما عنوان کرد: هشدارهای لازم به کشاورزان جنوب کرمان داده شده است و انتظار داریم ضمن بیمه باغها و مزارع کشاورزان اقدامات لازم برای مقابله با سرمازدگی را انجام دهند.

سعید برخوری افزود: هم اکنون زمینهای کشاورزی جنوب کرمان زیر کشت محصولات گلخانه ای، سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه و سایر صیفی جات است همچنین روند برداشت محصولات مرکبات ادامه دارد و سرمای این روزها می تواند خسارتهای جدی ایجاد کند.

وی بیان کرد: میزان سرمازدگی در شبهای گذشته را هنوز برآورد نکرده ایم و اقدامات لازم برای آگاهی کشاورزان و انجام اقدامتی که موجب کاهش خسارت می شود در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: کشاورزان به منظور جلوگیری از خسارت سرمازدگی احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ و گلخانه‌داران نیز مشعل‌های حرارتی را روشن و از سالم بودن پوشش گلخانه اطمینان حاصل کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یکی از مشکلات جدی کشاورزان در جنوب کرمان را عدم پوشش بیمه ای دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای حمایت از کشاورزان به کار می گیریم و نگران هستیم براثر سرمای هفته جاری خسارت جدی به کشاورزان وارد شود.

ذبیح الله اعظمی با اشاره به سفر کمیسیون کشاورزی مجلس به جنوب کرمان طی هفته گذشته گفت: اعضای کمیسیون از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزی قرار گرفتند و امیدواریم با برنامه ریزی ویژه بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی از کشاورزان خواست اقدامات پیشگیرانه را به صورت فوری و جدی در دستور کار قرار دهند تا کمترین خسارت ناشی از تغییرات اقلیمی در مزارع شاهد باشیم.

وی گفت: حدود یک میلیون نفر در جنوب کرمان به کشاورزی مشغولند و بخش قابل توجهی از نیاز بازار مصرف داخلی را تامین می کنند و در صورت خسارات به محصولات این فصل با چالش جدی مواجه می شویم.

این در حالی است که طبق پیش بینی های هواشناسی موج دوم سرما که از ۲۴ دی ماه در استان کرمان ایجاد خواهد شد موجب کاهش بیشتر دما در جنوب کرمان می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)