کد خبر: ۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان
رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان گفت: وزارت مسکن و شهرسازی یک طرح با عنوان مجری ذیصلاح ارائه و تصویب کرده که در این طرح انجمن انبوه سازان با مشکلاتی مواجه شده است.

طرح مجری ذیصلاح به سمت انحصار سلبی رفته و باعث خروج سرمایه از استان شده است

رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان گفت: وزارت مسکن و شهرسازی یک طرح با عنوان مجری ذیصلاح ارائه و تصویب کرده که در این طرح انجمن انبوه سازان با مشکلاتی مواجه شده است.
به گزارش گفتارنو، محمدرضا صالحی صبح امروز شنبه در جلسه هم‌اندیشی اتاق اصناف و انجمن انبوه‌سازان اسان کرمان بیان داشت: انجمن انبوه‌ساران مجموعه گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران، انبوه سازان و کارآفرینان است که ۳۰۰ عضو دارد که ۲۰۰ نفر از آنان توانایی ساخت ۳ هزار ساختمان دارد که از این آمار بین ۵۰ تا ۶۰ شرکت ساختمانی به صورت حقوقی و بقیه اعضا حقیقی هستند.
وی افزود: بر طبق آمار نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد عوارض شهرداری توسط انجمن انبوه‌سازان پرداخت می‌شود یعنی بیشترین هزینه خدمات شهری را این مجموعه می‌پردازد.
رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان گفت: وزارت مسکن و شهرسازی یک طرح با عنوان مجری ذیصلاح ارائه و تصویب کرده که در این طرح انجمن انبوه سازان با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
صالحی تصریح کرد: این طرح سه هدف را دنبال می‌کند اولین هدف مشارکت هر چه بیشتر مهندسان در عرصه ساختمان است این طرح از سال ۹۸ در اجرایی شده است.
وی خاطرنشان ساخت: در طرح مجری ذیصلاح قرار بود تا مهندسان به کار گرفته شوند ضمن این که سازمان نظام مهندسی کرمان ۱۳ هزار عضو دارد که از این تعداد حداقل ۵۰۰ شرکت می‌بایست دخیل باشند، لذا عملا بند اول این طرح اجرایی نشده و ناخواسته به سمت انحصار طلبی رفته است.
صالحی یادآور شد: انحصارطلبی در این طرح موجب خروج سرمایه از استان یا انتقال آن به بخش‌های دیگر شده ضمن اینکه در حال حاضر کار متوقف است و به زودی شاهد پس لرزه‌های این شرایط در بخش‌های دیگر نیز خواهیم بود.
رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان کرمان گفت: هدف دوم این طرح این است که مجریان ملزم می‌باشند از نیروهای فنی دارای پروانه اشتغال استفاده کنند.
وی حمایت از بهره‌بردارن را هدف سوم طرح مجری ذیصلاح برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بعد از گذشت یک و نیم سال تعداد شرکت‌های مجری ذی صلاح به ۴۰ شرکت و ۲۵ فرد حقیقی رسیده، اما به دلیل انحصارطلبی که به وجود آمده و تعداد افراد دخیل در این طرح معدود هستند آپارتمان بیشتر از نرخ واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد، زیرا پرداختی‌ها در کرمان ده‌ها برابر تهران است و در نتیجه مردم متضرر خواهند شد ضمن این که پولی را پرداخت می‌کنند که بابت آن خدمات مهندسی دریافت نکرده‌اند.
صالحی گفت: از معایب این کار این است که سرمایه‌گذاران از کرمان می‌روند و در نتیجه پول و سرمایه هم از استان بیرون می‌روند و این ضرر متوجه همه اتحادیه‌ها در استان خواهد بود.

خانه‌دار شدن برای مردم به یک رویا تبدیل شده
همچنین در این جلسه مجتبی دادبخش دبیر انجمن انبوه سازان استان کرمان با اشاره به این که روز به روز خانه‌دار شدن برای مردم به یک رویا تبدیل شده بیان داشت: متاسفانه در جامعه طوری القا شده که انجمن با ساخت ساختمان با کیفیت مخالف است که کاملا اشتباه است.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر قوانینی به وجود آمده که اهداف ساختمان سازی را رعایت نمی‌کند ضمن این که در طرح مجری ذیصلاح در حال حاضر انحصارطلبی به وجود آمده لذا در همه جای دنیا انحصار فساد می‌آورد ضمن این که فرار سرمایه را نیز به دنبال دارد.
دادبخش گفت: اگر طرح‌های مجری ذیصلاح به خوبی اجرا شود بسیار موفق خواهد بود.

ساخت و ساز ضربه‌گیر اقتصاد است
همچنین  نایب رییس انجمن انبوه سازان استان کرمان تصریح کرد: وقتی به رشد و توسعه از دیدگاه اجتماعی نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که توسعه اقتصادی و اجتماعی مترادف با بهتر زندگی کردن و بهتر زیستن است.
حمید یوسفی افزود: ضریب توسعه اقتصادی و ساخت و ساز در توسعه پایدار است ضمن این که عدم توسعه برابر با عدم رونق جامعه است لذا اگر رکود باشد مسائلی به وجود می‌آید که جامعه با آن درگیر خواهد شد.
نایب رییس انجمن انبوه سازان استان کرمان گفت: ساخت و ساز ضربه‌گیر اقتصاد است که موجب برطرف کردن بیکاری و ایجاد اشتغال خواهد شد لذا اگر به بخش خصوصی نگاه درستی شود بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: با نگاهی به بخش دولتی، تعاونی و خصوصی متوجه خواهید شد ۸۰ درصد از کارها در بخش خصوصی انجام گرفته است ضمن این که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها ما چاره‌ای جز این نداریم که با خرد جمعی کارها را پیش ببریم.

مشکلات بیکاری که دامنگیر اصناف شده باید مد نظر قرار گیرد
بر پایه این گزارش عضو شورای شهر کرمان گفت: مشکلات بیکاری که دامنگیر اصناف شده باید مد نظر قرار گیرد گاهی برخی قوانین باعث عدم اشتغال خواهد شد.
فتح الله مویدی افزود: باید فضای ساخت و ساز تسهیل شود و با کمترین هزینه و کیفیت بالا و همه مولفه‌هایی که در ساخت و ساز باید رعایت شود یک ساختمان را تحویل دهید.
مویدی گفت: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، لذا همه باید موقعیت را در نظر بگیریم ضمن این که مسأله تجربه حرف اول را می‌زند تجربه که باید در کنار مولفه‌های دیگر قرار گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)