کد خبر: ۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس شورای همگرایی اصولگرایان و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: همه اهداف و شعارهای نمازهای جمعه در راستای اصولگرایی است.

به گزارش ایسنا منطقه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شب گذشته در همایش بزرگ اصولگرایان استان سمنان در آستان مقدس امام‌زاده یحیی (ع)سمنان با اشاره به انتقادات برخی افراد و گروه‌ها در خصوص تلاش رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جهت ایجاد وحدت و همگرایی در بین اصولگرایان اظهار کرد: مخالفان وحدت اصولگرایان با فرهنگ اصولگرایی سر ناسازگاری دارند. آنها به دنبال بهانه هستند و این انتقادات بهانه‌تراشی بیش نیست. ضمن اینکه این انتقادها ناشی از این است که برخی از وحدت اصولگرایان خوشحال نبوده و از آن واهمه دارند لذا ما با این انتقادات از میدان به در نمی رویم.

وی با اذعان به اینکه نمازجمعه اصول حزبی ندارد ولی نمی‌تواند از ارزش‌هایی که شعارهای اصولگرایی نیز هست، فاصله بگیرد، تصریح کرد: اصولگرایان، ولایت را محور انقلاب می‌داند و از طرفی نماز جمعه نیز در راستای افکار اصولگرایی و بر اساس ارزش‌های دینی و اصول و ارزشها اداره می‌شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان، با اشاره به همایش های استانی اصولگرایان افزود: من به عنوان معاون امور استان‌ها و مناطق جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای مرکزی این جامعه، مأمور ایجاد همگرایی میان اصولگرایان شده‌ام و این حرکت بزرگ به منظور ایجاد انسجام میان اصولگرایان و نیروهای مؤمن به انقلاب آغاز شده و ارتباطی با جایگاه بنده در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ندارد.

تقوی با اشاره به اینکه شورای همگرایی اصولگرایان به هیچ فردی گزارش نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: چنانچه قرار باشد گزارشی از روند همگرایی اصولگرایان ارائه شود این گزارش تنها به جامعتین ارائه می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ،با اشاره به برگزاری همایش‌های همگرایی و وحدت اصولگرایان در استان های مختلف،گفت: پیام حضور اصولگرایان در همایش‌های همگرایی و وحدت اصولگرایان یک پیام ارزشی به نام وحدت و اتحاد است و این پیام پیامی است که همه انبیا الهی به دنبال آن بوده اند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اگر این پیام تحقق بیابد انسان می تواند قله‌های سر به آسمان ساییده را فتح کند.

تقوی با بیان اینکه وحدت می تواند سعادت جامعه را تضمین کند،اظهار کرد: از این رو باید این پیام والا را پاس بداریم.

وی گفت: ما برای ارزش‌های اصولگرایی ارزش بالایی قائلیم. چرا که اصولگرایان ارزش های انقلاب و اسلام را پاس داشته و برای آن احترام قائلند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به ویژگی اصولگرایان اشاره کرد و گفت: اصولگرایان شهدا را مقدس دانسته و فتنه را خط قرمز خود می‌دانند. آنها آمریکا را دشمن درجه یک انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان ارزش والایی برای خون پاک شهدای انقلاب و 8سال دفاع مقدس قائلند، افزود: فتنه‌گران نباید در پست‌های دولتی قرار گرفته و میراث‌دار خون پاک شهدا شوند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع ولایت در باور اصولگرایی تصریح کرد: ما اصولگرایان اعلام می‌کنیم که فقط و فقط مقلدان مقام معظم رهبری هستیم و وقتی می‌گوییم مقلد مقام معظم رهبری هستیم این مهم شامل همه امور می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان کرد: روزه‌خواری فتنه‌گران در ماه مبارک بی احترامی به دین مبین بود، بی احترامی که حتی در رژیم پهلوی هم سابقه نداشت.

وی گفت: مقام معظم رهبری از سال 88 تاکنون هر زمانی که فرصت شده بخشی از صحبت‌های خود را به ماجرای فتنه اختصاص داده‌اند.باید از خودمان بپرسیم دلیل این همه تاکید چیست؟

تقوی اضافه کرد: روش رهبری فرزانه انقلاب در فتنه 88 جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده اما ایشان در این 5 سال هیچگاه اصل فتنه را نادیده نگرفته و همواره در مورد آن تذکر داده اند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه برخی افراد در کشور از فتنه به عنوان اختلاف میان دو کاندیدا نام می‌برند، گفت: کسانی که علیه ملت با استکبار جهانی همراهی کردند، نمی‌توانند ادعا کنند که این به دلیل اختلاف بوده است. شعارهایی مانند «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» و «نه غزه، نه لبنان» و نیز ناسزا گفتن به ولایت فقیه و آتش زدن تصاویر امام خمینی(ره) و خیمه‌های عاشورایی عزاداران حسینی، شعارهای انتخاباتی نیست.

تقوی گفت: افرادی که از فتنه 88 به عنوان اختلاف بین دو کاندیدا یاد می‌کنند یا نادان هستند و یا خود را به نادانی می زنند.

وی با بیان اینکه علنی شدن رسالت پیامبر با وحدت شروع شد، اضافه کرد: بواسطه همین وحدت بود که مسلمانان موفق شدند و از همین رو بود که پیامبر اکرم(ص) زمانی که در حال مهاجرت از مکه به یثرب بودند در یکی از روستاهای بین راه اولین نماز جمعه را اقامه فرمودند.

وی با اشاره به اهمیت همبستگی و وحدت ادامه داد: حتی دنیای استکبار هم دنبال وحدت است و از این رو برای تحریم ایران، آمریکا و اروپا با هم وحدت کرده اند.

تقوی افزود: جهان جهان همگرایی است، هر کس که می خواهد از قدرت الهی بهره‌مند شود باید با اتکا به جمع این کار را بکند. ضمن اینکه سیره پیامبر(ص)و ائمه اطهار(س) نیز بر وحدت و همبستگی و باهم بودن تاکید دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

وعده حل مشکل شغل، بیمه و حقوق ورزشکاران توسط وزیر ورزش و جوانان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)