کد خبر: ۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
یک چهره سیاسی اصلاح طلب:
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح طلبی انسجام را به این معنی بداند که جامعه به کجا رسیده و مبانی خود را نو کند و اصلاحات خود را از اصلاحات جاری که به بن‌بست رسیده، ترمیم کند یا به نوعی به دنبال اصلاحات ساختاری باشد این احتمال می رود که مجددا مرجعی در جامعه باشند.

کسانی که در انتخابات 1400 رای ندادند، برانداز نیستند/ خاتمی از چارچوب خود خارج نشده/ اعتراض مردم در انتخابات، اعتراض اصلاح طلبی بود

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح طلبی انسجام را به این معنی بداند که جامعه به کجا رسیده و مبانی خود را نو کند و اصلاحات خود را از اصلاحات جاری که به بن‌بست رسیده، ترمیم کند یا به نوعی به دنبال اصلاحات ساختاری باشد این احتمال می‌رود که مجددا مرجعی در جامعه باشند.
«محمد علی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با انتقاد برخی در مورد اشتباه «خاتمی» در انتخابات و تکرار او اظهار کرد: جریان اصلاح طلبی حتی اگر به بن بست هم بخورد نمی‌تواند مسیرش را از صندوق رای جدا کند و باید تلاش کند مسیر اصلاح طلبی را باز کند تا صندوق تأثیر گذار باشد اگر ما این را مشی اصلاح طلبی بدانیم، به طور طبیعی خاتمی از چارچوب خود خارج نشده است.
او تاکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که جامعه اصلاح طلبانه‌تر از اصلاح طلبان پیش رفت و حس کرد مسیر صندوق باز شدنی نیست و خواست تا مخالفت خود را با ممانعت از اصلاح طلبی با رای ندادن انجام بدهد که امری پیشروتر بود. ولی طبیعتا یک رهبر سیاسی نمی‌تواند مسیر متفاوت تری برای خود انتخاب کند اگر که به حوزه اصلاحات پایبند باشد.
ابطحی با بیان اینکه حمایت اصلاح طلبان از همتی آسیبی به این جریان وارد نکرده است، ادامه داد: برای شرکت و حضور موثر در انتخابات ۱۴۰۰ شورای سیاستگذاری اقدام کرد و ما ۱۰ کاندیدا داشتیم شاید اگر با کاندیدا خودمان وارد انتخابات می‌شدیم، شکست می‌خوردیم، ولی کاندیدا ما حذف شد و نزدیک بودن کاندیدا‌های تایید شده به اصلاح طلبان موجب شد برخی از آن‌ها حمایت کنند و این اقدام هم هیچ اشکالی نداشت.
این چهره اصلاح طلب بازگشت اصلاح طلبان به جامعه و اقبال مردمی را میسر دانست و تصریح کرد: اگر اصلاح طلبی انسجام را به این معنی بداند که جامعه به کجا رسیده و مبانی خود را نو کند و اصلاحات خود را از اصلاحات جاری که به بن‌بست رسیده، ترمیم کند یا به نوعی به دنبال اصلاحات ساختاری باشد این احتمال می‌رود که مجددا مرجعی در جامعه باشند.
او در پایان در رابطه با این فرضیه که برخی معتقد هستند اصلاحات در صندوق رای مرده است، گفت: آنچه که در ۱۴۰۰ اتفاق افتاد عدم مشارکت به معنای شکست در انتخابات نبود بلکه سرعت گرفتن اصلاحات بود، چون کسانی که رای ندادند، برانداز نیستند بلکه رای ندادند تا حاکمیت و صندوق رای، خود را با مردم تطبیق بدهند. راه‌های براندازی رای دادن و ندادن نیست باید کار‌های دیگری انجام بشود مردم بخاطر اعتراض رای ندادند که آن اعتراض اعتراض اصلاح طلبی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)