کد خبر: ۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح پالایشگاه قطران زرند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مسائل زیست محیطی پیرامون کارخانه قطران زرند بیان کرد: در رابطه با بحث زیست محیطی که مهم ترین مسئله کشور می باشد، مشاوران متعهد و متخصصان معتبری برای رفع این مشکل به کار گرفته شده اند و در رابطه با بوی پالایشگاه نیز باید عرض کنم که هیچ آلایندگی زیست محیطی ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مسائل زیست محیطی پیرامون کارخانه قطران زرند بیان کرد: در رابطه با بحث زیست محیطی که مهم ترین مسئله کشور می باشد، مشاوران متعهد و متخصصان معتبری برای رفع این مشکل به کار گرفته شده اند و در رابطه با بوی پالایشگاه نیز باید عرض کنم که هیچ آلایندگی زیست محیطی ندارد.

مهدی کرباسیان پیش از ظهر امروز 28 مردادماه در آیین افتتاح پالایشگاه قطران زرند با بیان اینکه افتتاح این پالایشگاه یکی از نمودهای مقاومت اقتصادی مقاومتی است اظهار کرد: افتتاح پالایشگاه قطران زرند یک گام دیگر در سازندگی کشور است ضمن آنکه یکی از مزیت های این کارخانه این است که ثابت کردیم ما می توانیم و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت در باب اقتصاد مقاومتی گام برداشته ایم

وی در رابطه با پالایشگاه زغالسنگ که ارزش افزوده زیادی از آن خارج می شود، تصریح کرد: امروز اقلام مختلف شیمیایی از زغالسنگ استخراج می شود و این نمود یک وظیفه ملی برای توسعه کشور در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد.

کرباسیان با اشاره به مسائل زیست محیطی پیرامون کارخانه قطران زرند بیان کرد: در رابطه با بحث زیست محیطی که مهم ترین مسئله کشور می باشد، مشاوران متعهد و متخصصان معتبری برای رفع این مشکل به کار گرفته شده اند و در رابطه با بوی پالایشگاه نیز باید عرض کنم که هیچ آلایندگی زیست محیطی ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استفاده از محصولات زغال سنگ، یک سرمایه گذاری اجتماعی عملی است که در دنیا در حال انجام می باشد و یک واحد تولیدی اگر بخواهد کار کند، باید به اطراف خود توجه داشته باشد، لذا کمک های اجتماعی به نیازهای مردمی آن منطقه جزو وظایف است و به چشم سرمایه گذاری دیده می شود.

رییس سازمان ایمیدرو تصریح کرد:  باید بپذیریم که کشور باید برای آینده نسل جوان بتواند تولیدات خود را توسعه دهد و به عنوان مثال با توجه به اینکه با کمبود زغالسنگ در کشور مواجه هستیم، باید تولیدات در این زمینه افزایش یابد.

کرباسیان گفت: یک میلیارد و 200 میلیون تن ذخیره قطعی زغالسنگ در کشور است و اگر کارهای اکتشافی ما در کرمان، خراسان جنوبی و رضوی نهایی شود، این مقدار دو تا سه برابر افزایش می یابد.

وی بیان کرد: اگر سرمایه گذاری در زمینه زغالسنگ انجام شود، اشتغال و توسعه گسترش خواهد یافت و معتقدم کمبود زغالسنگ اگرچه به تحریم ها مربوط می شود، اما بی تدبیری مهم ترین مشکل آن است.

معاون وزیر صنعت درباره ایمنی معادن زغالسنگ گفت: اولین تجهیزات ایمنی در حال توزیع است و در این رابطه وام های چند ساله با نرخ سود پایین اعطا می شود.

وی فعال شدن طرح مس درآلو شهرستان بافت کرمان با مشارکت بخش خصوصی و راه اندازی طرح جدید کنسانتره سرچشمه در روزهای آتی را از ثمرات توسعه بخش معدن در استان کرمان دانست افزود: قرارداد سرمایه گذاری پروژه های متعددی در بخش خصوصی در زرند و کرمان امضا شده که یکی از آنها در معدن خمرود است که 38 میلیون تن ذخیره زغال وجود دارد .

کرباسیان تصریح کرد: در زرند با محوریت وزارتخانه 50 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام شد که در سال آینده اولین اخبار خوش آن به گوش مردم خواهد رسید.

وی در پایان با بیان اینکه در شهرستان زرند پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی از جمله فولاد و ... وجود دارد، خاطرنشان کرد: مس می تواند پروژه های متعددی داشته باشد اما به دلیل کمبود منابع با رکود مواجه شد و یکی از دلایل آن تحریم و افت قیمت مواد معدنی است.

برچسب ها: مهدی کرباسیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پربازدید ها

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)