کد خبر: ۴۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد؛
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برآوردهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برآوردهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داشته‌ایم.

به گزارش فارس، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در آیین تجلیل از مدیران بازنشسته استان اظهار داشت: برآوردهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داشته‌ایم که این امر به‌علت مبهم بودن فضای کسب و کار در این خطه است.

وی با گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر عنوان کرد: ۴۰ سال قبل در سوم خرداد باران زیبایی می‌بارید و جمله خرمشهر، خونین شهر آزاد شد، جان تازه‌ای به مردم ایران داد و امروز هم به باران رحمت و خبرهای فتح و پیروزی نیاز داریم.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه عاقبت‌به‌خیری بهترین دعا برای هر فردی‌ست، ابراز داشت: عاقبت‌به‌خیری این است که یک فرد ۳۰ سال خدمت کند و به افتخار بازنشستگی برسد و مردم هم قدردان باشند.

وی ادامه داد: گاهی بحث و تنش با مدیرانی داشتیم که امروز بازنشسته شده‌اند، زیرا لازمه کار بوده است و این امر مانع از تشکر ما از این مدیران نمی‌شود و قدردان تلاش‌های آنها هستند.

طبیب‌زاده خطاب به مدیران بازنشسته عنوان کرد: شما تجربیات زیادی اندوخته‌اید و در شرایط بسیار سخت کار کرده‌اید و کشور و استان کرمان به فضای کسب و کار فعال و پیشرو نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه نجات کشور در گرو بخش خصوصی است و با دولت به جایی نمی‌رسیم، تصریح کرد: پایش و ارزیابی‌ها از فضای کسب و کار استان کرمان نشان می‌دهد، هرچند شرایط‌‌مان از لحاظ رتبه بهتر شده و سه رتبه ارتقا یافته‌ایم، اما به لحاظ نمره رتبه کمتری آورده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: برای کرمان زیبنده نیست، رتبه ۲۷ فضای کسب و کار را داشته باشد و این یعنی اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، ۲۶ استان را از کرمان قابل‌تر می‌داند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: محدودیت‌های قانونی و آیین‌نامه‌ای وجود دارد که مانع از کار می‌شود، اما باید این موانع را رفع کنیم و فضای با نشاط و سازنده‌ای برای کرمان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: برآوردهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داشته‌ایم که این امر به‌علت مبهم بودن فضای کسب و کار در این خطه است.

این فعال اقتصادی ابراز کرد: استان کرمان از همه ظرفیت‌ها برخوردار است، اما با همه این عوامل و پارامترهای توسعه در شاخص‌های توسعه پایدار چرا رتبه‌های آخر جدول را داریم، باید یک نفر بیاید و به این سئوالات جواب بدهد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: چه کاری نشده است که در آموزش، بهداشت، برق روستایی و شاخص‌های توسعه پایدار استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه منابع بین‌نسلی مانند آب را هم مصرف کرده‌ایم، گفت: تکیه ما بر منابع معدنی استان کرمان است در شرایطی که معدن؛ تمام‌شدنی است، بنابراین با این روندی که پیش می‌رویم، نسل‌های آینده ما با مشکل مواجه می‌شوند و این واقعیت تلخی‌ست که باید به آن توجه کنیم.

گفتنی است اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از خدمات ۴ مدیر بازنشسته استان کرمان عباس سعیدی مدیرکل سابق جهاد کشاورزی، محمدرضا قادر مدیرکل سابق گمرکات، علی حسینی مدیرکل سابق تامین اجتماعی و محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی قدردانی کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)