کد خبر: ۴۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وظیفه عمومی کرمان:
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می‌شود و فردی که این افراد را بکارگیری کند مجرم خواهد بود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بکارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می‌شود و فردی که این افراد را بکارگیری کند مجرم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد مقصودی افزود: مشمولان غایب فراری از طریق کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی به معاونت وظیفه عمومی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: از طرفی معاونت وظیفه عمومی با بنیاد شهید، ثبت احوال، مراجع قضایی، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ارتباط سیستمی داشته و این دستگاه‌ها در راستای شناسایی مشمولان غایب فراری همکاری دارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طبق قانون، بکارگیری مشمولان غایب خدمت سربازی جرم است و قانون صراحتا پیش‌بینی کرده اگر فردی مشمولان غایب را بکارگیری کرده باشد برای بار اول به مبلغ ۲۹۵ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و دفعه دوم دو برابر و سوم سه برابر جریمه خواهد شد و در صورتی که مسئول دولتی باشد برای بار سوم انفصال از خدمات دولتی می‌شود.

وی ادامه داد: ادارات دولتی، موسسات و سازمان‌ها مانند بیمه تامین اجتماعی، بهزیستی، صنایع و ارگان‌های دولتی موظف هستند در این حوزه با معاونت وظیفه عمومی همکاری کنند و در غیر این صورت تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

موضوعی با عنوان خرید خدمت سربازی وجود ندارد

مقصودی با اشاره به جرائم مرتبط با وظیفه عمومی و رابطه آن با ناآگاهی افراد افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌تواند علاوه بر افزایش اطلاعات افراد از وقوع جرم در این بخش پیشگیری کند.

وی به شایعات مربوط به بخش اعزام به خدمت سربازان اشاره و تصریح کرد: طبق آخرین ابلاغیه‌ها افراد دارای تاریخ تولد ۱۳۵۵ به بعد حتما باید برای خدمت عمومی مراجعه کنند و افرادی که تاریخ تولد آنها ۵۵ به قبل باشد می‌توانند با مراجعه به پلیس به اضافه ۱۰ و ارائه درخواست در راستای معافیت از سربازی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه موضوعی با عنوان خرید سربازی وجود ندارد گفت: تاکنون ابلاغیه‌ای در زمینه خرید خدمت سربازی واصل نشده و متولدین ۵۵ به بعد باید برای انجام خدمت سربازی خود اقدام کنند.

وی سن خدمت سربازی را تا ۵۰ سال تمام عنوان و تصریح کرد: اگر افراد از این سن رد شوند مشمول معافیت می‌شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ارفاقی به این قشر فرمودند که بعد از آن افراد متولد ۵۵ به قبل نیز مشمول معافیت سربازی بدون پرداخت هزینه شدند.

مقصودی تاکید کرد: اگر افراد مشمول بعد از سن ۱۸ سالگی برای خدمت سربازی مراجعه نکنند مشمول غایب محسوب می‌شوند که تبعات قانونی و عواقب اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت: مشمول غایب به فردی گفته می‌شود که یک سال را رد نکرده اما مشمول غایب فراری یک سال رد کرده که نمی‌تواند از خدماتی مانند استفاده از تسهیلات بانکی، استفاده از معافیت‌های کفالت تحصیلی و کسر خدمت جبهه و جانبازی استفاده کند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه تعریف سرباز فراری با مشمول غایب متفاوت است گفت: اگر سرباز فراری برای بار اول خود معرف به مرجع قضایی یا یگان خدمت خود مراجعه کند بعد از تشکیل پرونده و بدون در نظر گرفتن محکومیت به خدمت باز می‌گردد و در صورتی که خدمت خود را صادقانه به اتمام برساند محکومیت آنها پاک می‌شود و اگر مرتکب فرار دوم شوند محکوم می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طبق ابلاغیه ستاد کل هیچ الزامی برای انجام خدمت سربازی مشمولان متاهل در شهر محل زندگی خود وجود ندارد و مراکز آموزش ملاک تقسیم نیستند به طوری که در برخی استانها مرکز آموزش وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مزایایی برای مشمولان متاهل در اعزام به خدمت سربازی پیش‌بینی شده و مشمولان متاهل به دلیل داشتن همسر، ۲ ماه و بابت هر فرزند سه ماه از خدمت سربازی‌شان کسر می‌شود.

مقصودی به معافیت‌های تحصیلی، کفالت و پزشکی اشاره تاکید کرد: درخواست اولیه این معافیت‌ها باید از طریق پلیس به اضافه ۱۰ ارسال شود.

وی اظهار داشت: مشمولان دارای غیبت از معافیت‌ها برخوردار نخواهند شد لذا افراد اعزام به خدمت را در زمان خود انجام دهند تا مشمول این معافیت‌ها بشوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمان با اشاره به جرائمی که در حوزه معافیت‌های پزشکی و کفالت اتفاق می‌افتد گفت: موارد متعددی از اعمال نفوذ و جعل اسناد طی سال‌های اخیر در این استان از افراد غیر نظامی و فراسازمانی کشف شده است.

وی به طلاق‌های سوری برای گرفتن رای دادگاه به منظور معافیت فرزندان از سربازی به عنوان یک جرم یاد کرد و افزود: صرف وجود حکم طلاق برای کمیسیون‌های کفالت وظیفه عمومی مجوزی برای معافیت افراد نیست و پرونده‌های زیادی از این دست وجود دارد.

مقصودی ادامه داد: کمیسیون‌ها با انجام تحقیق‌های مختلف افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: آمار کشفیات در حوزه طلاق‌های سوری برای گرفتن معافیت مشمولان قابل توجه است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: خانواده دقت کنند در راستای اخذ معافیت فرزندان از خدمت سربازی درگیر مشاوره‌های نادرست نشوند.

تتو خالکوبی یا خود زنی‌ها به عنوان بیماران روانی شناخته می‌شود

وی با بیان اینکه افرادی که تتو، خالکوبی و یا خودزنی داشته باشند در کمیسیون‌های پزشکی نظامی مورد بررسی قرار می‌گیرند و به عنوان بیمار روانی شناخته می‌شوند.

وی اظهار داشت: این افراد باید تبعات اجتماعی زیادی از جمله ممنوعیت اخذ گواهی‌نامه و سایر خدمات را در کنار معافیت از خدمت متحمل شوند که قابل جبران نیست.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار نفر مشمول غایب در استان کرمان به صورت خود معرف طی ۲ سال اخیر به خدمت سربازی اعزام شده‌اند که بیانگر حضور رسانه و اطلاع رسانی‌در این حوزه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پربازدید ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

امام جمعه شهر بلوک جیرفت در سانحه تصادف درگذشت

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

نجات جوان کوهنورد از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)