کد خبر: ۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به مدت 11 روز از هشتم تا ۱۸ دی ماه جاری در استان کرمان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به مدت 11 روز از هشتم تا ۱۸ دی ماه جاری در استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی نظری صبح امروز چهارم دی ماه در نشست خبری با محوریت سومین سالگرد سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در پایتخت مقاومت جهان اسلام گفت: حاج قاسم بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت خود را به مردم خدمت‌رسانی و خود را فدای مردم کرد.

وی با اشاره به شعار سال‌های گذشته عنوان کرد: شعار سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی "جان فدا" است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، فدا کردن جان خود برای مردم را از علل حبیب دلها بودن حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: ایشان عشق و محبت زیادی به مومنان و مستضعفین داشتند و در بحران‌ها و مشکلات به کمک مردم می‌شتافتند، همچنین شجاعت و بی‌باکی، ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری از دیگر ویژگی‌های سردار دل‌هاست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه حاج قاسم سلیمانی در بالاترین مقام‌ها در نظام و انقلاب بود اما هیچ چیز شخصی برای خودش نمی‌خواست و خود را فدای مردم کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تشریح روزشمار دهه مقاومت عنوان کرد: برنامه‌های سالگرد با دعای کمیل در روز پنجشنبه(هشتم دی ماه) در گلزار شهدای کرمان آغاز می‌شود و در روز ۱۸ دی ماه در مصلی بزرگ امام علی (علیه السلام) با اجلاسیه پایان می‌یابد.

نظری افزود: با بررسی و آسیب شناسی برنامه‌های دو سالگرد گذشته، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف برطرف شده و سعی می‌کنیم سومین سالگرد به بهترین نحو اجرا شود.

براساس پیش بینی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امسال روزانه حدود ۲۰ هزار نفر از خارج استان زائر برای شرکت در سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به کرمان سفر خواهند کرد.

نظری با بیان این مطلب که ستاد گرامیداشت سالگرد با 17 کمیته راه‌اندازی شده، اظهار کرد: کمیته‌های مردمی با 12 کارگروه کار خود را آغاز کرده و تاکنون همایش روسای ستادهای مردمی استان و کشور و دیدار با خانواده‌های شهدا در 500 نقطه از کشور انجام شده و تسهیل‌گری امور زائرین را از اکنون آغاز کرده‌ایم.

طبق گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، برنامه‌ها در گلزار شهدای کرمان در سه نوبت (صبح، عصر و شب) با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود و 13 دی ماه ویژه برنامه شهادت و 12 دی ماه نیز تجمع هیئت‌های مذهبی را در گلزار شهداء خواهیم داشت.

وی با یادآوری آغاز برنامه‌های ویژه شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها از حدود 20 روز پیش در بیت‌الزهرای کرمان مطرح کرد: در بیت‌الزهرا از 10 تا 18 دی ماه برنامه‌های بسیار متنوعی از جمله؛ ویژه برنامه سوگ یار، یاد جاودانه، برپایی نمایشگاه، شب خاطره، محفل انس با قرآن، مسابقه وصیت‌نامه حاج قاسم و ... برگزار خواهد شد.

به گفته نظری، کمیته مردمی ستاد سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی 21 برنامه شاخص در کرمان و برنامه‌هایی نیز در شهرستان‌ها برگزار خواهند کرد.

وی پیاده روی در روز 13 دی ماه، یادواره شهداء محله، هماهنگی با ساعت عاشقی، جلسات حماسی در محلات و مساجد مختلف را از جمله برنامه های کمیته مردمی برشمرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اقدامات کمیته اسکان سخن به میان آورد و اظهار کرد: این ستاد اقدامات لازم برای اسکان زائران و پذیرایی روزانه 20 هزار نفر را انجام می‌دهد. ضمن آنکه در صورت افزایش تعداد زائرین از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها استفاده خواهد شد. گفتنی است که پیش‌بینی پخت غذا و تحویل به ستاد اسکان صورت گرفته است.

به گفته وی، نرم افزار "دیار مرد میدان" و ایستگاه‌های از من بپرس در ورودی‌های اصلی شهر کرمان برای راهنمایی زائران نیز راه‌اندازی شده است.

طبق اعلام فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، کمیته مواکب، 280 موکب را در سراسر استان کرمان راه‌اندازی کرده‌اند که ۲۱۲ موکب آن در گلزار شهداء، 60 موکب در سطح شهر و هشت موکب در ورودی‌های استان برپا خواهد شد.

«با تاسی از روحیه مردم یاری و مردم یاوری حاج قاسم برنامه‌های محرومیت‌زدایی در استان و کل کشور اجرا خواهد شد که رزمایش گروه جهادی پزشکی از 9 دی ماه جاری آغاز به کار می‌کند و همچنین پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ریگان، افتتاح پروژه‌های آبرسانی در 63 روستای نرماشیر، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، پویش نذر خون، رزمایش کمک‌های مومنانه، توزیع جهیزیه، اجتماع گروه‌های جهادی از جمله اقدامات کمیته محرومیت‌زداییِ ستاد گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است.» این مطلب بخش دیگری از سخنان نظری در بیت‌الزهرا بود.

وی ادامه داد: کمیته مراسم برنامه‌های خود را در حسینه ثارالله و مصلی امام علی(علیه السلام)  برگزار خواهد کرد که این برنامه‌ها شامل؛ گردهمایی تقریب مذاهب، گردهمایی فرزندان شهداء، گردهمایی اساتید و دانشجویان و نخبگان شهر کرمان، یادواره شهدای حماسه 17 دی، گردهمایی یاران و بچه‌های حاج قاسم، اجلاسیه نیز در مصلای کرمان خواهد بود. همچنین یادواره شهدای مدافعان سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این ایام برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته شهرستان‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و بیش از 15 برنامه شاخص دارند. گفتنی است در همه شهرستان‌ها برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود. امسال تقاضای برگزاری یادواره خانگی شهداء از مردم شهرستان‌ها داشتیم لذا در برخی از خانه‌ها یادواره شهداء برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اقدامات کمیته فضای مجازی و رسانه سخن به میان آورد و اظهار کرد: راه‌اندازی بزرگترین کانال بصیرتی در اپلیکیشن روبیکا، کمیک موشن "هزار و دوازدهمین نفر"، مسابقه سواد رسانه‌ای، تولید کتاب صوتی "از چیزی نمی‌ترسیدم"، بررسی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی، برگزاری شب خاطره، ساخت دو قطعه فیلم کوتاه و ... از جمله برنامه‌های این کمیته هستند.

وی با بیان این مطلب که بیشتر برنامه‌های سالگرد پخش زنده است، اظهار کرد: 216 برنامه در صدا و سیمای کرمان اجرا می‌شود و 98 برنامه رادیویی نیز داریم و رادیو مقاومت هم مجزا برنامه دارد.

به گفته نظری، کمیته فرهنگی، هنری و ورزشی 19 برنامه در این ایام برگزار خواهند کرد که از جمله این برنامه‌ها، برگزاری رویداد روایت حبیب، برنامه نقل قاسم، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی(این برنامه تا پایان سال ادامه می‌یابد)، برگزاری جشنواره علمدار، جشنواره سراسری شعر سرو، تولید نماهنگ ملاقات گلی در کوه، جشنواره فرهنگی آوارها، 16 کرسی تلاوت قرآن کریم و ... است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل بانوان در انقلاب و جامعه به تشریح برنامه‌های کمیته بانوان پرداخت و در ادامه عنوان کرد: با کمک ستاد مردمی سومین سالگرد 500 زوج جوان را به خانه بخت می‌فرستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، با اشاره به اقدامات خدماتی برای راحتی زائران در گلزار شهداء تصریح کرد: 18 موکب اسکان زائران خواهر داریم.

وی با بیان این مطلب که طراحی و ساماندهی مزار شهدای 17 دی ماه را نیز داریم، در ادامه به تبیین اقدامات کمیته تبلیغات و فضاسازی و کمیته بهداشت پرداخت عنوان کرد: نظارت‌های بهداشتی در مراسم سالگرد را از ابتدا تا انتها خواهیم داشت.

به گفته نظری، کمیته امنیت و انتظامی برای برگزاری مراسم امن نیز کارهایی انجام داده است و کمیته ایمنی و کمیته نظارت و ارزیابی نیز وظایفی برعهده دارند.

وی در پایان اظهار کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی در بین زائران را در برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی داریم و پیگیر نهادینه کردن و ثبت هفته مقاومت هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)