کد خبر: ۴۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سیدرضا تقوی نماینده تهران و سخنران راهپیمائی 22 بهمن در شهر کرمان:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا کمک می‌گیرد و اگر تا امروز مردم پای این انقلاب ایستاده اند به دلیل این است که مایه‌های این انقلاب عاشورایی است و عاشورا این انقلاب را بیمه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا کمک می‌گیرد و اگر تا امروز مردم پای این انقلاب ایستاده اند به دلیل این است که مایه‌های این انقلاب عاشورایی است و عاشورا این انقلاب را بیمه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی پیش از ظهر امروز ۲۲ بهمن ماه در جمع راهپیمایان کرمانی با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: تاریخ درس‌های مفیدی را به ما می‌آموزد و رمز و راز‌های پیروزی‌ها و شکست‌ها را نشان می‌دهد و بخش قابل توجهی از آیات قرآن مربوط به سرگذشت پیشینیان است. از تاریخ می‌توان عبرت گرفت.
او با یادآوری تاریخ انقلاب، ادامه داد: تاریخ انقلاب فصل‌های مختلفی دارد و فصل‌های آن با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و اندیشه و تفکر انقلابی یکی از فصل‌های انقلاب است و این مهم باعث تحول و به صحنه آوردن مردم می‌شود.
تقوی به تبیین نقش مردم در انقلاب پرداخت و در ادامه به خاطرات خود از زمان انقلاب اظهار کرد: شعار‌های مردم ما در زمان مبارزات انقلابی برگرفته از قرآن و فرهنگ اسلامی بود.
او ادامه داد: یکی از شعار‌های آن موقع "نهضت ما حسینی است" یا "حسین حسین شعار ماست... " بود و این شعار هویت انقلاب را معرفی می‌کند و فرهنگ عاشورا را منعکس کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این انقلاب از عاشورا کمک می‌گیرد و اگر تا امروز مردم پای این انقلاب ایستاده اند به دلیل این است که مایه‌های این انقلاب عاشورایی است و عاشورا این انقلاب را بیمه کرد.
او از نقش رهبری در پیروزی انقلاب سخن به میان آورد و اظهار کرد: مردم حجت می‌خواهند، قدرت ولایت و ایمان است که مردم را به میدان جنگ می‌کشد و مردم با دعوت و حکم نایب امام زمانشان به میدان می‌آیند؛ در اوایل جبهه ملی و نهضت آزادی مردم را به سمت مصدق سوق می‌دادند و منافقین مردم را به سمت طالقانی می‌کشاندند و به او می‌گفتند که پدر طالقانی، اما مردم به میدان آمدند و همه این مسائل را خنثی کردند و مردم با شعار‌های خود اعلام کردند که پای رهبری ایستاده اند.
تقوی بیان کرد: در اتفاقات اخیر کشور دیدیم رهبری را نشانه گرفته بودند، زیرا می‌دانند که هدایت‌های رهبری سوریه، لبنان و ... را از گیر اشرار بین المللی و داعش نجات داد و یکی از فرزندان استان کرمان فرماندهی میدان را برعهده گرفت و جبهه مقاومت را شکل داد و فاطمیون، حشدالشعبی و ... را دور هم جمع کرد و کمر داعش و مدافعینشان را شکست و این با هدایت‌های رهبری و فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی بود.
او تصریح کرد: یکی از مایه‌های انقلاب اسلامی ما، ظلم ستیزی است و با ظالم باید روبرو شد و سمبل ستمگری در دنیا آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمن اصلی اسلام و پیامبر، آمریکا و اسرائیل جنایتکار است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری شعار‌های اوایل انقلاب اظهار کرد: "حزب الله" اصطلاحی است که در زمان انقلاب تولید شد. برخی‌ها می‌خواستند که انقلاب را مصادره کنند و حزب الله یک جریان انقلابی در متن انقلاب شد.
او، به تحلیل شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" و "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" پرداخت و اظهار کرد: در اوایل انقلاب به دنبال تعدیل ارتش بودند، اما مردم به خیابان آمدند و شعار دادند که مردم فدای ارتش و ارتشیان نیز شعار می‌دادند ارتش فدای ملت.
تقوی در خصوص فرهنگ شهید و شهادت نیز مطالبی گفت و تصریح کرد: دشمن از توطئه دست برنداشته و هر روز توطئه‌ای در کشور ما رقم می‌زند و به دنبال تسخیر ذهن جوانان در فضای مجازی هستند و امروز در جنگ فرهنگی و شناختی قرار داریم که باید با جهاد تبیین با آن مقابله کرد و از تسخیر اذهان و افکار جوانان و نوجوانان جلوگیری کنیم.
او، با اشاره به ۴۳ سال توطئه‌های دشمن خطاب به آن‌ها گفت: " کوه ما سینه ما، ناخن ما تیشه ما/ همچو فرهاد بُوَد کوه‌کنی پیشه ما.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)