کد خبر: ۴۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان:
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کنترل هوشمند رفتار رانندگان امسال در راس ماموریت ما و در دستور جدی کارمان قرار دارد و اگر راننده پرخطر در مسیر با سرعت و سبقت بیجا و ... بخواهد جان خود و سرنشینان و سایر مسافران عبوری را به خطر بیندازد، خودرو را تا پایان تعطیلات توقیف می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کنترل هوشمند رفتار رانندگان امسال در راس ماموریت ما و در دستور جدی کارمان قرار دارد و اگر راننده پرخطر در مسیر با سرعت و سبقت بیجا و ... بخواهد جان خود و سرنشینان و سایر مسافران عبوری را به خطر بیندازد، خودرو را تا پایان تعطیلات توقیف می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سردارعبدالرضا ناظری امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری اظهارداشت: امسال برای حفظ جان مردم گروه‌های جهادی را پای کار آورده‌ایم و طرح نوروزی پلیس‌راه امروز آغاز شد تا بستر امنی برای مردم فراهم کنیم و نقش رسانه و آگاهسازی مردم بسیار مهم است و رانندگان باید رعایت مقررات را داشته و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی از همراهی رسانه‌ها با پلیس در سال جاری قدردانی کرد و گفت: امنیت و آرامشی که در جامعه برقرار است، نتیجه تلاش رسانه‌ها و همکاری با پلیس بوده و رسانه‌ها در سنگر مقدماتی در کنار ما و همکارانم قرار داشته‌اند.

ناظر افزود: ۲۰ اسفندماه جاری نخستین جلسه قرارگاه نوروزی استان کرمان در ستاد انتظامی برگزار شد و تلاش همه دست اندرکاران برای تامین امنیت مسافران نوروزی و حفظ جان و مال مردم در این ایام است.

وی تصریح کرد: بخشی از ماموریت نوروزی ما، چهارشنبه آخر سال است که از مردم درخواست می‌کنیم مانند سال قبل همکاری داشته و با آگاهسازی فرزندان وجوانان که به دلیل هیجان ممکن است از مواد محترقه غیراستاندارد استفاده کنند، از خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری و بر رفتار آنها نظارت کنند. بنا داریم شب خوب و بانشاطی مردم داشته باشند و حضور پلیس برای پیشگیری از رخدادهایی است که ممکن است سلامت جوانان و نوجوانان را به خطر بیندازد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده تا امروز و برخورد با صنوف متخلف و خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی بیان کرد: برخورد با کلاهبردارانی که پول را دریافت و وسیله تحویل نداده و یا کسانی که آموزش ناقص تولید و ساخت را به نوجوانان می‌دهند، انجام شده است؛ خیلی از خطراتی که متوجه جوانان و نوجوانان می‌شود به دلیل همین آموزش ناقص است.

وی با بیان اینکه در کرمان تاکنون حادثه خاصی در بحث چهارشنبه سوری نداشته‌ایم، افزود: هر کس در این زمینه آسیب ببیند، ریشه‌یابی و با هماهنگی قضائی با مسببان برخورد قانونی خواهیم کرد و در صورتی که واحد صنفی تخلف کند، تا پایان تعطیلات، پلمب و خودروی متخلف توقیف و افراد متخلف نیز در بازداشت خواهند بود.

ناظری بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار قطعه مواد محترقه غیراستاندارد در استان کرمان کشف شده و نقش اصلی برای پیشگیری از حوادث و آسیب را مردم دارند و باید در این زمینه مراقب فرزندان خود باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: کنترل هوشمند رفتار رانندگان امسال در راس ماموریت ما و در دستور جدی کارمان قرار دارد و اگر راننده پرخطر در مسیر با سرعت و سبقت بیجا و ... بخواهد جان خود و سرنشینان و سایر مسافران عبوری را به خطر بیندازد، ابتدا با هشدار و پیامک به او اعلام می‌کنیم و در صورت بی‌توجهی، اولین واحد پلیس، خودروی او را متوقف و همراهان را به مقصد می‌رسانیم و خودرو را تا پایان تعطیلات توقیف می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه احترام به حقوق دیگران باید در دستور کار همه مسافران نوروزی و رانندگان باشد، تصریح کرد: برخورد جدی با خودروهای شوتی در ایام نوروز را خواهیم داشت و به رانندگان این خودروها هشدار می‌دهیم که توقیف شش ماهه خودرو و برخورد قانونی در انتظارشان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پلیس راهور نیز در نوروز با پلیس‌راه در محورهای نزدیک شهرها همکاری خواهد داشت، گفت: مسئله دیگر طرح نوروزی، پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقین است و رزمایش بزرگ ارتقاء امنیت اجتماعی در کل استان هفته قبل آغاز شد و مراسم اختتامیه این طرح بعد از تعطیلات نوروز برگزار می‌شود و بخش عظیمی از متهمان فراری و ... در این رزمایش دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر پیشگیری از سرقت است و لازم است مردم همکاری کنند، افزود: بیش از ۴۹۰ واحد گشتی و استفاده از ظرفیت بسیج، همکاران پیشکسوت و ... در تعطیلات نوروز برای پیشگیری از سرقت فعال خواهند بود و مردم نیز باید مراقبت کرده و اموال قیمتی را در منزل نگهداری نکنند، در زمان سفر، منزل را به افراد ایمن بسپارند و همچنین در سفر مراقب تلفن همراه، اموال و فرزندان خود باشند.

ناظری تصریح کرد: جابه جایی اثاثیه منزل در ایام نوروز بدون هماهنگی با پلیس ممنوع است و باید کلانتری محل در جریان گذاشته شود؛ مردم و اصحاب رسانه با پلیس همکاری داشته و حضور افراد مشکوک و غریبه در محله را به پلیس گزارش بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هوشمندسازی پلیس گفت: یکی از ابزارهای پلیس مقتدر، هوشمندسازی است و در ۱۲۰ مقر ما بیش از ۸۰ درصد تبادل پرونده با همکاران قضائی، به صورت الکترونیکی است و مردم می‌توانند با نصب نرم‌افزار "پلیس من" کارهای مختلف را انجام دهند که ۳۱ خدمت در حوزه راهور، گذرنامه، پیشگیری، خلافی و ... ارائه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به عملکرد پلیس در سال جاری اظهار کرد: امسال کاهش جرائم خشن در استان کرمان را داشتیم، همچنین کاهش ۹ درصدی سرقت‌های مسلحانه، افزایش ۷۰ درصدی برخورد با اراذل و اوباش، کسب رتبه دوم کشف مواد مخدر با بیش از ۸۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر، ۱۲۵ درصد هلاکت اشرار و افزایش ۳۶ درصدی انهدام باندهای قاچاق صورت گرفته است.

وی افزود: ۶۹ طرح برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا در سال جاری صورت گرفته و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، افزایش ۶۰ درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق بوده است.

ناظری تصریح کرد: بیش از ۴۴۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال جاری در استان کرمان کشف و توقیف خودروهای شوتی ۹۷ افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در فضای مجازی ۱۸ درصد افزایش وقوع جرائم سایبری رخ داده و کشف جرائم سایبری ۲۳ درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه ۶۳ درصد جرائم مربوط به کلاهبرداری و بیش از ۵۰ درصد قربانیان جرم کمتر از ۲۵ سال داشتند.

وی افزود: متاسفانه امسال در استان کرمان هفت درصد افزایش تلفات رانندگی و دو درصد مصدومان حوادث را شاهد بوده‌ایم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پربازدید ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

امام جمعه شهر بلوک جیرفت در سانحه تصادف درگذشت

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)