کد خبر: ۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان:
وی گفت: در داخل شهرها نیز توجه به خانه‌های باستانی در اولویت است چراکه هم بنای تاریخی حفظ خواهد شد و هم تبدیل به یک بنگاه اقتصادی کوچک می‌شوند.
رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه رتبه استان کرمان نیز در جذب گردشگر بسیار پایین است تصریح کرد: در سال 93 حدود 180 هزار گردشگر ایرانی و 15 هزار گردشگر خارجی از استان کرمان بازدید کرده‌اند.

مهدی سیاوشی در نشست هم‌اندیشی هیات نمایندگان اتاق کرمان و فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: گردشگری در واقع یک صنعت سبز است که هم اشتغال‌زایی فراوان و ارزان به همراه دارد و هم به راحتی توزیع ارز را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به شدت در دنیا مورد اقبال است افزود: در سال 2014 رقم بخش گردشگری 6500 میلیارد دلار بود و علی‌رغم اینکه کشور ما جز ده تا سیزده کشور جاذب گردشگر است اما از این رقم سهمی معادل نیم درصد را داشت.

سیاوشی با اشاره به اینکه رتبه استان کرمان نیز در جذب گردشگر بسیار پایین است تصریح کرد: در سال 93 حدود 180 هزار گردشگر ایرانی و 15 هزار گردشگر خارجی از استان کرمان بازدید کرده‌اند.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در سیاست‌های دولت یازدهم یکی از اولویت‌ها، مقوله گردشگری است گفت: در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه دو عدد به طور مشخص هدف‌گذاری شده است، نخست رسیدن به رشد هشت درصدی مبحث اقتصادی و سپس پنج برابر شدن گردشگری خارجی.

وی ادامه داد: در استان کرمان باید تلاش کنیم از این میزان سهم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص دهیم.

سیاوشی با اشاره به اینکه عمده مشکلات استان در زمینه گردشگری در قالب چهار کمیته طراحی شده است تصریح کرد: اولین ظرفیت مورد توجه در گردشگری استان، کویر است بطوریکه حدود 60 درصد کویر و زیباترین بخش آن در استان ما قرار دارد.

وی افزود: اما بیش از 90 درصد تورهایی که به کویر استان کرمان می‌آید از طریق خراسان جنوبی انجام می‌شود.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: در همین راستا کمیته کویر و بوم‌گردی تشکیل شده است و سه مسیر را شناسایی کرده‌ایم که به تائید مقامات امنیتی و انتظامی نیز رسیده است.

سیاوشی یکی دیگر از موانع موجود در مسیر صنعت گردشگری استان را نبود هتل‌های مناسب عنوان و تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما ساخت هتل در استان است اما از آنجا که این اقدام زمان‌بر می‌باشد اساس کار را بر تجهیز خانه‌های روستایی قرار داده‌ایم.

وی گفت: در داخل شهرها نیز توجه به خانه‌های باستانی در اولویت است چراکه هم بنای تاریخی حفظ خواهد شد و هم تبدیل به یک بنگاه اقتصادی کوچک می‌شوند.

سیاوشی همچنین به کمیته انتشارات و تبلیغات ذیل کمیسیون گردشگری اشاره کرد و افزود: این کمیته علاوه بر چاپ نشریه، کارهای مقدماتی ایجاد سایت گردشگری مشخصی را برای استان انجام خواهد داد.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان یادآور شد: به علاوه عدم وجود مجتمع‌های بین راهی در استان کرمان از دیگر مشکلات ما محسوب می‌شود چراکه عمده گردشگران خارجی سنین بالا هستند و نیاز به استراحت در بین راه دارند در حالیکه استان کرمان در این زمینه جز چهار استان آخر کشور است!

وی تاکید کرد: قرار است ما در کمیسیون گردشگری مسیر گرفتن مجوز جهت ایجاد مجتمع بین راهی را بررسی و کوتاه کنیم و همچنین با اختصاص دادن بودجه‌هایی در این زمینه، مجوزها را اخذ کرده و در اختیار افراد سرمایه‌گذار قرار دهیم.

سیاوشی سپس اظهار کرد: نقشه راه گردشگری استان کرمان در حال تهیه است و امیدواریم تا پایان سال آماده شود که در آن ظرفیت‌های استان را معرفی خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین بحث راه‌اندازی پلیس گردشگری نیز جهت تامین امنیت گردشگران در دستور کار است و در این زمینه تجارب دو استان اصفهان و یزد نیز اخذ و این نیاز در استان کرمان بررسی خواهد شد.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری نیز تهیه شد و در هفته اقتصادی و فرهنگی کرمان در برج میلاد رونمایی و توزیع شد.

سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: بحث اصلی کمیسیون گردشگری، راه‌اندازی اندیشکده گردشگری در اتاق بازرگانی استان می‌باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)