کد خبر: ۵۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدای تروریستی کرمان
رییسی گفت: آنچه باعث واقعه تروریستی کرمان بود، ترس دشمن از قدرت نام حاج قاسم سلیمانی است.

رییسی گفت: آنچه باعث واقعه تروریستی کرمان بود، ترس دشمن از قدرت نام حاج قاسم سلیمانی است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،  رئیس جمهور امروز در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی کرمان  که در مصلای امام علی(ع)  شهر کرمان بر گزار شد، با خواندن دعای فرج سخنان خود را آغاز کرد و گفت:   امروز روز جمعه و متعلق به حضرت ولی عصر(عج)، مجلس بسیار محترمی است و در محضر مقدس شهیدان و خانواده  معزز شهدا و ایثارگران و  در کنار بدن‌های مجروح، معلول و آسیب دیده از ظلم دشمنان و عداوت و شرارت اشرار هستیم.

او افزود: مردم استان کرمان، مردمی با بصیرت، مردمی انقلابی و در صحنه و مردمی که در عرصه‌های مختلف خوب در آزمون‌ها درخشیده‌اند، هستند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی تصریح کرد: افتخاری که نه برای کرمانی‌ها که برای همه امت اسلام است، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه عزیز دل ما سردار سلامی به صورت مشروح نکات خوبی بیان کردند، تصریح کرد: راستی چرا حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم  وجود دارد؟ چرا نسبت به نام و تصویر و زائران و مزار او  حقد و کینه دارند چرا؟

 رئیس جمهور بیان کرد: حاج قاسم کار بزرگی انجام داده است و دشمن می‌خواست بعد ازشکل‌دهی اسرائیل غاصب و رژیم جعلی و ۷۵ سال ظلم به فلسطین کار دیگری آغاز کند چرا که اسرائیل سرزمینی است که برای دفاع از یهود و سواستفاده از نام یهود شکل گرفته و این زیاده‌خواهی را می‌خواست ادامه دهد.

وی در ادامه گفت: دشمن در عراق و سوریه قصد داشت جریان داعش و جریان دست پرورده خود را ایجاد کند؛ اما حاج قاسم چه کرد؟ جریان مقاومت را در منطقه برنامه‌ریزی کرد، به نحوی که عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ آمد و احساس کرد نیرو‌های مصمم و مبارز دور او را گرفته و دیگر نمی‌تواند تجاوزات خود را دنبال کند، در نتیجه عقب‌نشینی و سپس در جای خود در باتلاق گیر کرد و بعد شما در خبر‌های پی‌درپی شنیدید که در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۳۳ روزه، ۸ روزه و ۳ روزه و امروز صدمین روز مقاومت فلسطین مظلوم و مقتدر، این رژیم صهیونیستی است که تحقیر شده است.

 رئیسی بیان داشت: هر تحلیل‌گری می‌خواهد تحلیل کند، می‌گویند مقاومتی که نیروی دریایی و هوایی ندارد و فقط نیروی زمینی دارد؛ اما  اسرائیل در مقابل این نیروی مصمم و با ایمان تا امروز به تنگ آمده است و همین امروز فلسطین پیروز و اسرائیل شکست خورده است.

 وی تصریح کرد: بزرگان مقاومت حاج قاسم را شهیدالقدس نامیدند، حقیقت همین است آنچه امروز در قدس می بینیم از حاج قاسم هست؛ گرچه از حماس باید تجلیل کرد؛ اما نقش حاج قاسم بی‌بدیل بود، او با تمام نیروهای منطقه تلاش کرد، نیروهای داعش در عراق و سوریه و منطقه شکل نگیرد.

رئیس جمهور بیان داشت: امروز امنیت منطقه غرب آسیا مدیون حاج قاسم است، امروز نقشه آمریکا برای ایجاد یک اسرائیل دیگر شکست خورده و عقده و کینه‌ای که امریکا و اسرائیل از حاج قاسم دارند، از نام، راه او و زائرین مزار او نیز دارند.

وی بیان کرد: برای هر کاری باید تحلیل کنید؛ چرا این همه، علیه حاج قاسم هستند او که گفت برای من بارگاه نسازید و روی سنگم بنویسید سرباز؛ اما خدا اراده کرد، کسی که برای او و اعتلای نام خدا کارکرد، نام حاج قاسم بلند آوازه شد، او علاوه بر تسخیر بسیاری عرصه‌ها، دل‌ها را نیز تسخیر کرد، خدا این دل‌ها را مملو از محبت حاج قاسم کرد، همان گونه مملو از محبت رهبر و امام خمینی (ره) کرد.

 رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به  خانواده شهدای عزیز کرمان گفت: شما بدانید، خون فرزندان، همسران و همکاران شما همچنان که در زیارت اباعبدالله (ع) می خوانیم خدایا حسین(ع) خون داد تا از جامعه بشری جهل زدایی کند، خون فرزندان شما جهل از عالم زدود ، خداوند از برکات خون این شهیدان جهان را بیدار کرد، این بیداری که در جهان می بینید از خون همین شهدای عزیز است.

وی  افزود: آنچه به شما مردم باید عرض کنم اینکه  ما دولت و همه نیروهای مسلح از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و بسیج، این  را خوب می دانند که ایران امروز ایران مقتدر و قهرمان است و  حاج قاسم برایش تولید قدرت کرده و نیروهای آموزش دیده نظامی ما تولید قدرت کرده‌اند و رهبری فرزانه انقلاب و این مردم ولایی مهم‌ترین مولفه قدرت کشورما حساب می‌شوند.

رئیس جمهور بیان داشت: دشمنان قدرت ایران را دیده و بارها تجربه کرده‌اند، در قضایای اخیر من به شما اطمینان می‌دهم، همواره دشمن دارد قدرت جمهوری اسلامی را می‌بیند و تمام دنیا دارند می‌بینند ابتکار عمل به دست نیروهای ما است و مکان و زمان را ما تعیین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ضمن ادای احترام به شهدای عزیزمان برای عرض تسلیت به شما مردم و عرض تبریک برای افتخار آفرینی‌های شما مردم و این شهادت‌ها به کرمان آمدم.

رئیسی  گفت: مسئولان مسئولیت‌شان بیشتر می‌شود و ابتلا و امتحان و آزمون مسئولان بسیار سخت است، این پشتیبانی شما از نظام مقدس، استراحت و آرامش را از دشمن گرفته است و دشمن مستاصل شده و از استیصالش است که زنان و کودکان را  چه در غزه و چه در کرمان می‌کشد؛ اما این وعده الهی است و ما می‌دانیم انشاءالله پایان طوفان الاقصی، پایان رژیم صهیونیستی است.

رئیسی، رئیس‌جمهور که به‌منظور شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان به این شهر سفر کرده است، در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان رفت و نماز صبح خود را پس از زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا اقامه کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)