کد خبر: ۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار رفسنجان با اشاره به حضور متکدیان اتباع خارجی در فصل برداشت پسته در این شهرستان گفت: این افراد با هماهنگی نیروی انتظامی از منطقه طرد می‌شوند.
فرماندار رفسنجان با اشاره به حضور متکدیان اتباع خارجی در فصل برداشت پسته در این شهرستان گفت: این افراد با هماهنگی نیروی انتظامی از منطقه طرد می‌شوند.

حمید ملانوری امروز در گفت‌وگو با فارس در رفسنجان با اشاره به آغاز برداشت پسته در برخی نقاط شهرستان اظهار داشت: بزرگترین حرکت اقتصادی شهرستان در طول سال از نیمه‌های شهریور تا نیمه مهر ماه است و کشاورزان حاصل یک‌سال دسترنج خود را برداشت می‌کنند.

وی بیان داشت: سال زراعی جاری به دلیل حوادث طبیعی اعم از سرمازدگی و آفت‌ها با کاهش محصول نسبت به سال قبل روبه‌رو بودیم به طوری‌که، 45 درصد محصول پسته کاهش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته، 70 هزار تن محصول پسته در شهرستان رفسنجان برداشت شده و امسال پیش‌بینی میزان برداشت محصول، 35 هزار تن است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در فصل برداشت پسته جمعیت قابل توجهی برای کار به رفسنجان می‌آیند، خاطرنشان کرد: برای حضور این افراد برنامه‌هایی داریم که معمولا این افراد از برنامه‌ها تبعیت نمی‌کنند.

ملانوری ادامه داد: برای حضور اتباع روبه‌روی اردوگاه محلی در نظر گرفتیم و برای اسکان سایر کارگران که از نقاط مختلف کشور می‌آیند در خیابان بعثت ساحلی محلی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور برخی متکدیان اتباع خارجی اظهار کرد: این افراد با هماهنگی نیروی انتظامی از منطقه طرد و باید مردم در این راستا همکاری کنند و از کمک کردن به آنها پرهیز کنند، زیرا این نوع کمک‌ها و توجهات بر جمعیت این اتباع می‌افزاید.

فرماندار رفسنجان در ادامه با بیان اینکه نهادهایی در شهرستان هستند که کمک‌های مردمی برای افراد نیازمند را جمع‌آوری می‌کنند، ابراز داشت: حضور این متکدیان علاوه بر اخلال در نظم، چهره نازیبایی هم برای شهر رقم می‌زند.

وی افزود: محصول کشاورزی شهرستان رفسنجان پسته است و زکات به این محصول تعلق نمی‌گیرد، اما زکات مستحبی که سفارش شده می‌تواند جایگزین این امر شود و هر باغداری نسبت به اختصاص دادن یک یا چند درخت پسته خود به امر زکات مستحبی با کمیته امداد هماهنگ کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: پولی که از محل زکات مستحبی جمع‌آوری می‌شود صرف زیرساخت‌های همان منطقه می‌شود و باقیات‌الصالحات زکات دهنده است.

فرماندار رفسنجان با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی باغداران در زمینه تاسیسات، مراکز فرآوری پسته و کارگران تصریح کرد: دفن بهداشتی و به‌موقع نخاله‌های پسته و توجه به بهداشت فاضلاب کارگاه‌ها امری ضروری است تا محصول سالمی تولید و به بازار عرضه شود.
برچسب ها: حمید ملانوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)