کد خبر: ۵۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان این که امیدواریم انتخابات این دوره در کرمان، انتخاباتی پرشور و سالم باشد خاطرنشان کرد: هر فردی که در انتخابات رأی بیاورد، مورد اعتماد همه خواهد بود و ما به رأی و نظر مردم احترام می‌گذاریم.

مهدیه السادات هاشمی:

استاندار کرمان با بیان این که امیدواریم انتخابات این دوره در کرمان، انتخاباتی پرشور و سالم باشد خاطرنشان کرد: هر فردی که در انتخابات رأی بیاورد، مورد اعتماد همه خواهد بود و ما به رأی و نظر مردم احترام می‌گذاریم.

به گزارش گفتارنو، محمدمهدی فداکار صبح روز چهارشنبه 11 بهمن در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: مهم‌ترین اتفاق سیاسی کشور در پایان امسال برگزار می‌شود ضمن این که مقبولیت در همه دنیا با انتخابات و در همه کشورها پذیرفته شده است.

وی افزود: ۱۰ نماینده و ۹ حوزه انتخابیه در استان کرمان وجود دارد و امسال ۳۸۴ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند و قابل ذکر است که در همه حوزه‌ها رقیب وجود دارد.

استاندار کرمان گفت: ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۹۶۰ شعبه سیار و از این تعداد ۹۲ شعبه در مناطق صعب‌العبور است همچنین بیشترین شعبه اخذ رأی در شهر کرمان و کمترین در گنبکی وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه طی سال جاری شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بودیم، اظهارداشت: رتبه کسب و کار کرمان بهتر شده و به رتبه ۱۲ رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: در این دوره شاهد اتفاقات مثبتی در کشور بودیم این که نرخ رشد کشور ۴ درصد بوده همچنین جهش صادرات نفت و کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد را پیش رو داشتیم.

فداکار گفت: از دیگر اقداماتی که طی سالجاری انجام شده می‌توان به عضویت در برخی از اتحادیه‌های بین‌المللی، انتشار اسامی بدهکاران بانکی، نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدن نرخ ناباروری به ۹۰ درصد و افتتاح برخی پروژه‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره افتتاح پروژه‌های دولتی و غیردولتی در ایام دهه فجر گفت: ۵۹۴ پروژه دولتی با ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان طی این ایام به بهره‌برداری می‌رسند همچنین ۱۹۳ پروژه با ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگ‌زنی خواهد شد در مجموع پروژه‌های دولتی و غیردولتی شامل ۸۶۸ پروژه است که با ۱۹ و نیم همت افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد.

فداکار همچنین با اشاره به افتتاح تله‌کابین کرمان فردا ۱۲ بهمن ماه، اظهارداشت: در ایام دهه فجر امسال هزار میلیارد تومان پروژه‌های راه‌وشهرسازی، ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های آب منطقه‌ای، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح‌های راهداری شمال و جنوب استان و یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های شرکت گاز افتتاح یا بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: طی سالجاری ۱۷۹ فضای آموزشی با یک‌هزار و ۵۲ کلاس در استان کرمان افتتاح شد یعنی در هر روز ۳ کلاس در استان افتتاح شده است.

استاندار کرمان با بیان این که تعهد اشتغال استان کرمان در سالجاری ۴۶ هزار نفر بوده که تاکنون بیش از ۴۸ هزار شغل (۱۰۵درصد) محقق شده است.

فداکار خاطرنشان ساخت: استان کرمان ظرفیت مهمی در حوزه ذغالسنگ دارد که در زندگی مردم کوهبنان، راور و زرند به شدت اثرگذار است لذا به دلیل اینکه نوسازی و سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام نشده، لذا تولیدات از لحاظ کمیت و کیفیت افت پیدا کرده است.

استاندار کرمان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مطالبات استان تصویب موضوع جابجایی شرکت معدن ذغالسنگ از صندوق بازنشستگی فولاد به صدر تأمین با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که فرایند نقل و انتقال تا عید به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان ساخت: فولاد بردسیر از سال گذشته با چالشی روبرو شده بود که با پیگیری یک ساله اقداماتی انجام گرفته و این شرکت تحویل گهرزمین شد و از حدود ۲۰ روز قبل کار خود را مجدداً آغاز کرده و از بیکاری ۶۰۰ کارگر جلوگیری شده است.

فداکار یادآور شد: معادن در استان خصوصا جنوب کرمان به شدت فعال شده‌اند، از ظرفیت‌های فنی حرفه‌ای در استان استفاده شده و می‌توان گفت در چهار سال آینده جنوب استان در حوزه صنعت و معدن حرف برای گفتن خواهد داشت.

وی در خصوص ظرفیت گردشگری کرمان گفت: اقداماتی در استان در حال انجام است که امیدواریم به افزایش ظرفیت گردشگری کمک کند ضمن این که استان در هتل دچار مشکل است.

فداکار افزود: در ایام دهه فجر در سطح استان در خصوص مسکن افتتاحیه‌هایی داریم ضمن این که حدود ۱۰ هزار قطعه زمین نیز تا عید نوروز به واجدین شرایط واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در خصوص رفع مشکلات آبی استان اقداماتی صورت گرفته اخیراً عملیات حفر ۲۰ حلقه چاه را آغاز کردیم از حدود ۲۰ روز پیش به سازمان آبفا و شرکت آب منطقه‌ای توصیه کردیم که تمهیداتی برای کمبودها اندیشیده شود همچنین تصمیماتی برای پیشرفت سریع‌تر پروژه‌های آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای احتیاط تصمیماتی اتخاذ شده اما متاسفانه میزان بارش‌های کم امسال نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

فداکار همچنین به پروژه انتقال آب اشاره کرد و بیان داشت:  سازمان مجری اجرای طرح تغییر پیدا کرد و کار با چالش مواجه شد و عملا کار چند ماهی به تاخیر افتاد اما هم‌اکنون کار توسط یک شرکت دیگر در حال انجام است.

وی با اشاره به سازگاری با کم آبی افزود: سازگاری با کم‌آبی یک قانون است لذا قرارگاهی در خصوص نگرانی از کم آبی تشکیل شد و تصمیم براین شد تا کار سرعت بیشتری بگیرد ضمن این که اعتباراتی تحت عنوان اعتبارات تنش در اختیار وزارتخانه است که باید از آن استفاده کنیم.

استاندار کرمان گفت: ورزشگاه باشگاه رفسنجان آماده شده و احتمالاً دو ورزشگاه در شهرهای شهربابک و کرمان تا هفته دولت سال آینده آماده افتتاح خواهند بود.

وی به آسفالت جاده‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش آسفالت، استان دارای عقب افتادگی زیادی است ما جاده‌‌های خیلی خطرناکی داریم ضمن این که روکش آسفالت هم در برخی جاده‌ها بد است.

وی با اشاره به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه عنوان کرد: چند خانواده داریم که در این حادثه چند شهید داده‌اند.

فداکار افزود: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی کرده زیرا با شهید حاج قاسم سلیمانی مشکل دارد و دنبال انتقام گیری است ضمن این که همه آنچه که در استان به ذهن می‌رسید انجام دادیم و این حادثه تا سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر حای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)