کد خبر: ۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در 10 ماهه نخست امسال رخ داد؛
فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۸۲۸ نفر در حوادث جاده‌ای استان کرمان جان‌باختند و بیش از ۵ هزار نفر مجروح شدند.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۸۲۸ نفر در حوادث جاده‌ای استان کرمان جان‌باختند و بیش از ۵ هزار نفر مجروح شدند.

به گزارش تسنیم، سرهنگ علی رضایی با اشاره به اینکه طول محورهای استان کرمان بیش از 800 کیلومتر است، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد از استان ما گذر کند از سمت شمال به جنوب و یا از سمت غرب و مرکز کشور به سمت شرق و استان سیستان و بلوچستان و بند چابهار تردد کند، باید بیش از 800 کیلومتر در محورهای استان کرمان رانندگی کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه جاده‌های استان کرمان به حیاط خلوتی برای برخی از رانندگانی تبدیل شده که در محورهای استان ما تردد می‌کنند، گفت: در جاده‌های استان سرعت غیرمجاز رانندگان بیشترین آسیب را به سرنشینان این خودروها می‌زند.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در ده ماهه نخست امسال 828 نفر در حوادث جاده‌ای استان کرمان جان باختند و بیش از 5 هزار نفر مجروح شدند، افزود: در بین این مجروحان تعدادی هم معلول و از چرخه کار و زندگی خارج شدند که آمار بسیار بالا و تکان دهنده‌ای است بار مالی برای دولت و بار معنوی برای خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به طولانی بودن جاده‌های استان و گستردگی استان کرمان، بیان کرد: بیشترین تخلف در جاده‌های استان کرمان در سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی است که بیشترین آسیب را به رانندگان در جاده‌ها می‌‌زند.

رضایی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از 130 نقطه حادثه‌خیز و مستعد تصادف شناسایی شده است و محورهای کرمان-بم و کرمان-سیرجان حادثه‌‌خیزترین محورهای استان کرمان هستند، ادامه داد: هر دو این محورها یک طرفه هستند و در وقوع تصادف در این جاده‌ها رانندگان عامل بسیار مهمی هستند و نقش پررنگی دارند.

وی با اشاره به ناایمن بودن برخی خودروها و برخی از جاده‌ها، گفت: برخی از محورهای استان کرمان مانند محور کرمان-بافت-سیرجان، ارزوئیه-بافت و راین-جیرفت محورهایی هستند که سال‌ها از ساخت آنها می‌گذرد و با وجودی که تغییر کاربری داده‌اند اما شناسنامه این راه‌ها تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: این محورها کاربری روستایی داشتند و شناسنامه این راه‌ها همان راه روستایی است در حالی که کاربری آنها تغییر کرده راه اصلی شدند.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه نقش راننده در خودروی ناایمن و جاده ناایمن، نقش بسیار مهم و کلیدی است، تصریح کرد: درست است که خودرو و جاده ما باید ایمن باشد و بخشندگی لازم را داشته باشد تا با یک خطای انسانی جان چند نفر از دست نرود اما در وضعیت موجود رانندگان باید بیشترین مراقبت را داشته باشند و رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به تردد خودروهای شوتی در محورهای استان کرمان و برخوردی که با این خودروها می‌شود، گفت: تغییر در ارکان وسیله نقلیه و دستکاری در پلاک خودرو ممنوع است و طبق قانون اگر تغییری را در خودرو و پلاک آن انجام شود، از شش ماه یک سال حبس دارند.

رضایی با بیان اینکه به نسبت ترددی که ما در جاده‌های استان داریم تردد خودروهای شوتی بسیار کم است البته طرح‌های مشترکی به منظور برخورد با این خودروها به صورت مستمر اجرا می‌شود، افزود: بیش از هزار دستگاه از این خودروها طی چند ماه گذشته توسط پلیس‌راه در جاده‌ها متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد تصادفات ما در جاده‌ها مربوط به موتورسیکلت‌ها است، بیان کرد: موتورسیکلت‌ها بیشتر در جاده‌ها روستایی تردد دارند و معمولا افرادی هستند که امرار معاش خانواده خود را انجام می‌دهند که با همکاری راهداری و در راستای ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت آموزش موتورسواران، نصب برچسب و رفع نقص موتورها انجام می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه بعد از شهادت حاج قاسم شاهد تردد خودروهای زیادی به استان کرمان برای زیارت مرقد شهید سلیمانی و اردوهای راهیان نور شهید سلیمانی هستیم، گفت: خوشبختانه با نظارتی که همکاران ما در پلیس‌راه و اداره کل راهداری دارند استان کرمان در بحث حوادث رانندگی یکی از استان‌هایی است که کمترین حوادث را در بحث حمل و نقل ناوگان بار و مسافر دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)