کد خبر: ۵۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دادگستری استان کرمان خبر داد:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 3هزار و ۲۴۷ قبضه سلاح غیرمجاز  در استان کرمان کشف و ضبط شده است که ۷۳ درصد این سلاح‌ها جنگی و ۲۷ درصد شکاری بوده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 3هزار و ۲۴۷ قبضه سلاح غیرمجاز  در استان کرمان کشف و ضبط شده است که ۷۳ درصد این سلاح‌ها جنگی و ۲۷ درصد شکاری بوده‌اند.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سید مهدی قویدل در نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز استان، اظهار داشت: در مجموع در ده ماهه ابتدای سال شاهد افزایش  ۱۱۰ درصدی کشفیات سلاح غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به اقدامات کارگروه تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز در استان گفت: برگزاری همایش‌های نه به سلاح غیرمجاز در استان، استفاده از ظرفیت سران طوایف، برگزاری نمایشگاه نه به سلاح، تهیه بانک اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز از جمله اقدامات این کارگروه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست گفت: وجود سلاح‌های غیر مجاز یک تهدید در استان کرمان محسوب می‌شود و برخورد جدی و قاطع با باندهای قاچاق سلاح و مهمات در دستور کار دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی استان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: طبق قانون هر کس به طور غیرمجاز سلاح گرم جنگی یا شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل نماید به حبس‌های بلند مدت تا ۵ سال محکوم خواهد شد و نگهداری بیش از سه قبضه نیز مجازات‌های سنگین از جمله حبس تا 15سال را در پی خواهد داشت و هیچ تخفیف قانونی برای فرد محکوم اعمال نخواهد شد و قانون تشدید برخورد با سلاح غیرمجاز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با انجام پویش مردمی نه به سلاح غیرمجاز عده‌ای از دارندگان سلاح‌های غیرمجاز با تحویل داوطلبانه سلاح از تخفیفات و ارفاقات قانونی برخوردار شدند که جا دارد از برگزار کنندگان این پویش که نشانگر مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه است تشکر و قدردانی نماییم.

رییس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: پس از پایان پویش نه به سلاح غیرمجاز، برخورد جدی با دارندگان سلاح غیرمجاز در دستور کار دستگاه قضائی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است .

قاضی القضات استان کرمان خطاب به قضات گفت: روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات بایستی در خصوص دارندگان سلاح‌های غیرمجاز احکام و آرای قضایی قاطع و بازدارنده صادر نمایند .

 حمیدی عنوان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از ورود و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز به استان، باید بانک اطلاعات فروشندگان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز شکاری و جنگی تشکیل و این افراد مورد رصد قرار گیرند .

 نماینده عالی قوه قضاییه با اشاره به اینکه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن همواره به دنبال ایجاد تنش و ناامنی در داخل ایران هستند، گفت: مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و بر انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمینه عدم استفاده از سلاح های غیرمجاز تاکید داریم .

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌ها در زمینه جلوگیری از ورود سلاح به داخل کشور تاکید کرد و گفت: بایستی با همفکری در سطوح بالای امنیتی کشور تدابیری اندیشیده شود تا سلاح گرم به راحتی در دسترس مردم قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم مقابله با باندهای قاچاق‌سلاح و مهمات، تاکید کرد و گفت: بایستی تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی در ایست‌های بازرسی مبادی ورودی استان فراهم گردد و کنترل و پیشگیری از ورود سلاح غیرمجاز بایستی در ایست‌های بازرسی با دقت انجام شود .

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان نیز در این نشست گفت: برخورد با ارازل و اوباشی که در اماکن عمومی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌نمایند در دستور کار دادستانی و پلیس قرار دارد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)