کد خبر: ۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
۳۰۰۰ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کرمان اختصاص یافت
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طی سال گذشته قریب به ۳۰۰۰ هکتار زمین در شمال استان کرمان را در طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت اختصاص دادیم همچنین اقدامات لازم در راستای تامین زمین در شهرهای شهرستان کرمان که پشتیبان مرکز استان هستند ادامه دارد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طی سال گذشته قریب به ۳۰۰۰ هکتار زمین در شمال استان کرمان را در طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت اختصاص دادیم همچنین اقدامات لازم در راستای تامین زمین در شهرهای شهرستان کرمان که پشتیبان مرکز استان هستند ادامه دارد.

به گزارش گفتارنو، رضاحافظی عصر امروز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: طی سال گذشته اقداماتی در این خصوص انجام دهیم تا بتواند بسیاری از کاستی‌ها و کمبودهای سال‌های قبل را پوشش دهد لذا ما به وضعیت فعلی قانع نیستیم و هنوز با آنچه که در شان مردم استان کرمان است، فاصله داریم.

وی افزود: مجموعه راه و شهرسازی به عنوان متولی طرح نهضت ملی به تنهایی نمی‌تواند این طرح را به سرانجام برساند ضمن این که این طرح فقط مربوط به یک دستگاه نیست و موضوعی فرابخشی به حساب می‌رود که همه دستگاه‌ها باید در به ثمر نشستن آن مساعدت نمایند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مسکن به عنوان صنعت مادر در کشور به حساب می‌رود که موجب رونق و اشتغال در همه حوزه‌ها می‌شود لذا مسکن متعلق به همه مردم است و باید در این رابطه مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته برای نهضت ملی مسکن در بخش زیادی از شمال استان با تمام سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها تامین زمین را انجام دادیم و به اندازه افرادی که تا امروز ثبت‌نام کرده‌اند تامین زمین انجام شده و کار متوقف نشده است، این طرح با توجه به قانون جوانی جمعیت سال‌ها ادامه خواهد داشت.

حافظی تصریح کرد: نزدیک به ۳ هزار زمین را پای کار طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت آوردیم.

وی یادآور شد: ۴۰ درصد متقاضیان طرح ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، در شهر کرمان می‌باشند به همین دلیل ظرفیت شهر کرمان برای این تعداد کافی نیست و باید از شهرهای اطراف همچون جوپار، چترود، محی‌آباد و .... زمین در اختیار این طرح قرار گیرد که اخیرا پنج درصد از سهم کرمان کسر و به سهم شهرهای دیگر افزوده شده است.

حافظی با بیان این که کرمان در زمینه شروع عملیات اجرایی در نهضت ملی مسکن، هجدهمین استان کشور است تصريح کرد: واگذاری‌ها در شهر کرمان و سیرجان به صورت زمین نیست و به صورت انبوه سازی در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد بقیه شهرهای شمال کرمان واحدها به صورت واگذاری زمین انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که متقاضیان شهر کرمان می‌توانند زمین خود را از شهر کرمان به شهرهای اطراف در صورت تقاضای خودشان تغییر دهند گفت: در طرح ملی مسکن این قابلیت وجود دارد که متقاضیان از شهرهای با جمعیت بالاتر می‌توانند به شهرهای با جمعیت کمتر تقاضای تغییر زمین دهند.

وی به واگذاری زمین حمایتی اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از تامین زمین برای تولید و عرضه مسکن به این برمی‌گردد که مردم از اراضی در اختیار خودشان استفاده کنند همچنین افرادی که در محدوده خارج از محدوده زمین دارند، می‌توانند از تخفیفات دولتی جهت دریافت پروانه و ... استفاده کنند.

حافظی گفت: در محدوده بافت‌های فرسوده بسته ۱۹ گانه ارائه شده، مثل ۵۰ درصد تخفیفات بر روی پروانه، ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی و در برخی جاها ۱۰۰ درصد تخفیف پروانه نیز داده شده از جمله در رفسنجان‌.

وی ادامه داد: همچنین طرح دیگری در کنار بافت‌های فرسوده گذاشته شده به نام طرح کلید به کلید در این طرح اگر کسی رغبتی ندارد به ساخت و ساز زمین می‌تواند زمین خود را به دولت بفروشد و مثلا زمین دیگری با ۴۰ درصد تخفیف در جای دیگری خریداری کند.

حافظی گفت: طرحی به نام صنعت شهرها داریم که تا به امروز با دو مجموعه بزرگ یکی ارگ جدید بم و دیگری با فولاد بافت کار انجام شده و در حال پیگیری است تا صنایع برای پرسنل خود شروع به ساخت و ساز کند.

وی خاطرنشان ساخت: سال جاری سال نهضت ساخت در حوزه مسکن نام گرفته باید واگذاری زمین انجام شود و ساخت و ساز شروع شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: در همه جا واگذاری زمین توسط ما انجام نمی‌شود در برخی شهرستان‌ها این واگذاری توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی افزود: تا به امروز قریب ۹ هزار قطعه زمین را در مجموع شمال استان، تحویل بنیاد مسکن داده‌ایم در شهرهایی که تامین زمین در محدوده شهر وجود ندارد در محدوده روستاهای نزدیک شهر در راستای تامین زمین انجام می‌شود.

حافظی به توافق با مالکین اشاره کرد و اذعان داشت: در برخی شهرهای کرمان مثل اختیارآباد، کاظم‌آباد و ... دولت می‌تواند توافق کند با مالکین اراضی به شرط این که سند ملکی باشد و جزو زمین‌های درجه یک و درجه دو کشاورزی نباشد این اراضی هم می‌تواند به طرح نهضت ملی مسکن اضافه می‌شود و بر اساس توافقی که با مالک انجام می‌شود پس از ساخت تعدادی از واحدها به مالک واگذار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)