کد خبر: ۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عصر امروز سه‌شنبه 14 مهرماه 94 نشست هم‌اندیشی اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با اعضای خبرگزاری ایسنا برگزار شد.
عصر امروز سه‌شنبه 14 مهرماه 94 نشست هم‌اندیشی اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با اعضای خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، در این نشست محمد لطیف‌کار رییس خانه مطبوعات استان کرمان اظهار کرد: علاقمند هستیم با بدنه و اعضای خانه مطبوعات ارتباط صمیمانه‌تر و نزدیک‌تری برقرار کرده و سعی کنیم با تعامل اهداف این خانه را دنبال کنیم.


وی افزود: خانه مطبوعات یک ظرفیت است که باید آن را به منصه ظهور برسانیم و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه اعضا قدم پیش گذاشته، با این خانه همکاری داشته باشند و خانه مطبوعات را خانه خود بدانند.

رییس خانه مطبوعات استان کرمان بیان کرد: در مدت 9 ماهه راه‌اندازی خانه مطبوعات اقداماتی همچون برگزاری دو دوره آموزشی و جشنواره مطبوعات استان برگزار شده و کارهای دیگری همچون توجه به امر آموزش، ساماندهی توزیع و اشتراک رسانه‌‎های محلی و... نیز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه نیز مجید نعمت‌الهی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گفت: می‌توان شهادت داد تحرکی که در ایسنا جریان دارد به واسطه شور و اشتیاق خبرنگاران مطرح آن است که در استان جز پیشتازان عرصه خبر هستند.

وی افزود: امیدوارم این انرژی شور و علاقه همچنان در خبرنگاران ایسنا مستدام باشد ضمن اینکه اگر آموزش در بحث خبر جدی گرفته شود ایسنا به لحاظ کیفی این قابلیت را دارد که در صدر رسانه‌های استان قرار گیرد.

همچنین بتول ایزدپناه از دیگر اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات نیز بیان کرد: دنیای کنونی عصر ارتباطات و اطلاعات است و همه رسانه‌ها می‌توانند به نوعی در جهت ارتقا سطح آگاهی مردم و جامعه، مطرح کردن مشکلات و ارائه راه حل کارساز گام بردارند.

وی ادامه داد: رسانه‌های مکتوب بایستی خیلی تلاش کنند تا خود را به لحاظ رقابتی به رسانه‌های مجازی رسانده، همسطح آنها شوند و یا حتی بالاتر بروند و در این صورت مخاطب خود را از دست نخواهند داد.

ایزدپناه بیان کرد: مهم این است که رسانه پیام چاره‌سازی برای مشکلات جامعه ارائه کند از این رو خوب است که همه دست به دست هم بدهیم و برای تحقق این امر تلاش کنیم.


در ادامه نیز محمدرضا نژادحیدری دیگر عضو هیات مدیره خانه مطبوعات گفت: ایسنا در شرایطی متولد شد که در کشور تنها خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد از این رو ایسنا در ابتدای کار شاهد یک شتاب در عرصه اطلاع‌رسانی بود.

وی با اشاره به اینکه ایسنا صدای جامعه است افزود: ایسنا همچنین در هشت سال گذشته در رتبه‌های جهانی حائز جایگاه خوبی بوده ضمن اینکه در استان کرمان نیز ثبات مدیریت موجب حفظ کیفیت اخبار این خبرگزاری شده است و ما به ایسنا افتخار می‌کنیم.

نژادحیدری بیان کرد: گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجب تحولی در بستر اطلاع‌رسانی شده است و وقوع این مساله کار را برای رسانه‌هایی که می‌خواهند در چارچوب قوانین کار کنند دشوار می‌کند و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده و به مطبوعات محلی و بین‌المللی که رو به افول نبوده اما نیازمند برنامه‌ریزی هستند توجه شود.

همچنین در این نشست محمدعلی ایمانی رییس خبرگزاری ایسنا منطقه کویر گفت: خبرگزاری ایسنا که زیرمجموعه حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی است به عنوان نخستین خبرگزاری غیردولتی در سال 87 در ایران به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

وی افزود: ایسنا هم اکنون بازدیدکننده‌های زیادی در خارج از کشور دارد و به عنوان یک رسانه مورد قبول شناخته شده است و به آن اعتماد کرده‌اند.


ایمانی بیان کرد: از آنجاییکه جهاد دانشگاهی به امر آموزش بسیار اعتقاد دارد از این رو ما آمادگی داریم تا به عنوان یکی از اعضای خانه مطبوعات در راستای بهتر شدن فضای رسانه در استان اقداماتی را انجام دهیم، از جمله آماده‌ایم تا با همکاری خانه مطبوعات دوره‌های آموزشی با سطح بالا را برای اصحاب رسانه برگزار کنیم.

رییس خبرگزاری ایسنا یادآور شد: نشریات استان کرمان به لحاظ کمی جایگاه خوبی دارند اما جا دارد در سال همدلی و همزبانی و با استفاده از فضای آرام استان، در جهت کیفیت‌بخشی هرچه بیشتر به مطبوعات اقدام شود.

در پایان نیز علی کامیاب‌مقدس سردبیر خبرگزاری ایسنا گفت: وظیفه ما پوشش اخبار است و همه از ایسنا توقع دارند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که همواره گریبان‌گیر خبرنگاران استان بوده، مساله عدم پوشش بیمه است و در حالیکه در دولت‌های مختلف این مساله مطرح شده اما تاکنون به نتیجه مناسبی نرسیده است.

کامیاب‌مقدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون شاهد آرامش، اخلاق‌مداری و همدلی بین اصحاب رسانه و مطبوعات استان هستیم و امیدواریم بااستفاده از این فضا مشکلات نیز مرتفع شود.

یادآوری می‌شود: در این نشست همچنین خبرنگاران ایسنا به بیان مشکلات پیش روی حرفه خبرنگاری و عکاسی در استان پرداخته و پیشنهادات خود را نیز مطرح کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)