کد خبر: ۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
غول‌های صنعت ICT اروپا و آمریکا با حضور در پاویون ایران در جیتکس و مذاکره با مقامات خواستار ورود به صنعت ICT ایران شدند.
غول‌های صنعت ICT اروپا و آمریکا با حضور در پاویون ایران در جیتکس و مذاکره با مقامات خواستار ورود به صنعت ICT ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روح الله استیری با حضور در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس اظهار کرد: تاکنون با شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل ، آی‌بی‌ام و جمتو مذاکرات خوبی صورت گرفته و این شرکت‌‌ها برای حضور در صنعت ICT ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرکت‌های آمریکایی مطالعات گسترده‌ای درباره بازار و صنعت ICT ایران داشته‌اند، گفت: با این حال این شرکت‌ها هنوز با احتیاط وارد مذاکره می‌شوند.

وی در تشریح مذاکرات با آی‌بی‌ام تصریح کرد: این شرکت خواستار مشارکت با دانشگاه‌های معتبر ایران در حوزه ICT است که در این رابطه مقرر شد معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ضمن هماهنگی با دانشگاه‌های ایران از جمله صنعتی شریف حمایت‌های لازم درباره به اشتراک‌گذاری بسته‌های آموزشی آی‌بی‌ام در ایران را داشته باشد.

او افزود: البته ما اعلام کردیم ایران علاوه بر اینکه بازار مناسبی برای فروش محصولات این شرکت‌هاست اما هدف ما انتقال تکنولوژی به کشور و سرمایه‌گذاری مشترک است و ایران باید به پایگاه فروش محصولات این شرکت‌ها به منطقه تبدیل شود.

مدیرکل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین درباره مذاکره با مایکروسافت گفت: نماینده این شرکت بزرگ آمریکایی با اشاره به همکاری با شرکت‌های پاکستانی در زمینه اعطای لیسانس به محصولات داخلی آن کشور، خواستار آغاز همکاری‌های مشابه با ایرانی‌ها شده است.

وی افزود: مایکروسافت آماده است تا انتقال تکنولوژی از صفر تا صد را به ایران داشته باشد تا محصولات ایرانی تحت لیسانس این شرکت به بازار عرضه شود.

استیری همچنین به مذاکره با شرکت فرانسوی جمالتو اشار کرد و گفت: مذاکرات خوبی با این شرکت بزرگ حوزه ICT صورت گرفته و مقرر شد نماینده حوزه خاورمیانه این شرکت تا یک ماه آینده برای اخذ دفتر نمایندگی به ایران سفر کند. ما نیز رسما از آنها دعوت کردیم تا از مجموعه پارک فناوری پردیس بازدید داشته باشند و قصد داریم حمایت‌های لازم جهت استقرار این گروه در پارک فناوری پردیس را فرهم کنیم.

او با تاکید بر اینکه رصد رویدادهای مهم در زمان برگزاری نمایشگاه، شیوه تعامل شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون و عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای فروش و انتقال فناوری از طریق کریدور صادرات و کارگزار مربوطه انجام می‌گیرد، گفت: امسال همچنین برای حمایت از حضور شرکت‌های حوزه زیست فناوری جهت حضور در نمایشگاه بیوتکنیکای آلمان، شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی در نمایشگاه مدیکای آلمان، شرکت‌های صنایع دریایی در نمایشگاه نوا روسیه، شرکت‌های صنایع هوایی در نمایشگاه ماکس روسیه و شرکت‌های تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه عرب لب امارات همچنین حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های سبیت آلمان درحوزه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار و سخت‌افزار، یوروپورت هلند درحوزه صنایع دریایی و باکوتل آذربایجان درحوزه مخابرات در حال برنامه‌ریزی هستیم.
برچسب ها: فناوری ، مایکروسافت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)