کد خبر: ۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر اجرایی دفتر اتاق کرمان در رفسنجان گفت : چنانچه قرار باشد تغییری در بسته بندی پسته صادراتی صورت پذیرد که به صورت فراگیر اعمال شود نیاز به مطالعه دقیق بازار این محصول است و تصمیم گیری در این حوزه باید با طمانینه صورت بگیرد.
مدیر اجرایی دفتر اتاق کرمان در رفسنجان گفت : چنانچه قرار باشد تغییری در بسته بندی پسته صادراتی صورت پذیرد که به صورت فراگیر اعمال شود نیاز به مطالعه دقیق بازار این محصول است و تصمیم گیری در این حوزه باید با طمانینه صورت بگیرد.


به گزارش گفتارنو در دومین نشست ستاد پسته شهرستان رفسنجان که با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد، مدیر اجرایی دفتر اتاق کرمان در رفسنجان از پیش بینی نظام تعرفه های ترجیحی برای محصول پسته به عنوان راهکاری برای توسعه صادرات پسته به صورت بسته بندی یاد کرد.

مدیر اجرایی این اتاق در نشست ستاد پسته رفسنجان از ارایه پیشنهاد برای برقراری نظام تعرفه ترجیحی برای صادرات پسته به صورت بسته بندی به عنوان راهکاری برای توسعه صادرات پسته با ارزش افزوده بالاتر یاد کرد.

عباس عسجدی گفت:امیدواریم بتوانیم از ظرفیت اتاق بازرگانی ایران برای پیشنهاد این مهم استفاده کنیم.

وی افزود : این برنامه می‌تواند در مورد کشورهای اصلی واردکننده پسته ایران پیگیری شود.

مدیر اجرایی دفتر اتاق کرمان در رفسنجان تاکید کرد: چنانچه قرار باشد تغییری در بسته بندی پسته صادراتی صورت پذیرد که به صورت فراگیر اعمال شود نیاز به مطالعه دقیق بازار این محصول است و تصمیم گیری در این حوزه باید با طمانینه صورت بگیرد.
 
متقاضیان تسهیلات صادرات پسته، ثبت نام شدند
عسجدی در بخش دیگری از صحبت های خود با ارایه گزارشی از روند اختصاص تسهیلات در گردش صادرات پسته در سال جاری پرداخت و گفت : بعد از پیگیری های کمیسیون بانک ، بیمه و امور مالیاتی اتاق کرمان و اختصاص 2 هزار و 700 میلیارد ریال برای این امر و فراخوان اتاق رفسنجان ، 20 نفر از صادرکنندگان فعال شهرستان های رفسنجان و انار برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند و با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی رفسنجان و انار متقاضیان به کمیسیون یاد شده در اتاق کرمان معرفی شدند.

وی افزود : بر اساس اعلام اتاق کرمان میزان تسهیلات قابل ارایه بر اساس صادرات سال گذشته متقاضیان و 50 درصد ارزش اظهارنامه ها یا گواهی های یک در هزار و یا سه در هزار خواهد بود.
عسجدی سود این تسهیلات را 18 درصد و مدت بازپداخت را یکساله اعلام کرد.
 
دفتر اتاق رفسنجان پیگیر ساماندهی بازار و تسهیل صادرات است
مدیر اجرایی دفتر اتاق رفسنجان همچنین از پیگیری این دفتر برای ساماندهی بازار پسته در فصل فروش محصول و تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر خبر داد.

عسجدی گفت : بر اساس خواسته فعالان عضو اتاق در رفسنجان ، این دفتر نشست های دوره ای برای استفاده از نظرات تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار می کند .

وی افزود : باید به دنبال ایجاد برند مناسب در بازارهای هدف باشیم و البته باید در کنار آن شرایطی را فراهم کنیم که هر گونه پسته ای که باعث خراب شدن بازار می شود ، صادر نشود .

مسوول طرح بارکد پروژه کریدور سبز پسته گفت : برای رهگیری محموله های صادراتی پسته می توان از تجربه استفاده از سامانه تهیه بارکد و هولوگرام در پروژه کریدور سبز استفاده کرد تا در حد امکان از صادرات پسته نامرغوب جلوگیری کرد.
 
دستور کارهای قبلی در حوزه پسته همچنان فعال هستند
عسجدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دستورکارهای قبلی در حوزه صنعت پسته گفت : متاسفانه بخشی از فعالیت ها هنوز به طور کامل به انجام نرسیده است و اتاق رفسنجان این موارد را پیگیری خواهد کرد .

وی گفت :  بررسی و اجرای طرح یکپارچه سازی مدیریت باغات پسته به عنوان پیش نیازی برای سهولت در اجرای آبیاری تحت فشار ، راهنمایی اعضا برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات برای جلوگیری از ضرر و زیان صادرکنندگان و تامین نقدینگی مورد نیاز بازار پسته از طریق مطالعه بر روی ایجاد صندوق پسته به عنوان بخشی از موارد قابل پیگیری در این حوزه هستند.
 
کمیته پایش صادرات پسته  تشکیل شود
عضو شورای مشورتی اتاق رفسنجان هم در این جلسه خواستار ایجاد سامانه ای نظام مند برای پایش صادرات محصول پسته شد .

اکبر حیدری پور گفت : لازم است کمیته ای با حضور اتاق بازرگانی ، فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، استاندارد و معاونت غذا و دارو در رفسنجان تشکیل شود تا به صورت جدی بر امر فرآوری و صادرات نظارت داشته باشد و از صادرات محصول نامرغوب جلوگیری کند .

وی در بخش دوم صحبت های خود گفت : استفاده از تسهیلات هم همواره با مشکلاتی روبرو است .

اکبر حیدری پور  افزود : بانک ها برای ارایه تسهیلات سندهای تجاری را تنها با 30 درصد ارزش واقعی قبول می کنند و در مورد سندهای ملکی هم هزینه هایی باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد : همیشه برای پرداختن به مشکلات دیر اقدام می کنیم و ضرر و زیان ناشی از آن به کشاورزان و صادرکنندگان بر می گردد.

عضو شورای مشورتی اتاق رفسنجان در پایان صحبت های خود خواستار همکاری خانه کشاورز برای مشارکت در خرید محصول پسته از باغداران و ارایه محصول در زمان مقتضی به بازار شد.
 
 
3500 تن پسته از اول مهر  از رفسنجان صادر شده است
جواد نظری از باغداران و فعالان پسته رفسنجان نیز در این جلسه گفت : از ابتدای مهر امسال بر اساس آمار گمرک رفسنجان حدود 3 هزار و 500 تن پسته صادر شده است که معمولا سه برابر این میزان نیز از کل کشور صادر می شود و بر این اساس تاکنون حدود 12 هزار تن پسته صادر شده است .

وی گفت : کشور چین سالانه حدود 90 هزار تن پسته از ایران وارد می کند.
 
استاندارد موافق بسته بندی 10 کیلوگرمی پسته برای صادرات است
رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی رفسنجان هم در این نشست از موافقت آن اداره با بسته بندی پسته در بسته ای 10 کیلوگرمی برای صادرات خبر داد.

خانم سربازپور گفت : بسته بندی های کوچک تر از گونی های 50 کیلویی ناگزیر از ثبت برند هستند و این مساله به صادرات پسته مرغوب کمک می کند .

وی با اشاره به درجه بندی پسته های صادراتی از نگاه اداره استاندارد گفت : ما در نظام درجه بندی پنج درجه عالی ، ممتاز ، مرغوب ، متوسط و پایین را داریم که اکثر پسته های صادراتی ما با درجه متوسط صادر می شوند ، ضمن این که بخی هم دارای نشان مرغوب هستند.

سربازپور تصریح کرد : بحث پسته مکانیک خندان از آب خندان جداست و پسته های مکانیک خندان سالم ترین پسته ها هستند.
 
تسهیلات به اصناف داده شود
جوادی رییس اتحادیه فروشندگان پسته رفسنجان نیز دراین نشست اظهار داشت : تسهیلات باید به کسبه فعال در پسته رفسنجان تخصیص یابد چرا که این قشر در حال حاضر زیر فشار بازار فعالیت می کنند.
 
در پایان این جلسه مقرر شد اتاق رفسنجان با تشکیل جلسه ای در هفته جاری ، نظرات تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته را برای طرح در نشست بعدی ستاد پسته جمع آوری و تدوین کند.
برچسب ها: عباس عسجدی ، پسته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)