کد خبر: ۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی:
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور گفت: ایران جزو 20 تولیدکننده برتر محتوای کتاب جهان است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور گفت: ایران جزو 20 تولیدکننده برتر محتوای کتاب جهان است.

به گزارش فارس شهرام‌نیا پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب‌شرق اظهار داشت: نمایشگاه کرمان یکی از نمایشگاه‌های قدیمی و موفق بین نمایشگاه‌های استانی کتاب است.

وی جایگاه نمایشگاه کتاب استان کرمان از نظر اقتصاد و رونق را مطلوب خواند و بیان داشت: کرمان دارای مردم کتاب‌دوست و با فرهنگ است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور ابراز کرد: نمایشگاه کتاب کرمان در سال گذشته به دلیل استقبال مناسب مردم، اجرای برنامه‌های خوب و گردش اقتصادی مطلوب برای ناشران جزو سه نمایشگاه برتر استانی بود.

شهرام‌نیا همچنین یک میلیون عنوان شدن کتاب‌های منتشر شده در کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را خبر خوب هفته کتاب سال جاری ذکر کرد و گفت: ایران در زمینه تولید محتوای کتاب جزو 20 کشور برتر دنیا است.

وی اضافه کرد: یک میلیون عنوان کتاب در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب افتخار بزرگی است و مقام معظم رهبری زمانی این عدد را در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران شنیدند، اظهار خرسندی کردند و خواستار وی اطلاع‌رسانی در این زمینه شدند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور عنوان کرد: گرچه در تولید کتاب شرایط خوبی در کشور داریم، اما در مصرف و توزیع کتاب شرایط ما خوب نیست و باید این را صادقانه بپذیریم و اعتراف کنیم و برای رفع گام برداریم.

شهرام‌نیا همچنین از شبکه توزیع ضعیف کتاب و تیراژ پایین کتاب‌ها سخن به میان آورد و ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب استانی قدمی برای توزیع کتاب است.

وی از نمایشگاه کتاب به عنوان یک مسکن برای رساندن کتاب به دست مردم یاد کرد و ادامه داد: به وجود آمدن فروشگاه‌های کتاب و شبکه‌های زنجیره‌ای کتاب از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه‌های کتاب است.

شهرام‌نیا ادامه داد: کرمان شرایط مطلوبی از نظر کتابفروشی‌ها برای عرضه کتاب دارد و ما استان‌هایی را در کشور داریم که مرکز آن هم به لحاظ وجود کتابفروشی ضعیف است و حتی کتابفروشی مستقل ندارند.

وی از مطالعه به عنوان حلقه سوم زنجیره کتابخوانی یاد کرد و افزود: بخشی از این مورد به فرهنگ‌سازی و بخشی هم به تسهیل دسترسی مردم به کتاب برمی‌گردد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور اضافه کرد: در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان حدود 470 ناشر در قالب 200 غرفه حضور دارند و 14 ناشر استانی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و بقیه ناشران از سایر استان‌ها هستند.

شهرام‌نیا با بیان اینکه 50 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استان کرمان عرضه شده است، ابراز داشت: در نمایشگاه کتاب کرمان فروش متمرکز برای ناشرانی که حضور نداشتند به صورت گسترده‌تر پیش‌بینی شده‌است و آثار این ناشران عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی ازجمله برگزاری نشست‌های مختلف با نویسندگان و اهل قلم، شب‌های شعر، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب کرمان برگزار و تخفیف 30 درصدی در قالب بن کارت‌های خرید ارائه می‌شود.‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)