کد خبر: ۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق:
رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق گفت: طبق تفاهم‌نامه با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات محلی استان کرمان آرشیو می‌شوند.
رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق گفت: طبق تفاهم‌نامه با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات محلی استان کرمان آرشیو می‌شوند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 26 آبان‌ماه 94 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حفظ و نگهداری کتاب‌های مرجع، چاپ سنگی و نسخ خطی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه نگهداری از تازه‌های چاپ و نشر نیز از وظایف مرکز اسناد و کتابخانه ملی است افزود: آرشیو مطبوعات استان کرمان از سال 1305 و همچنین نشریات بعد از انقلاب نیز انجام شده است.

محمودآبادی بیان کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق در نمایشگاه کتاب کرمان بیش از 59 عنوان از انتشارات خود را جهت معرفی بیشتر سازمان به معرض نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و کتابخانه ملی تاکنون یک سازمان درون‌گرا بود و اکنون برون‌گرا است و درهای اسنادی و کتابخانه به روی دانشجویان به ویژه در رشته‌های تاریخ، مطبوعاتی‌ها و ناشرین باز است.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نسخه سندی در مخزن این مرکز آرشیو شده است گفت: یکی از اقدامات ما دادن آگاهی جهت اطلاع از نحوه فعالیت، حفظ و نگهداری اسناد می‌باشد و در همین راستا امروز 40 نفر از این مرکز بازدید می‌کنند.

محمودآبادی در بخش دیگری با اشاره به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق شوند و از منابع آن به صورت حضوری استفاده کنند ضمن اینکه پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا هم از طریق دانشگاه‌ها به این مرکز داده می‌شود تا نگهداری شوند.

وی اظهار کرد: در هفته کتاب مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق سه کتاب را رونمایی خواهد کرد که عبارتند از؛ "کرمان در دوره افشاریه و زندیه"، "مینو جهان" و "رهگذر عمر" ضمن اینکه جلسه نقد و بررسی کتاب نیز در این مرکز برگزار می‌شود و این هفته کتاب"صاعقه" به نویسندگی مجید نیک‌پور که به بررسی قیام شالبافان کرمان می‌پردازد نقد و بررسی خواهد شد.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه جدید با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات محلی نیز آرشیو می‌شوند خاطرنشان کرد: آنچه که موجودی نشریات و مطبوعات استان کرمان است آزادانه در اختیار نشریات گذاشته خواهد شد تا به صورت حضوری مطالعه و استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)