کد خبر: ۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اگر عنوان طرح‌ها، میزان سرمایه‌ی موردنیاز، برنامه‌ی‌ زمان‌بندی، مشکلات و موانع اجرا و انتظارات بخش خصوصی از مسئولان استان برای تسهیل در اجرای طرح‌ها، هرچه زودتر جمع‌بندی شود، اتاق نیز سریع‌تر می‌تواند پیش‌نیازها و نیازهای لازم برای برآورد سرمایه‌گذاری‌ها را تحلیل و بر اساس ظرفیت‌های تولیدی بخش‌های مختلف، میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در برنامه‌ی ششم را برآورد کند.
نایب‌رییس اتاق کرمان با بیان این‌که تکمیل پروژه‌های جاری و پروژه‌های در مرحله‌ی مطالعه استان، نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، گفت: میزان این سرمایه‌گذاری‌ها، به‌منظور لحاظ‌شدن در برنامه‌ی ششم توسعه، برآورد می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست با دبیرکل و مدیر مرکز مطالعات اتاق کرمان، مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان و نمایندگان برخی شرکت های بخش خصوصی استان افزود: با جمع‌آوری اطلاعات کامل از پروژه‌های شرکت‌های بخش خصوصی استان به‌ویژه شرکت‌های بزرگ مس سرچشمه، میدکو و گل‌گهر سیرجان، برآورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه‌ها، در برنامه‌ی ششم تا حدود زیادی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اگر عنوان طرح‌ها، میزان سرمایه‌ی موردنیاز، برنامه‌ی‌ زمان‌بندی، مشکلات و موانع اجرا و انتظارات بخش خصوصی از مسئولان استان برای تسهیل در اجرای طرح‌ها، هرچه زودتر جمع‌بندی شود، اتاق نیز سریع‌تر می‌تواند پیش‌نیازها و نیازهای لازم برای برآورد سرمایه‌گذاری‌ها را تحلیل و بر اساس ظرفیت‌های تولیدی بخش‌های مختلف، میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در برنامه‌ی ششم را برآورد کند.

نایب‌رییس اتاق کرمان ادامه داد: پس از طبقه‌بندی مشکلات و نیازهای بخش تولید استان، پی‌گیری‌های لازم برای تصمیم‌گیری استانی و یا صدور احکام تسهیل‌گر برای رفع مشکلات مذکور، در سطح ملی انجام می‌گیرد.

طبیب‌زاده با بیان این‌که اکثر پروژه‌های اجرایی از کم‌بود زیرساخت‌ها در استان رنج می‌برند، بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران برای تقویت زیرساخت‌ها تاکید کرد و گفت: وجود بروکراسی اداری، باعث خواب سرمایه در استان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 80 درصد پروژه‌های کشور با مشکل تامین منابع مالی روبه‌رو هستند، افزود: در حال حاضر، بیش از 78 درصد واحدهای صنعتی استان در زمینه‌ی تامین سرمایه در گردش مشکل دارند و همین موضوع، 27 هزار شغل را تهدید می‌کند.

نایب‌رییس اتاق کرمان تصریح کرد: اگر در برنامه‌ی ششم توسعه، برای تامین منابع مالی موردنیاز این واحدها چاره‌ای اندیشیده نشود، نه‌تنها سرمایه‌گذاری جدیدی انجام نخواهد شد؛ بلکه سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی انجام‌شده در صنایع نیز از دست می‌رود.

وی در ادامه، گفت: نقشه‌ی راهبردی توسعه‌ی آی‌سی‌تی در استان باید تدوین و از ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا بتوان به بهبود محیط کسب‌وکار کمک کرد. 

طبیب‌زاده افزود: حوزه‌ی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات می‌تواند یکی از بخش‌های مهم و حتی پیش‌خوان اقتصاد استان باشد.

در ادامه، دبیرکل اتاق کرمان نیز برنامه‌ریزی با روش مهندسی‌معکوس برای تدوین برنامه‌های اقتصادی استان در برنامه‌ی ششم توسعه را پیش‌نهاد کرد و گفت: بر این اساس مقرر شده پروژه‌های اجرایی و یا در دست مطالعه‌ی بخش خصوصی در استان بررسی و از اطلاعات آن‌ها برای برآورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

مسعود رشیدی‌نژاد شیوه‌ی کار بررسی پروژه‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی هسته‌ای بیان کرد و افزود: این برنامه‌ریزی پروژه‌محور است، اما جامع نیست؛ البته می‌تواند ضمن آمایش سرزمین، افق پنج‌ساله را برای متولیان بخش خصوصی مشخص کند.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی هسته‌ای، به مشکلات و مسایل مبتنی بر مزیت نسبی و رقابتی می‌پردازد، گفت: با توجه به این‌که تخصیص هزینه بر اساس برنامه و پروژه انجام می‌شود، در این راستا باید سرمایه‌گذاری‌های هدفمند داشت.

رشیدی‌نژاد پایان آذرماه را آخرین مهلت جمع‌بندی در مورد برآورد میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان در برنامه‌ی ششم دانست و افزود: هدف از این اقدام، رفع برخی موانع از پیشِ پای تولید و توسعه‌ی استان است.

در ادامه‌ی این نشست، مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان اشاره کرد و گفت: 4 هزار شبکه‌ی فیبر زیرساختی بین‌المللی، 21 گیگابایت ظرفیت پهنای باند اینترنت، شبکه‌ی مترواترنت و مرکز ملی داده، از جمله این فرصت‌ها محسوب می‌شود.

مسعود الهامی پروژه‌های پیش‌نهادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در برنامه‌ی ششم را مطرح و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری و اجرای شبکه FTTX شهر کرمان، سرمایه‌گذاری برای ایجاد مرکز تماس و ارایه‌ی خدمات، سرمایه‌گذاری برای ایجاد آزمایشگاه تایید نمونه‌ی تجهیزات ارتباطی، سرمایه‌گذاری برای ایجاد آزمایشگاه امنیت فضای تبادل اطلاعات و سرمایه‌گذاری و ایجاد پردیس تولید محتوا از جمله پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری است.
 
برچسب ها: واحدهای صنعتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)