کد خبر: ۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
با ادامه نام‌نویسی چهره‌های شاخص جناح‌ها در روزهای پایانی ثبت‌نام کاندیداها؛
رئیس ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرد که تا پایان وقت ثبت‌نام‌های روز سه‌شنبه، 3 هزار و 110 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 474 نفر برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 286 زن برای انتخابات مجلس و 6 زن برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند.
ابتکارنوشت: امروز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان می‌رسد. از مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تنها دو روز دیگر باقی است. وزارت کشور نیز اعلام کرده است که مهلت ثبت‌نام برای داوطلبان نامزدی در هر دو انتخابات تمدید نخواهد شد. همین موضوع باعث شده است که روزهای پایانی ثبت‌نام، روزهای شلوغی باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرد که تا پایان وقت ثبت‌نام‌های روز سه‌شنبه، 3 هزار و 110 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 474 نفر برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 286 زن برای انتخابات مجلس و 6 زن برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند. کمترین سن در انتخابات مجلس 35 و بیشترین آن 75 سال است. برای خبرگان کمترین سن 23 و بیشترین سن 92 سال است.

کاندیداتوری رئیس قوه قضاییه و وزیر دادگستری در انتخابات خبرگان
در روز ششم ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، چهره‌های شاخصی همچون آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج)، آیت‌الله امامی کاشانی و حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند. حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس ستاد هماهنگی ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگلری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و حجت‌السلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات، سروش محلاتی و مرتضی آقاتهرانی (دبیرکل جبهه پایداری) از شخصیت‌هایی بودند که دیروز برای انتخابات خبرگان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند. در این میان، فلاحیان و مرتضی آقاتهرانی برای انتخابات مجلس هم ثبت‌نام کردند. از حاشیه‌های ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، انتشار خبری مبنی بر نام‌نویسی آیت‌الله جوادی آملی در این انتخابات بود، که خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرد که این خبر از سوی افراد مرتبط با دفتر این مرجع تقلید تکذیب شده است.

مرتضی اشراقی: برای کاندیداتوری با دعوت بزرگان مواجه بودم
چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی هم دیروز به پایان رسید. حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی، نوه امام خمینی(ره) نیز پس از حضور آیت‌الله سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان، دیگر عضو بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که البته برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد. وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس آتی هم می‌تواند محلی برای حضور نسل جوان و هم زمینه ساز و حامی فعالیت آنان باشد. حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی در خصوص دلیل کاندیداتوری در این انتخابات، گفت: امروز در مرحله‌ای از دوران حیات نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داریم که حضور همه علاقه‌مندان، دلسوزان و منتسبان به انقلاب در جهت خدمت، امری ضروری و وظیفه‌ای اخلاقی است. وی افزود: با توجه به گذر کشور از بحران‌ها و سختی‌های داخلی و خارجی، امروز هرکس که فکر می‌کند توان خدمت در جهت اعتلای نظام را دارد باید به عنوان نامزد وارد انتخابات شده و خود را در معرض رای مردم شریف قرار دهد تا مجلسی برخوردار از وزن سیاسی و فکری بالا و دارای تنوع سلایق تشکیل شود. اشراقی یادآور شد: از همین رو بنده که با لطف و دعوت بزرگان و دوستان مواجه بودم، تصمیم گرفتم تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران حضور یابم و در صورت تشخیص مردم عزیزمان در سنگر مهم تقنینی کشور به ایفای نقش بپردازم. نوه امام خمینی در پاسخ به سوال دیگری در مورد دغدغه‌های اصلی وی در جریان ورود به عرصه انتخابات، یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در برهه زمانی فعلی با آن رو به رو هستیم، خیل عظیم نسل جوان کشور است که پس از طی مدارج علمی مشتاق و مستعد حضور در عرصه مدیریتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند؛ از این جهت فکر می کنم مجلس آتی هم می تواند محلی برای حضور این نسل جدید و باانگیزه و هم زمینه‌ساز و حامی فعالیت آنان باشد.

عارف: باید اجازه بدهیم حرف آخر را صندوق‌های رای بگویند
محمدرضا عارف، کاندیدای پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز دیروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد. عارف که همچون زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 92، همسرش نیز وی را همراهی می‌کرد، پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم انتخابات جدید در سالی برگزار می‌شود که شعار سال همدلی و همزبانی است. خوشحالیم که این شعار در تقویت انسجام و وحدت ملی همه گروه‌های سیاسی کشور که برای پیشرفت و اعتلای آرمان‌های نظام حرکت می‌کنند قرار دارد. وی ادامه داد: برگزاری انتخاباتی پرشور برای ما اهمیت دارد. دستاوردهای دولت تدبیر و امید و مسائل منطقه و نقش دولت ما در حل و فصل مشکلات منطقه ای همه ما را به دنبال انتخابات پرشور می کشاند. من می‌خواهم بگوییم که باید اجازه بدهیم حرف آخر را صندوق‌های رای بگویند نه تریبون‌ها. عارف همچنین گفت:‌ بر اساس قانون اساسی با جدیت کار را دنبال می‌کنیم مهمترین رسالت همه رسانه ها تشویق مردم است به ویژه رسانه ملی که رسالت کل مردم را بر عهده دارد. رسانه ملی باید اجازه بدهد گروه های مختلف داخل نظام حرف بزنند این کار برای پیگیری راهبردها به ویژه خلق حماسه‌ای پرشور مثل حماسه سال 92 واجب است. رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: آن چند درصدی که به هر دلیلی در انتخابات سال 92 به صحنه نیامدند باید وارد صحنه انتخابات شوند. این هدف بسیار مهمتر از آن است که فردی در یک جریان سیاسی حضور داشته باشد و یا حضور نداشته باشد. وی با اشاره به هفته وحدت گفت:‌ رمز پیروزی انقلاب ما وحدت بود. خوشحالم در آستانه هفته وحدت توانستم ثبت‌نام کنم و اگر این افتخار به من داده شود که خدمتگزار مردم باشم امیدواریم که خدمتگزار خوبی باشم. وی تاکید کرد: وظیفه رسانه ملی تشویق مردم است و برخوردهای یک‌سویه جواب نمی‌دهد. مردم ما بسیار باهوش و آگاه هستند. توصیه ما این است که رسانه ملی به جای تریبون دادن به یک جریان خاص طرفدار همه جریان‌های سیاسی باشد. عارف همچنین گفت: ما به حفظ آرامش اصرار داریم تلاش ما این است با آرامش انتخابات را دنبال کنیم و توصیه ما به دیگر جریان‌های سیاسی هم این است که با آرامش و در یک فضای آرام در انتخابات حضور داشته باشند.

اصلاحاتی‌ها، احمدی‌نژادی‌ها، وکلای مجلس نهم و دیگران
ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری، محمد عباسپور نماینده ادوار مجلس، فاطمه راکعی، اشرف بروجردی، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، سیدمحمود میرلوحی، لطف‌الله فروزنده و حسن غفوری‌فرد نیز از دیگر چهره‌های شاخصی بودند که دیروز برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کردند. سیدرمضان شجاعی کیاسری، احمد توکلی، ایرج ندیمی، مهراد بائوج لاهوتی، حسینعلی شهریاری و سید مهدی هاشمی از نمایندگان فعلی مجلس هم دیروز ثبت نام کردند. احمد توکلی نیز دیروز ابتدا برای ثبت‌نام به وزارت کشور رفته بود اما به دلیل ازدحام جمعیت، به فرمانداری تهران رفت و مراحل ثبت‌نام را در این ستاد تکمیل کرد. دیروز همچنین سیدمحمد حسینی و محمد عباسی از وزرای دولت دهم به همراه هم برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند. پرویز کاظمی وزیر بازرگانی دولت نهم از دیگر وزرای دولت احمدی‌نژاد بود که دیروز برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کرد. این چهره‌ها سعی داشتند در مصاحبه‌های خود با خبرنگاران، هرگونه ارتباط تشکیلاتی با محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم را رد کنند. پیش از ظهر دیروز همچنین صادق خرازی به همراه برخی از اعضای حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان در وزارت کشور حاضر شد که برخلاف تصورات و پیش‌بینی‌ها این عضو موسس ندا تنها برای همراهی با اعضاء در مرحله ثبت‌نام در وزارت کشور حاضر شد و مجید فراهانی دبیرکل این حزب به همراه تعدادی از اعضای حزب ندای ایرانیان در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کردند. سیدمحمد صادق خرازی که در هنگام حضور در ستاد انتخابات کشور از سورپرایز داشتن برای خبرنگاران سخن گفته بود، در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد: بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و معتقدم تا جوانان با فضیلت در کشور حضور دارند باید از آن‌ها استفاده کرد. وی افزود: به خاطر جوان هایی که در کشور وجود دارند و برای بها دادن به آن‌ها امثال من باید کنار برویم و به همین دلیل بنا ندارم در انتخابات آینده مجلس کاندیدا شوم.

چرت زدن در صف ثبت‌نام
مراجعه داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت کشور دیروز به قدری زیاد بود که صف‌های طولانی برای ثبت نام کاندیدا‌ها شکل گرفت برخی داوطلبان به دلیل ازدحام جمعیت ناچار بودند ساعت‌ها منتظر بمانند. اگرچه برای مراجعان محل خاصی اختصاص داده شده بود اما تعداد آنها انقدر زیاد بود که برخی از آن‌ها در جایگاه خبرنگاران می‌نشستند و و عده‌ای هم در محوطه وزارت کشور به دنبال جایی برای استراحت بودند برخی از داوطلبان هم از شدت خستگی ناشی از انتظار برای ثبت نام روی صندلی‌های خود خوابشان برده بود.
برچسب ها: انتخابات ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)