کد خبر: ۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور:
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: دستگاه‌های متولی بهداشت هم اکنون وضعیت حاد و خاصی برای استان کرمان پیش‌بینی نکرده اند بنابراين بايد این وضعیت باید به حالت عادی برگردد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: دستگاه‌های متولی بهداشت هم اکنون وضعیت حاد و خاصی برای استان کرمان پیش‌بینی نکرده اند بنابراين بايد این وضعیت باید به حالت عادی برگردد.

به گزارش گفتارنو؛ "مرتضی رحمانی موحد" شامگاه چهارشنبه در جمع فعالان صنعت گردشگری استان کرمان، اظهار داشت: بسيار خرسندم در جمع علاقمندان به صنعت گردشگري حضور يافتم چراكه در اين جلسات راه و نگاهمان نسبت به مشكلات و مسايل گردشگري هموار مي شود.
وي با بیان اینکه کرمان استانی پراستعداد در زمينه جذب گردشگران است ، اظهار داشت: در 2 سال گذشته درباره بازگشت  چهره واقعي و ارتقاء کرمان به عنوان یک مقصد گردشگری در دنيا طرح های مختلفی را مطرح کردیم اما همچنان جای سوال است که چرا قفل گردشگری این استان به صورت ریشه‌ای حل نشده است و این موضوع تنها مختص به استان کرمان نمي باشد و استان‌های دیگر نیز به گونه‌ای دیگر با اینچنین مشکلات روبرو هستند.
وی با بیان اینکه کرمان دارای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خوبی است که باید در جهت شکوفایی آن تلاش و همت مشترکی در استان بوجود آید ، تصریح کرد: جای سوال است که چرا با شیوع یک بیماری در استان باید شاهد تاثیرات بر امور جاری و حتی رفت‌وآمدها باشیم.
رحمانی موحد با اشاره به اينكه دستگاه‌های متولی بهداشت هم اکنون وضعیت حاد و خاصی برای استان کرمان پیش‌بینی نکرده اند افزود: این وضعیت باید به حالت عادی برگردد و باید جو و حالت ایجاد شده برای استان کرمان در زمینه عدم حضور گردشگر در پی شیوع آنفلوانزا را خنثی کرد.
وي در ادامه مطلب فوق افزود: در اين رابطه نقش صدا وسيماي استان بسيار تاثير گذار است به صورتي كه گزارشات تصويري و خبري از وضعيت بهبود يافته استان تهيه و به عموم مردم ايران اعلام شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه کرمان باید به عنوان مقصد گردشگری در تورهای بین المللی قرار گیرد ، اظهار کرد: دو نمایشگاه در کشورهای اسپانیا و آلمان پیش روی ماست که استان کرمان می تواند با حضور در این نمایشگاه‌ها، به معرفی آثار و پتانسیل‌های موجود در استان کرمان  بپردازد.
رحمانی موحد با اشاره به 3 اثر ثبت جهانی در استان کرمان تصریح کرد: 2 پرونده بیابان‌های لوت و قنوات استان کرمان برای ثبت جهانی آماده شده است و امیدواریم در تیرماه سال آینده در اجلاس یونسکو این دو اثر به ثبت جهانی رسیده تا از این حیث استان کرمان در دنیا جزء مناطق بی نظیر باشد.
وي به راه اندازي یک کمپین گردشگري جهت معرفي ظرفيتهاي گردشگري استان اشاره كرد و گفت: بايد طي يك بازاريابي خوب نظر گردشگران و علاقمندان به بحث گردشگري جلب شود كه در اين راستا سازمان ميراث فرهنگي حمايت هاي لازم را انجام خواهد داد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: لابي و جريان گردشگري كرمان در ديگر استانهاي كشور و تهران بسيار قوي است بنابراين بايد از اين فرصت استفاده كرده و به اهداف عالي در بحث جذب گردشگران برسد.
وی با بیان اینکه متاسفانه با یک پیچیدگی و درهم ریختگی از مقررات حاکمیتی و گردشگری در کشور روبرو هستیم که متاسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده است، اظهار کرد: متاسفانه عدم شفافیت در قوانین باعث ایجاد مشكلاتي بین سازمان میراث و اتاق اصناف شده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه در 2 سال گذشته به دنبال حل این مشکل بوده ایم تصریح کرد: در قانون آمده است که گردشگری یک صنعت است و هیچ سنخیتی با قانون نظام صنفی ندارد و باید ابتدا دستگاه های متولی نظارت و تذکرات را بر اماکن انجام داده و پس از اعلام به نیروی انتظامی، آنها حق ورود به این موضوعات را دارند.

رحمانی موحد با بیان اینکه نیازمند ایجاد تشکل‌های قوی، یکپارچه و قانونی در حوزه گردشگری در کشور هستیم اظهار کرد: نباید تشکل‌های ما اسمی باشند بلکه باید کاری کنیم که در درون خودمان به یک وفاق برسیم تا بتوانیم یک جراحی و اصلاحات لازم را در حوزه گردشگری کشور ایجاد کنیم زیرا سال آینده سال ایران است و دنیا به سمتی در حال پیش رفتن است که ما در حال مطرح شدن می باشیم.
وی با تاکید بر اینکه محیط و فعالیت‌های گردشگری نباید به محیط‌های سیاسی تبدیل شود اظهار کرد: گردشگری با سیاست هیچ سنخیتی ندارد و نباید مسئولین گردشگری را وارد مقولات سیاسی کرد و این موضوع نیز از تاکیدات مقام معظم رهبری است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ادامه درباره تعیین تکلیف برگزاری و اجرای گروه‌های موسیقی در هتل‌ها، مهانپذیرها، رستوران‌ها و ...  نیز گفت: جلسه‌ای را با معاون هنری وزیر ارشاد و دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور در این زمینه برگزار کردیم که دبیر شورای فرهنگی با صراحت اعلام کردند که این موضوع هیچ ربطی به این شورا ندارد و مجوز برگزاری این واحدهای موسیقی تنها برعهده وزارت ارشاد است و بخشنامه ای در این راستا در هفته آینده به کل کشور ابلاغ خواهد شد.
رحمانی موحد همچنین درباره راه‌اندازی تاکسی گردشگری نیز گفت: با مکاتباتی که با صندوق امید داشته ایم بحث تاکسی گردشگری را به صورت پایلوت در کرمان اجرایی خواهیم کرد ضمن آنکه باید به افراد مورد نظر برای انجام این کار نیز آموزش های لازم داده شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)