کد خبر: ۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:
مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به اينكه راه اندازي سمن براي پيشبرد فعاليت اولين راهنمايان حرفه ايي طبيعت گردي از الزامات است ، تصريح كرد: اولين رسالت شما در اين برهه از زمان حفاظت از كوير زيباي لوت است كه بايد بيشتر از ديگرعرصه ها و محوطه هاي مورد توجه قرار گيرد.

مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به اينكه راه اندازي سمن براي پيشبرد فعاليت اولين راهنمايان حرفه ايي طبيعت گردي از الزامات است ، تصريح كرد: اولين رسالت شما در اين برهه از زمان حفاظت از كوير زيباي لوت است كه بايد بيشتر از ديگرعرصه ها و محوطه هاي مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا؛ "محمود وفايي" دربين اولين فارغ التحصيلان دوره راهنمايان طبيعت گردي استان كرمان با اشاره به اينكه راهنمايان طبيعت گردي به عنوان پرچم داران و حافظين طبيعت خداوندي محسوب مي شوند، افزود: بايد نام شما عزيزان به عنوان اولين هنرجويان دوره تخصصي طبيعت گردي به صورت رسمي ثبت شود.

وي به پايه گذاري جنبشي به نام جنبش حفاظت از عرصه ها و آثار طبيعي استان كرمان ، اشاره كرد و اظهار داشت: با پايان يافتن اين دوره بايد تحت عنوان اين جنبش به حفاظت از منابع طبيعي كه از مهمترين سرمايه هاي كشورمحسوب مي شوند ، بپردازيم.

وفايي ، منابع طبيعي و نيروي انساني را از سرمايه هاي مهم اين كشور دانست و تصريح كرد: اگر ما نيروي انساني خوب ، بهره ور ، مسئول و متعهد به آب و خاك كشورمان داشته باشيم مطمئنا آباداني ، توسعه و رونق را  نيز به دنبالش خواهيم داشت.

وي با بيان اينكه بشر امروز بيش از هر زمان ديگر نياز به حفاظت ، پاسداشت و بهره وري صحيح از امانات الهي دارد ، بيان داشت: كشور ما جزو معدود كشورهايي است كه از منابع طبيعي فوق العاده غني با اقليم هاي مختلف برخوردار است بنابراين بايد از مسيرهاي مسئولانه جهت حفظ و حراست از اين هداياي الهي برآمد.

مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان در تعبيري ، اين استان را ايراني كوچك خواند و بيان داشت: از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هايي كه در سرتاسر كشور توزيع شده است را مي توان در استان پهناور كرمان ديد.

وي با بيان اينكه با اين همه شايستگي، امكانات و منابع خداوندي كه در استان كرمان وجود دارد ، ولي هنوز نتوانستيم اين استان را به جايگاه واقعي آن برسانيم ، افزود: با توجه به آموزشهايي كه فرا گرفته ايد رسالت بزرگي بر دوش شما عزيزان نهاده شده كه بصورت حرفه ايي بايد آن را به انجام برسانيد و ديگران را نيز نسبت به منابع طبيعي و طبيعت بكر و زيباي استان كرمان آگاه سازيد.

وفايي با اشاره به اينكه راه اندازي سمن براي پيشبرد فعاليت اولين راهنمايان حرفه ايي طبيعت گردي از الزامات است ، تصريح كرد: اولين رسالت شما در اين برهه از زمان حفاظت از كوير زيباي لوت است كه بايد بيشتر از ديگرعرصه ها و محوطه هاي مورد توجه قرار گيرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: به يمن پايان اولين دوره طبيعت گردي ويژه راهنمايان گردشگري در روز 15 اسفند درختي را به نام "ميعادگاه هفتواد" نام موسسه اي كه در آن آموزش ديده ايد ، بنشانيد.

گفتني است : در پاين اين جلسه كه در محل "موسسه هفتواد كوير" برگزار شد، از جامعترين و كاملترين كتابخانه تخصصي گردشگري و هتلداري استان كرمان با بيش از 400 جلد كتاب رونمايي شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)