کد خبر: ۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار رفسنجان خبر داد:
فرماندار رفسنجان از ثبت نام 38 نفر برای کاندیداتوری مجلس دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار خبر داد.

فرماندار رفسنجان از ثبت نام 38 نفر برای کاندیداتوری مجلس دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار خبر داد.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا؛ حمید ملانوری پیش از ظهر شنبه در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعاً در 7 روز ثبت نام از 28 آذر تا 4 دی ماه 38 نفر داوطلب برای نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ثبت نام کردند که از این تعداد 5 نفر در ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کردند و 33 نفر در ستاد انتخابات شهرستان در فرمانداری رفسنجان مراجعه و به عنوان داوطلب نام خود را ثبت کردند.

وی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان، افزود: بین 30 تا 45 سال 20 نفر ثبت نام کردند، از 45 تا 55 سال 14 نفر ثبت نام کردند، 55 تا 65 سال 3 نفر ثبت نام کردند و یک نفر نیز در رده 65 تا 75 سال است. بر اساس قانون کسانی که می توانستند ثبت نام کنند می بایست حداقل 30 و حداکثر 75 سال داشته باشند.

وی تصریح کرد: از بین 38 نفر، 25 نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، 10 نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا و 3 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: از این تعداد یک نفر داوطلب زن و 37 نفر از داوطلبین مرد هستند و در ترکیب سنی در مجموع 28 نفر زیر 50 سال و 10 نفر بالای 50 سال هستند.

ملانوری بیان داشت: از بین این داوطلبین یک نفر دارای سابقه نمایندگی ادواری مجلس شورای اسلامی است و یک نفر از داوطلبین هم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان کرمان ثبت نام کرده و هم برای مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه با مقایسه داوطلبین مجلس نهم با این دوره مجلس، ابراز داشت: کل داوطلبین مجلس نهم از حوزه رفسنجان و انار 14 نفر بوده اند یعنی در این دوره تقریباً تعداد داوطلبان 3 برابر افزایش داشته است.

ملانوری عنوان کرد: به لحاظ ترکیب تحصیلی در دوره قبل دو نفر لیسانس ثبت نام کرده بودند، 7 نفر فوق لیسانس، 3 نفر دکترا و دو نفر تحصیلات حوزوی بودند و به لحاظ ترکیب جنسیتی در دوره قبل، یک نفر زن و 13 نفر مرد بوده اند.

وی ادامه داد: در دوره قبل بین سنین 30 تا 45 سال شش نفر داشتیم در حالی که در این دوره 20 نفر ثبت نام کرده اند که این نشان می دهد جوانان علاقه نشان داده اند که در این دوره از انتخابات در سرنوشت کشور سهیم باشند و حضور پیدا کنند.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: کار ثبت نام از داوطلبین تا دیروز به لحاظ زمان بندی انتخابات تمام شد و ما بر اساس قانون و جدول زمان بندی انتخابات وظیفه داریم که از امروز 5 دی ماه به مدت 10 روز با تشکیل جلسات هیئت اجرایی و با حضور اعضای هیئت نظارت کار بررسی پرونده ها و صلاحیت داوطلبین را انجام دهیم.

ملانوری اضافه کرد: پس از این ده روز ما باید مراتب رد صلاحیت افرادی که احتمالا رد صلاحیت شده اند را به آنها ابلاغ کنیم با هماهنگی و اطلاع هیئت نظارت استان که این کار انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر فردی به لحاظ قانون دارای مشکلی در حوزه صلاحیت باشد حتماً بر اساس قانون به آنها ابلاغ می کنیم و آنها حق دارند طی یک دوره زمانی شکایت خود را به هیئتهای نظارت استان اعلام کنند.

فرماندار رفسنجان در پاسخ به سوالی درباره تعداد مدیران شهرستان که برای انتخابات استعفا کرده اند، گفت: در شهرستان رفسنجان تنها یک مدیر برای انتخابات استعفا داد.

وی بیان داشت: داوطلبین از همه گروههای سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدال گرا و افراد مستقل حضور داشتند و در بین آنها دانشجو، دانشگاهی، حوزوی، شغل آزاد کارکنان ادارات، روحانیون، ایثارگران وجود دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رفسنجان با تأکید بر اینکه تبلیغات داوطلبان باید در مدت زمانی خود انجام شود که این مهلت از نظر قانونی از 29 بهمن تا 5 اسفند ماه است، تصریح کرد: قبل از آن و بعد از آن تبلیغات ممنوع است و ما به کاندیداها کتابچه ای درباره وظایف، اختیارات و قوانین مربوط به آنها دادیم و ابلاغ کردیم که حتماً تبلیغات زودهنگام انجام ندهند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به برنامه ریزی برای ثبت نام داوطلبین و تهمیدات اندیشیده شده در این خصوص، گفت: سعی کردیم امکانات را به گونه ای فراهم کنیم که داوطلبین که حضور پیدا می کنند معطل نشوند و با کمترین زمان بتوانند کار ثبت نام خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: 4 کاربر ثبت نام داشتیم ضمن اینکه کمیته های فناوری اطلاعات، پشتیبانی و تدارکات، اطلاع رسانی و اخبار و اطلاعات و بخشهای مختلف در طول دوره ثبت نام کمک کردند با برنامه ریزی خوب این کار را انجام دادیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)