کد خبر: ۱۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
واکاوی اظهارات اخیر نماینده مجلس در دفاع از مدیرکل ورزش و جوانان
باید دید رزم حسینی چقدر بر مواضع خود خواهد ایستاد یا این که او اختیاراتش را با نمایندگان مجلس به اشتراک می گذارد؟

گفتارنو/گروه سیاسی: 

16 آذر 92 بود که با لهجه غلیظ کرمانی اش در هیبت عالی ترین مقام اجرایی استان در آیین معارفه اش گربه را در حجله کشت و با بیان این که سیاسی کار نیستم، گفت:  از همه گروه‌ها و جناح‌ها استفاده کرده و خود را نیازمند مشورت همه به خصوص نماینده ولی فقیه می‌دانم اما اختیارات خود را با هیچ کس به اشتراک نمی‌گذارم.

پس از استقرار علیرضا رزم حسینی در استانداری با حرکت بطئی و آرام تغییرات در استان، فشارهای سیاسی برای انتصابات به اوج رسید. در این بین نمایندگان مجلس که گفته می شد در انتخاب استاندار کرمان کارشکنی کرده و این پروسه را زمان بر کرده بودند, وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شدند. در برخی محافل نسبت به عملکرد برخی نمایندگان در خصوص رایزنی و تلاش برای به قدرت رساندن نزدیکان خود, دهان به دهان می چرخید. 

در این میان اما محمدرضا پورابراهیمی مواضع متفاوتی را اتخاذ کرد. او در کنفرانس مطبوعاتی خود به صراحت گفت که در عزل و نصب ها دخالت نمی کند و انتصاب یا برکناری افراد را حق استاندار می داند. پورابراهیمی در توضیح علل این موضع گیری اش هم گفت: اگر اکنون در عزل و نصب ها دخالت کنیم فردا نمی توانیم به وظایف نظارتی خود عمل و از مدیران سوال کنیم. چرا که پاسخ خواهیم شنید خودت گفتی این مدیر را بگذار.

پورابراهیمی یک بار دیگر هم اعمال فشار بر استاندار برای انتصابات را مذمت کرده بود. ان هم زمانی که مدعی بود دیگر نماینده کرمان در انتصاب فرماندار راور اعمال فشار می کند.  او در آن جا ضمن انتقاد از استاندار گفته بود: استاندار باید به صورت تمام قد حامی منافع و مصالح مردم باشد و نمی‌توان امور استان و شهرستان را براساس منافع هیچ شخصی اداره نمود.

اینک اما در ماجرای مدیرکل ورزش و جوانان ، مواضع او متفاوت از گذشته است.  در شرایطی که استاندار کرمان از کارنامه ی کاری محمود محمودی نیا مدیرکل ورزش و جوانان ناراضی است،  و به صراحت گفته است « در حوزه  جوانان "هیچ کاری" نشده است »  پورابراهیمی از استاندار به واسطه تغییر در مدیریت ورزش استان به شدت انتقاد می کند. 

نارضایتی استاندار کرمان در جریان سفر علیرضا خادم کشتی‌گیر سابق و معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش به کرمان علنی شد. رزم حسینی در جلسه با نمایندگان وزارت ورزش و در حضور محمودی نیا شدیداً از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان انتقاد کرد. 

او با این توضیح که «در حوزه ورزش در این دولت طرحی به‌منظور توسعه ورزش تهیه و اعتبار خوبی برای آن دیده و قرار شد در هر ورزشی که در کرمان قابلیت دارد برنامه‌ریزی شود و به دنبال این نبوده‌ایم که با آوردن بازیکنان ملی به کرمان پول را از استان خارج کنیم و درنهایت هم دستاوردی برای استان نداشته باشد» به این نکته اشاره می کند که «مبلغ خوبی هم برای اجرای این طرح گذاشتیم اما آنچه منظور ما بود در این طرح اجرایی نشد و دستاوردی برایمان نداشت. لذا طرح را متوقف کردیم.» 

رزم حسینی با بیان اینکه ما پول بابت پروژه‌ای می‌دهیم که باعث ارتقای ورزش شود و بابت دستمزد مربی و سایر هزینه‌های این شکلی هزینه نمی‌کنیم، می افزاید: «طرح توسعه ما به این شکل بود که بازیکن پرورش دهیم نه اینکه بازیکن اجاره‌ای بگیریم که به‌جای گل زدن به تیم حریف به دروازه خودی گل بزند.» 

محمودی در واکنش به نارضایتی استاندار از عملکردش، می گوید: اگر مافوقم از من راضی نباشد یک روز هم در اداره کل ورزش و جوانان نمی‌مانم و از ۱۹ خرداد با اجازه استاندار به آموزش‌وپرورش برمی‌گردم .او البته روی حرف خودش نماند و 29 خرداد چنین موضع گیری را احساسی توصیف کرد و از علاقه اش برای ماندن در پست مدیرکلی گفت. 

 بار دیگر سفر یک مقام بلند پایه ورزشی به کرمان مقدمه استعفای محمودی شد.  سه‌شنبه 29 تیر و تنها چند روز پس از سفر وزیر وزرش به سیرجان، محمودی نیا از سمت خود استعفا کرد. 

در فصل داغ انتخابات عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان مورد انتقاد برخی آگاهان حوزه ورزش قرار گرفت. فعالان سیاسی نیز انگشت اتهام به سمت مدیرکل ورزش و جوانان دراز کردند که در جریان برگزاری انتخابات  از نامزدی خاص حمایت  کرده  است. 

پس‌ از استعفای محمودی  محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به‌شدت از محمودی نیا حمایت و از استاندار انتقاد کرد. حتی تهدید کرد که کار را به کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهد کشاند تا حمایت از مدیر هم شهری خود را به غایت انجام داده باشد. 

پورابراهیمی می گوید: مدیر کل ورزش استان آقای محمودی نیا فردی متدین، متواضع، ارزشی و از رزمندگان دوران جبهه و جنگ است و از ۱۵ سالگی خودش را جلوی گلوله دشمن قرار داده و بعد از جنگ در دانشگاه تهران در حوزه تربیت بدنی تحصیل کرده و از نظر تخصصی در جایگاه مهمی در حوزه ورزش برخوردار است.

پورابراهیمی می افزاید: از یک سال گذشته بعضی افراد سیاسی در این شهر برای اینکه نتیجه ناکارآمدی خودشان را پوشش دهند با مشاوره غلط به بعضی از نمایندگان مجلس، آنها را تحت فشار قرار دادند و متأسفانه نتیجه این فشارهای خلاف واقع و انعکاس نظرات ارائه شده به استاندار کرمان منجر به تغییر رفتار مدیریت ارشد استان در خصوص این مدیر لایق و شایسته گردید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی می شود که تمامی طیف‌های ورزش استان از عملکرد مطلوب آقای محمودی‌نیا حمایت می کنند و  ادامه می دهد : بنده به همین دلیل تا این لحظه از آقای محمودی‌نیا حمایت کرده‌ام و از این به بعد هم قاطعانه از ایشان حمایت خواهم کرد.

او با انتقاد از نحوه برخورد استاندار کرمان با بعضی مدیران استان، روحیه انتقادپذیری از تمامی مسئولین به‌ویژه استاندار را رمز موفقیت یک مدیر ارشد می داند و می افزاید: درحالی که وزیر ورزش و جوانان به عنوان مقام عالی دولت از مدیرکل استان کرمان به عنوان یکی از سه مدیر موفق کشور نام می‌برد، رفتار غیرمنطقی استاندار کرمان در این خصوص با هیچ بیانی قابل توجیه نمی‌باشد.

پورابراهیمی خاطرنشان می کند: وقتی قاطبه هیئت‌های ورزشی استان به‌ویژه پیشکسوتان ورزش‌های استان از عملکرد مطلوب ایشان ابراز رضایت کرده و مهمتر آنکه وزیر ورزش و جوانان قاطعانه از مدیرکل حمایت می‌کند چه دلیلی دارد در استان چنین رفتارهای ناشایستی با ایشان شود با کدام منطقی این تصمیم در استان گرفته شده است این قابل قبول برای ما نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده آقای محمودی‌نیا به ورزش استان کرمان تصریح می کند: وظیفه بنده این است از مدیری که زحمات زیادی برای ورزش استان کشیده است قاطعانه حمایت کنم و مردم هم از بنده همین انتظار را دارند.

او خاطرنشان می کند:  در حالی که کمتر از ۸ ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، هرگونه تصمیم غیرمنطقی در حوزه ورزش استان می‌تواند به ضرر و زیان خیل عظیم جوانان و ورزشکاران استان منتهی شود و لذا در صورتی که مسیر تضعیف مدیریت ورزش استان استمرار پیدا کند، سؤال اینجانب از وزیر کشور در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

 حال باید دید رزم حسینی چقدر بر مواضع خود خواهد ایستاد یا این که او اختیاراتش را با نمایندگان مجلس به اشتراک می گذارد؟ 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
1
دلیل اصلی مخالفت نماینده با عزل ایشان اینه که ایشان رفسنجانی و همشهری نماینده هستند.ایشان نماینده رفسنجان میبایست میشدند نه کرمان.بعد هم کاش همگان میدونستند در بحث احداث پتروشیمی در کرمان همین آقای پپور ابراهیمی وزیر نفت رو کنار کشید و بهش گفت در کرمان نساز و در رفسنجان بساز پتروشیمی رو..
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
1
جناب پور ابراهیمی 1-لطفا چند مورد از عملکرد مطلوب اقای محمودی نیا را تشریح کنید؟
ایشان در حوزه جوانان چه فعالیتی داشته اند ؟
کدام ایده ، نظر ، طرح یا برنامه را پیاده نموده اند
پس بیخود و بی جهت وفقط به خاطر سیاسی کار ی از عملکرد ایشان دفاع نکنید آموزش وپرورش کجا وسازمان ورزش وجوانان کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده به عنوان یک کرمانی برای از شما می خواهم که پاسخگو باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)