کد خبر: ۱۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره انتقاد استاندار کرمان از روند کند بازسازی کنسولگری انگلیس در کرمان با اشاره به اینکه این عمارت قدیمی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت در حال مرمت و بازسازی است، گفت: این پروژه در دو فاز در حال اجراست و امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات، این پروژه تا فروردین سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره انتقاد استاندار کرمان از روند کند بازسازی کنسولگری انگلیس در کرمان با اشاره به اینکه این عمارت قدیمی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت در حال مرمت و بازسازی است، گفت: این پروژه در دو فاز در حال اجراست و امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات، این پروژه تا فروردین سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "محمو وفایی" پیرامون بازدید روز گذشته استاندار کرمان از باغ بیرم آباد با اشاره به اینکه عملیات مرمت و بازسازی باغ بیرم آباد با مشارکت آستان قدس رضوی در سه فاز در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در فاز اول این پروژه استحکام بخشی و مرمت عمارت شاه نشین در دستور کار است و محوطه سازی، مرمت و بازسازی هشتی (بنای مربوط به دوره صفوی) و حوضخانه در فازهای دوم و سوم اجرا خواهد شد. 

وفایی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و بازسازی باغ بیرم آباد با قدمتی بالغ بر 480 سال، با تلاش و پیگیری های استاندار کرمان از اول آبان ماه سال 94 آغاز شد، یادآور شد: فاز اول این عمارت حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید می رود تا فروردین امسال فاز اول آماده بهره برداری باشد.

وی این بنا را از یادگاری های یکی از حکمران های صفوی در کرمان ( بیرام بیگ افشار) دانست و گفت: وسعت این باغ بیش از 4.5 هکتار می باشد که شامل باغ های انبوه و درختان کهن سال و عمارت داخلی است و برای مرمت و بازسازی آن به هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه نیز از آغاز عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرا و آب انبار حاج آقا علی شهر کرمان از پنجم مهر ماه خبر داد و افزود: این بنا مربوط به دوره قاجاریه است که به لحاظ معماری، سازه و تزئینات آجر و کاشی جز بناهای منحصر به فرد کرمان است.

وفایی با تاکید براینکه این بنا با مشارکت بخش خصوصی در قالب مجتمع تجاری- تفریحی احیا خواهد شد، یادآور شد: پیش بینی می شود عملیات مرمت و بازسازی این بنا با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان طی 18 ماه آینده به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین درباره انتقاد استاندار کرمان از روند کند بازسازی کنسولگری انگلیس در کرمان با اشاره به اینکه این عمارت قدیمی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت در حال مرمت و بازسازی است، گفت: این پروژه در دو فاز در حال اجراست و امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات، این پروژه تا فروردین امسال به بهره برداری برسد.

محمود وفایی افزود: فاز اول این پروژه که شامل استحکام بخشی و سبک سازی بام این عمارت می باشد، با هزینه ای بالغ بر 160 میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: فاز دوم این پروژه شامل تزئینات، محوطه سازی، عملیات مرمت و بازسازی می باشد که با تامین اعتبار حدود 800 میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و مقرر گردیده این بنا به موزه اسناد صنعت نفت تبدیل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)