کد خبر: ۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
هم اکنون هر کیلو گوشت درجه یک گوساله بدون استخوان و گوشت گوسفندی با استخوان در کرمان با قیمت 32 هزار تومان عرضه می شود.

ایرنا نوشت:

 اقدامات اتاق اصناف کرمان، قیمت گوشت قرمز را در این استان با وجود افزایش قیمت این فرآورده خام دامی در برخی استان ها و شهرهای کشور تا 42 هزار تومان، با افزایش 2 هزار تومانی، در قیمت 32 هزار تومان تثبیت کرد.

به گزارش ایرنا، افزایش قیمت فصلی گوشت قرمز در روزهای اخیر و انتشار برخی شایعات در این زمینه موجب شد که قیمت این محصول نوسانات زیادی را تجربه کند.

رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به نظارت بر عرضه گوشت قرمز در کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: واحد بازرسی اتاق اصناف از زمان افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، نظارت بر قیمت این محصول را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داد و در حال حاضر اکیپ های بازرسی به صورت فعال بر عرضه گوشت قرمز نظارت و با متخلفان برخورد می کنند.

یوسف جعفری با بیان اینکه واردات گوشت قرمز، مانع از افزایش قیمت این فراورده خام دامی می شود افزود: برای تثبیت و همچنین کاهش قیمت گوشت لازم است حداقل، صادرات گوشت را کاهش داده و برای واردات این محصول برنامه ریزی کنیم. 

**هر کیلو گوشت درجه یک در کرمان 32 هزار تومان عرضه می شود 

رئیس اتحادیه صنف قصابان و عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: هم اکنون هر کیلو گوشت درجه یک گوساله بدون استخوان و گوشت گوسفندی با استخوان در کرمان با قیمت 32 هزار تومان عرضه می شود.

فتح الله مویدی اظهار کرد: واحد بازرسی اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بر امر توزیع گوشت قرمز در کرمان نظارت دارد و در این راستا با افرادی که خودسرانه به افزایش قیمت گوشت دامن بزنند برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهترین گوشت گوسفندی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود خاطرنشان کرد: تا حدود زیادی کمبود گوشت و افزایش قیمت آن متاثر از این صادرات است به اضافه اینکه طی سال های گذشته هر ساله در فصل زمستان با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه بودیم و این افزایش قیمت فقط مخصوص استان کرمان نیست.

مویدی با اشاره به اینکه تنها جایی که نرخ گوشت رعایت می شود شهر کرمان است گفت: مصاحبه ها و گزارش های اخیر در زمینه گران شدن گوشت قرمز در تهران، بیشتر به وضعیت نابسامانی قیمت گوشت دامن می زند.

وی ادامه داد: زمانی قیمت گوشت در استانی افزایش یا کاهش پیدا می کند، همه قصاب ها، واسطه ها و دامداران مطلع شده و این امر موجب ایجاد اخلال در بازار می شود.

وی افزود: چوبدارها و واسطه ها به صورت لحظه ای نرخ گوشت در نقاط مختلف کشور را دریافت و دام خود را به فردی می فروشند که با قیمت بالاتری بخرد.

وی با بیان اینکه قیمت عرضه گوشت در تهران متفاوت از کرمان است اظهار کرد: زمانی که قیمت گوشت گرم در تهران افزایش پیدا می کند قصاب های شهرهای دیگر هم تمایل پیدا می کنند که نرخ گوشت را افزایش دهند.

وی بر لزوم همکاری بیش از پیش پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تامین دام مورد نیاز استان کرمان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی قصابان کرمان این آمادگی را دارند که هر میزان گوشت با کیفیت را از این سازمان به قیمت روز خریداری کنند.

وی با اشاره به افزایش 2 هزار تومانی قیمت گوشت در کرمان عنوان کرد: این گوشت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در شرایط کاملا بهداشتی تهیه می شود و به دست مردم می رسد.

رئیس اتحادیه صنف قصابان و عضو شورای اسلامی شهر کرمان همچنین با بیان اینکه کشتارگاه کرمان از ابتدای سال 95 طبق یک مزایده به بخش خصوصی واگذار شد افزود: شهرداری کرمان سالانه 2 میلیارد تومان یارانه به این کشتارگاه اختصاص می داد و 56 نفر در این کشتارگاه مشغول به کار بودند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام نیروی های انسانی این کشتارگاه مشغول به کار هستند.

مویدی اظهار کرد: طبق قانون دامپزشکی برای مطمئن شدن از سلامت گوشت، باید، گوشت گرم را 24 ساعت در سردخانه نگهداری کرد و بعد از آن در بازار توزیع کرد که امروز این کار در کشتارگاه کرمان انجام می شود.

وی ادامه داد: یک ناظر با مدرک دکترای دامپزشکی به عنوان مدیر داخلی بر امور مربوط به کشتارگاه کرمان نظارت می کند که در گذشته این کار توسط یکی از پرسنل شهرداری انجام می شد.
وی با توجه به کیفیت بالای گوشت در کرمان بیان کرد: بخش عمده ای از خودروهای حمل گوشت این کشتارگاه تعویض شده و حمل و نقل گوشت توسط خودروهای مخصوص و به صورت استاندارد انجام می شود که متاسفانه در گذشته این کار با خودروهای فرسوده و در برخی موارد با وانت بارها صورت می گرفت.

** تدابیر لازم برای تامین گوشت قرمز در کرمان در نظر گرفته شده است

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: خوشبختانه گوشت قرمز و مرغ به میزان لازم در کرمان ذخیره و تدابیر لازم برای تامین این کالا در نظر گرفته شده است.

مهدی بنی اسدی افزود: پشتیبانی امور دام به صورت زنجیره ای در کشور خدمت می کنند و اگر استانی در کشور با کمبود گوشت قرمز مواجه شود از استان های دیگر تامین خواهد شد. 

وی با بیان اینکه گوشت قرمز در حال حاضر به صورت مخلوط 215 هزار ریال عرضه می شود گفت: عرضه گوشت وارداتی نیز به طور عمده از برزیل است که بزودی توزیع آن را در استان کرمان آغاز می شود. 

وی بیان کرد: مرغ منجمد نیز با قیمت هر کیلو 51 هزار ریال به دست توزیع کننده می رسد و به قیمت 55 هزار ریال به مصرف کننده عرضه می شود. 

وی تصریح کرد: پشتیبانی امور دام کرمان در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مرغ را با قیمت 65 هزار ریال از مرغداران این استان خریداری کرده است.
برچسب ها: قیمت گوشت قرمز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)