کد خبر: ۱۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره

تسنیم نوشت:
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مادامی‌که رفتارهای ما به‌گونه‌ای باشد که می‌خواهیم حتی از آوار پلاسکو و جنازه آتش‌نشان‌ها برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنیم همین وضعیت پابرجا خواهد بود.

حمد امیرآبادی در کنگره سراسری اقتصاد مقاومتی، تحقق‌بخش اقتصاد اسلامی که پیش از ظهر امروز و به همت موسسه آرام میهن اسلامی در سالن‌ همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر این‌که ظرفیت‌های موجود اقتصاد کشور باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود، اظهار داشت: در حال حاضر و در وضع رکودی که داریم و بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند ، بانک‌ها باید با حمایت‌های خود از بخش تولید، این ظرفیت عظیم در اقتصاد مقاومتی را به حرکت درآورند.

وی افزود: در سال‌های اخیر مشکلات و مسائلی در نظام بانکی کشور اعم از اختلاس‌ها تا پرداخت‌های نجومی و غیره صورت گرفت که تا حدودی اعتماد مردم به بانک‌ها را خدشه‌دار کرد و شاید یکی از دلایل افزایش معوقات بانکی نیز همین مسئله بوده باشد.

وی همچنین با اشاره به برخورد بانک‌ها با معوقات خرد و کلان افزود: همین برخوردها نیز بر کاهش کارآمدی بانک‌ها اضافه‌شده و مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی پدید آورده که باید در جای خود نسبت به حل آن‌ها اقدام کرد.

امیرآبادی در ادامه بابیان اینکه عمده مالیات کشور از محل تولید تأمین می‌شود، افزود: به دلیل فرارهای مالیاتی بسیاری از ظرفیت‌های مالی کشور تأمین نمی‌شود، ضمن آن‌که ما در بحث گمرک نیز به خاطر برخی قوانین و مشکلات در حوزه اجرا با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم که مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی افزود: آنچه مورد انتظار است این‌که مقررات گمرکی ما باید ثبات لازم را داشته باشد تا بتوان مدیریت اقتصادی در آن‌ها را محقق کرد و از برخی تخلفات جلوگیری به عمل آورد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سویی باید برای مقابله با پدیده شوم قاچاق و اثرات مخرب آن بر اقتصاد ملی فکری جدی کرد و حال آن‌که متأسفانه ما در حوزه مبارزه با قاچاق ، نیروی اجرایی و ظرفیت نظارت کافی در اختیار نداریم.

وی مسئله بیمه و نیز بحث صندوق‌های بازنشستگی را بسیار مهم و جدی برشمرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر بیمه‌های تجاری به محل تاخت‌وتاز سیاسیون و جناح‌های مختلف تبدیل‌شده است ؛ به‌عنوان‌مثال یکی از بیمه‌های فعال و مهم کشور مسئولی دارد که حتی یک روز تخصص بیمه‌ای ندارد و به جهت ارتباط نزدیک با یکی از مسئولان دولت به این جایگاه رسیده است.

این نماینده مجلس بابیان اینکه بیمه‌ها در خدمت اقتصاد مقاومتی نیستند ، تصریح کرد: بیمه‌ها باید کارآمدی بالایی داشته باشند و اگر آن‌ها درست تولید ثروت می‌کردند ما نباید برای آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو این‌همه آه‌وافسوس می‌خوردیم.

وی افزود: به‌طورکلی بانک، بیمه، مالیات، گمرک، بورس و ... باید در خدمت تحقق اقتصاد مقاومتی باشند درحالی‌که بسیاری از آن‌ها متأسفانه بیشتر در خدمت احزاب و جناح‌های سیاسی هستند.

امیرآبادی گفت: مادامی‌که رفتارهای ما به‌گونه‌ای باشد که می‌خواهیم حتی از آوار پلاسکو و جنازه آتش‌نشان‌ها برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنیم همین وضعیت پابرجا خواهد بود، درحالی‌که ما باید برای رفع مشکلات جدی مردم به‌خصوص در حوزه معیشت و اقتصاد کارکنیم.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر خط فقر در کشور دو میلیون تومان است، افزود: ما در مجلس شورای اسلامی به‌طورجدی به دنبال آن هستیم که بتوانیم شرایطی برای اصلاح حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان فراهم کنیم تا حداقل به دو میلیون تومان برسد.
برچسب ها: خط فقر در ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)