کد خبر: ۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نگاهی به خبرهای سیاسی روز
پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو به منظور سهولت مخاطبان منتخبی از مهمترین خبرهای سیاسی را در ساعات پایانی هر روز منتشر می‌کند.
مخالفت دولت با اعمال محدودیت برای اعضای شورای شهر
سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر این که عضویت در شورای شهر به معنای داشتن شغل نیست گفت که اطلاق یک ماده واحده به قانون انتخابات مجلس هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد و این کار مصداق بارز تبعیض ناروا است.
وی با بیان این که رویکرد تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات ایجاد محدودیت بوده است افزود:‌ اعتقادم بر این است که در سال آخر مجلس نباید این گونه محدودیت‌ها در قانون انتخابات اعمال شود؛ چون این رویه باعث محروم کردن افرادی است که می‌توانند در صحنه قانون گذاری در نظام جمهوری اسلامی موثر باشند.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: کسانی که در شوراها عضو هستند افرادی فرهیخته و شناخته شده و دارای تجربه هستندکه می‌توانند در مجلس موثر باشند. بنابراین نباید برای ورود آنها به انتخابات محدودیت اعمال کرد.
سخنگوی وزارت کشور با طرح این سوال که محدود کردن اعضای شورای شهر برای ورود به انتخابات چه معنایی دارد؟ گفت: اطلاق ماده واحده به قانون انتخابات توجیه منطقی و قانونی ندارد و به نوعی تبعیض ناروا به شمار آمده و با اصول قانون اساسی مغایر است.
امیری در پایان گفت که به عنوان نماینده دولت تصویب این طرح را به صلاح نمی‌داند.

تایید صلاحیت هشت نفر از اعضای هیأت موسس حزب اتحاد ملت ایران
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیأت موسس حزب اتحاد ملت ایران با هشت نفری که تائید شده اند می تواند این حزب را تشکیل دهد.
وی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود برخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای گرفتن مجوز حزب درخواست داده اند بیان کرد: درباره تشکیل هر حزب جدیدی درخواست هایی به وزارت کشور می آید و باید تائیدهای را از سازمان ذیربط اخذ کنیم و پس از آن پرونده های تکمیل شده را در کمیسیون ماده 10 احزاب بررسی کنیم و اگر کمیسیون تشخیص داد که افراد می توانند حزب تشکیل دهند مجوز داده خواهد شد و گرنه با تشکیل حزب مخالفت خواهد شد.
مقیمی همچنین در باره رد تعدادی از اعضای هیأت موسس حزب اتحاد ملت ایران یادآور شد: برای این حزب 15 نفر درخواست داده بودند که وزارت اطلاعات با 7 نفر آن‌ها موافق نبود و این هفت نفر رد شدند، اما برای تشکیل یک حزب حتی سه نفرهم می توانند به عنوان هیأت موسس حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: ما وقتی در مورد احزاب صحبت می کنیم کمیسیون ماده 10 احزاب تائید می‌کند که به افرادی مجوز داده شود یا نشود اگر افرادی که به عنوان هیأت موسس معرفی می شوندصلاحیت شان توسط دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات تائید شود، تائید خواهند شد ولی اگر ایرادی داشته باشند با حضورشان به عنوان هیأت موسس حزب موافقت نخواهد شد.

اصولگرایان جمع آوری اسامی نامزدهای بالقوه برای انتخابات مجلس را آغاز کردند
سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه کمیته مطالعاتی جبهه پیروان اقداماتی را برای انتخابات آتی مجلس انجام داده است اظهار کرد: امروز جمع‌آوری اسامی کاندیداهایی که بالقوه در استانها و شهرستان ها هستند ادامه دارد و قرار است یک ساختاری هم برای انتخابات تعریف شود.
وی افزود: ورود به مصداق‌ها برای انتخابات فعلا زود است زیرا ذهن جامعه انتخاباتی می‌شود و شاید خیلی مفید نباشد اما در درون جبهه پیروان اسامی کسانی که مدنظر ما هستند و شرایط کاندیداتوری را به لحاظ تطابق با اصول و گفتمان انقلاب اسلامی دارند جمع آوری کرده ایم و قرار است ساختاری را برای فعالیت‌های انتخاباتی جبهه تعریف کنیم.

شریعتمداری: طرح نمایندگان درباره صلاحیت‌ خودشان رد خواهد شد؛«بدیهی» است
شریعتمداری در پاسخ گفت شورای نگهبان باید در بررسی صلاحیت 125 نماینده ای که به این طرح رای مثبت داده اند حساسیت ویژه و بیشتری نشان دهد زیرا اگر این عده طی 4 سال گذشته مرتکب خطا و تخلفی نشده باشند دلیلی ندارد نسبت به تائید صلاحیت مجدد خود از سوی شورای نگهبان دچار تردید باشند و برای رفع این نگرانی احتمالی به تصویب طرح مذبور متوسل شوند.
مدیرمسئول کیهان گفت: بدیهی است که این مصوبه به دلیل مغایرت با قانون اساسی از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد، ولی تاسف آور است در شرایط حساس کنونی برخی نمایندگان مجلس به جای رسیدگی به مسائل حیاتی کشور و رفع نیازهای بر زمین مانده مردم، فرصت گران بهای نمایندگی را به اینگونه امور اختصاص دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)