کد خبر: ۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شرایط حمایت جبهه پایداری از جریان نزدیک به احمدی‌نژاد
احمد امیر آبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در مورد اینکه در وحدت میان اصولگرایان جایی برای جریان نزدیک به احمدی‌نژاد وجود دارد یا خیر افزود: آقای احمدی‌نژاد زمانی خود را جزو دایره اصولگرایی نمی‌دانست و در سخنرانی‌هایش، خود را فرا‌تر از اصولگرایان و اصولگرایی معرفی می‌کرد٬ در نتیجه به نظر می‌رسد وی در دایره اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس نباشد.
وی همچنین در پاسخ به اینکه اگر جبهه پایداری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بر حمایت از جریان احمدی‌نژاد تاکید ورزد٬ تکلیف میان وحدت اصولگرایان با این جریان سیاسی چه خواهد شد٬ افزود: جریان جبهه پایداری در جایگاه اصولگرایی قرار دارد٬ اما اگر این جریان از آقای احمدی‌نژاد حمایت کند٬ شرایطی مبهم پیش خواهد آمد.

شعر وزیر: مزد آن گرفت جان برادر که رانت خورد!
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دوست داشتم فیلم مستندی بسازم و نشان دهم چگونه فرهنگ کار تضعیف شده و نشان دهم که چگونه نابرده رنج گنج میسر می شود و مزد آن گرفت جان برادر که رانت خورد.
عبارات بالا از سوی علی ربیعی در جشنواره فرهنگی - هنری کارگر ایرانی که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، بازگو شد.

تصدی مشاغل حساس منوط به استعلام از وزارت اطلاعات
تلاش برخی نمایندگان بالاخره نتیجه داد و براین‌اساس، از این پس افرادی که در پست‌های حساس قرار می‌گیرند، باید استعلام وزارت اطلاعات را نیز به همراه داشته باشند.
بهارستان‌نشینان با تصویب ماده یک طرح مذکور تمامی دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوب هشتم مهر ١٣٨٦ را موظف کردند در انتصاب افراد به مشاغل حساس، ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت نظام وظیفه برای مردان (پایان خدمت یا معافیت دائم) در مورد ضوابط مقرر در این قانون از وزارت اطلاعات استعلام و نتایج آن را در انتصاب خود اعمال کنند. در صورت عدم استعلام یا انتصاب به‌خلاف استعلام صورت گرفته، مرتکب مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرد.

سید حسن خمینی در حال ارزیابی برای ورود به انتخابات خبرگان است
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان از اساتید حوزه و دانشگاه به روزنامه آرمان گفت:
   اخیرا حاج سیدحسن آقای خمینی حدود یک ساعت با اخوی‌شان  حاج سید علی آقا خمینی مهمان ما بودند که در این دیدار در مورد گمانه‌زنی در نشریات برای حضور یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان نیز صحبت شد.
وقتی من در خصوص ورود ایشان به انتخابات مجلس خبرگان سوال کردم، فرمودند که در حال ارزیابی فضای جامعه هستندو هنوز تصمیم جدی نگرفته‌اند. البته اشاره‌ای هم به پیشنهاد‌های مکرر بزرگان کردند که از ایشان خواسته‌اند در انتخابات خبرگان حضور پیدا کنند.
اجمالا ایشان می‌گفتند که در حال ارزیابی و رصد هستم که آیا صلاح هست وارد انتخابات شوم یا نه. هنوز به تصمیمی نرسیده‌اند اما دغدغه این مسئله را دارند که در حال فکر و سنجش فضا هستند تا به تصمیم نهایی برسند. 

وجود مسئولان دولتی دوتابعیتی و گرین‌کارتی صحت ندارد
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: وجود مسئولان دولتی دوتابعیتی و گرین‌کارتی صحت ندارد.
الهام امین زاده در ادامه افزود: متأسفانه هم در تذکر و هم در تحقیق و تفحص بحث گرین‌کارت و دو تابعیتی یکسان در نظر گرفته شده این در حالی است که گرین‌کارت برای کشورهای مهاجرت‌پذیر به عنوان یک تشویق برای اقامت، تحصیل و کار در نظر گرفته می‌شود که به هیچ عنوان تابعیت حساب نمی‌شود.
معاون حقوقی رئیس جمهور  با بیان اینکه گرین کارت هم می‌تواند منجر به تابعیت بشود و هم می‌تواند منجر به تابعیت نشود، تصریح کرد:  وجود مسئول دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت صحت ندارد و ما اعتراض خود را رسماً به قوه قضاییه اعلام کردیم که نباید وقتی سندی وجود ندارد این موضوع که از مصادیق افترا و تهمت است، مطرح شود و کسانی هم که این مسائل را مطرح می‌کنند باید پاسخگو باشند.


شورای نگهبان استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی در انتخابات بعدی را مغایر قانون اساسی دانست
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان طرح مجلس برای استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی در انتخابات بعدی مجلس را با اکثریت آراء مغایر با قانون اساسی دانست.
نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان ، گفت: شورای نگهبان تبصره 4 الحاقی به ماده 52 قانون انتخابات که از سوی نمایندگان پیشنهاد شده بود را مغایر با قانون اساسی دانست.
وی در بیان جزئیات تبصره مذکور که از سوی شورای نگهبان رد شده اظهار داشت: بر اساس این تبصره صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات بعدی نیز استمرار خواهد داشت و چنانچه شورای نگهبان در مورد عدم صلاحیت نمایندگان تا 15 روز قبل از تبلیغات انتخاباتی نکته‌ای را مطرح نکند صلاحیت نمایندگان به منزله تائید تلقی می‌شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)