کد خبر: ۲۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر صنعت معدن و تجارت در کرمان مطرح کرد
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: ارز حاصل از فروش صادرات باید به کشور برگردد و این در همه جای دنیا مرسوم است.
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: ارز حاصل از فروش صادرات باید به کشور برگردد و این در همه جای دنیا مرسوم است.

به گزارش گفتارنو، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان بیان داشت: امروز در سفر به شهرستان زرند دو واحد تولیدی افتتاح شد که امیدواریم با فعالیت آن‌ها شاهد به وجود آمدن ۲۴۰ شغل به صورت مستقیم و ۵۰۰ تا هزار شغل غیر مستقیم باشیم.

وی افزود: سه واحد کنستانتره، گندله و سنگ آهن در منطقه سیریز بین استان‌های کرمان و یزد ایجاد شده که عملیات اجرایی آن آغاز گردیده و ب طبق تفاهمنامه تا ۶ ماه دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شریعتمداری گفت: اخیراً کشوری در حوزه بین‌المللی ایران در حال اخلالگری است تا تاثیرات منفی بر اقتصاد ایران وارد کند که تلاش کاملا دشمنانه علیه کشور ایران است.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط باید از خود سوال کنیم آیا ما هم باید در مسیر آن‌ها گام برداریم یا توانایی این را داریم که در حوزه اقتصاد از توانایی‌های خود استفاده کنیم.

شریعتمداری افزود: همه باید در حوزه اقتصادی تلاش کنند چه یک اقتصاددان باشد و چه فردی عادی، در شرایط فعلی نباید مثل گلوله برف عمل کنیم که تبدیل به بهمن می‌شود.

وی یادآور شد:  دولت باید برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم همه تلاش خود را انجام دهد زیرا نه عرضه ارز تغییر جدی پیدا کرده بود و نه این که تقاضای فوق‌العاده‌ای را در بازار شاهد بودیم فشار ارز از عوامل اقتصادی نبود بلکه عامل برون‌زایی داشت.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در بازار با به وجود آمدن تحولات دولت تصمیم گرفت ارز ۴۵۰۰ تومانی را تحویل دهد.

وی گفت: دولت متناسب با شرایط روز تصمیماتی در حوزه اقتصادی می‌گیرد و تا جایی که ممکن است و به تدریج شرایط به تثبیت خواهد رسید و مشکلات تولیدی کشور مرتفع خواهد شد.

شریعتمداری افزود: یک سری کالاها مورد نیاز مردم و واحدهای صنفی است و نقش به سزایی در زندگی مردم ایفا می‌کند که دولت باید از زمان تولید تا رسیدن به دست مردم بر آن نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: یک دسته از کالاها نیز وجود دارند که نقش چندان مهمی در زندگی مردم ندارند که باید به تدریج به بازار ثانویه سپرده شوند.

وزیر صنعت معدن و تجارت ابراز داشت: صادر کنندگان باید ارز حاصل از فروش صادرات خود را به کشور برگردانند و این موضوع در همه جای دنیا مرسوم است که در این زمینه با کسی شوخی نداریم.

وی در خصوص مسائل مربوط به دانه‌های ذرت و سویا عنوان کرد: اگر شکایتی در این خصوص به رییس سازمان برسد با تخلفات برخورد قانونی خواهد شد.

شریعتمداری یادآور شد: رییس جمهور مکلف کردند تا منابع مورد نیاز برای نظارت بر صنوف به عهده اتاق اصناف واگذار شود تا بازرسان هر صنفی بتوانند مشکلات مربوط به خود را حل و فصل کنند.
وی در پاسخ به مشکلات مطرح شده در زمینه مطبوعات خاطرنشان ساخت: وزارت صنعت در حوزه واردات کاغذ و نیازمندیهای آن همکاری لازم را خواهد کرد و کمیسیونی در این خصوص تشکیل شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: در زمینه آلومینیوم در هفته گذشته دچار مشکل بودیم که حق صدور و ورود محصولات را نمی‌دهیم مگراول شمش مورد نیاز کشور را تامین کنند.
وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد: فروشگاه‌هایی زنجیره‌ای که به صورت گسترده در کشور ایجاد شده‌اند باید تحت نظارت اتاق اصناف و سازمان‌های صنعت معدن و تجارت باشد زیرا با ایجاد یک مجموعه نمی‌توان اشتغال مجموعه دیگر را از بین برد.

وی بیان داشت: در خصوص مسائل مالیاتی هم یک بسته جامع ارائه شده و به استانداران و مسئولان مالی تاکید شده تا فشار اقتصادی را از روی واحدهای تولیدی بردارند یا کاهش دهند.
شریعتمداری خاطرنشان ساخت: در زمینه اقتصادی باید به خودمان رحم کنیم زیرا ما در زنجیره تولید و توزیع به هم رحم نمی‌کنیم.

وی افزود: به زودی تشکیلات نظارتی برای برخورد با مجموعه‌های تولیدی فعال و با قدرت بیشتری فعالیت خواهد کرد اما به این مجموعه‌ها توصیه می‌شود که اول نظارت را بر خود داشته باشند.
شریعتمداری گفت: در خصوص تغییر قیمت‌ها که ١٠درصد متناسب با تغییرات نرخ ارز بوده است تلاش این است که این افزایش قیمت‌‌ها بیشتر نشود همچنین در زمینه بالا رفتن قیمت نان استاندار و مسئولان استان می‌‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)