کد خبر: ۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
چرا دستور وزیر کشور درباره انتصاب یک معاون زن در استانداری، اجرایی نشد؟
محبوبه فیروزآبادی/ مدیرمسئول: آقای فدایی! بی‌پرده می‌گویم شما هم وارث همان تفکر مردسالاری هستید که سال‌ها اجازه نداده تا زنان این استان در فرصت‌های شغلی امکان و اجازه بروز و ظهور توانایی‌هایشان را داشته باشند. این‌که وضعیت اشتغال زنان در استان کرمان بدترین وضع کشور را دارد، گواه روشنی است بر سال‌ها به حاشیه راندن زنان! که شما هم به‌عنوان مدیری که سال‌ها در پست‌های مختلف این استان حضور داشتید، نمی‌توانید و نباید از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کنید!

آقای فدائی! به زنان کرمان بی وفایی شد

محبوبه فیروزآبادی/ مدیرمسئول: آقای فدایی! اجازه دهید به عقب بازگردیم؛ به بیست و پنجم فروردین 96؛ یعنی همان روزی که روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت‌نام کرد و وعده داد: ما باید شرایط را برای حضور جوانان، زنان، اقوام و مذاهب فراهم کنیم.

اجازه دهید به وعده‌های انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی بازگردیم همان‌جا که گفت: «امروز که نیاز به حرکت جامعه برای رشد داریم باید جمعیت 50 درصدی زنان را موردتوجه قرار دهیم. حتی باید امروز در برخی مشاغل مدیریتی سهمی برای زنان قائل شویم. با یک عقب‌ماندگی مزمن تاریخی در این زمینه مواجهیم و باید این عقب‌ماندگی جبران شود. در دولت تدبیر و امید در عرصه مدیریت، جنسیت معیار نخواهد بود.»

بااین‌حال انتقاد از دولت به خاطر میدان ندادن و فراهم نکردن فرصت برابر برای زنان به قوت خود باقی بود و از این‌که زنان را فقط پای صندوق‌های رأی می‌خواهند به‌صراحت انتقاد شد تا جایی که وزیر کشور وارد گود شد و با صراحت در خصوص دادن پست‌های مدیریتی به زنان دستور صادر کرد.

اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از «دستور وزیر کشور برای انتصاب زنان در سمت معاون استاندار» پرده برداشت و گفت: با دستور وزیر کشور مقرر شد که در ساختار جدید استانداری‌ها برای انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع، حتی‌الامکان از زنان توانمند و شایسته استفاده شود.

این دستورات در جلسه‌ای که گزارشی از روند ضابطه‌مند کردن انتصاب مدیران وزارت کشور و استانداری‌ها در دولت تدبیر و امید توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع ارائه می‌شد، مطرح‌شده بود.

دستوری که تا این لحظه در استان‌های هرمزگان، گیلان، خراسان رضوی و یزد اجراشده است و نازنین شیبانی تزرجی، کیمیا تنهایی سنگاچین، بی بی کوکب موسوی کاخکی و اکرم فداکار عهده دارد معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار شدند.

حالا از دارالحکومه کرمان خبر رسیده است که استاندار اصلاح‌طلب کرمان، دستور صریح وزیر کشور اصولگرا را به بایگانی فرستاده و حکم سرپرستی را به نام مدیری که پیش‌ازاین در همین دولت ارتقا یافته بود، زده است!

از شما چه پنهان همان روزی که در کارگروه بانوان و خانواده گفتید: «اگر گزینه خانم برای پست مدیریتی ازنظر آیتم‌هایی، چون تجربه، دانش، توان مدیریتی با مورد آقا یکسان یا بالاتر باشد من مدیر خانم را انتخاب می‌کنم؛ به طرح این پرسش پرداختید که اگر حالتی باشد که آقا بر خانم برتری داشته باشد، آیا اجرای قانون ۳۰ درصدی به معنی ظلم کردن به جامعه نیست؟ و در ادامه پاسخ دادید نظر شخصی بنده این است که اگر گزینه آقا بر خانم برتری داشته باشد، با انتخاب مدیر زن جامعه را در مدیریت تضعیف کرده‌ایم» شصتم خبردار شد که می‌خواهید زنان را از چرخه مدیریت در استان کنار بگذارید. بااین‌حال دل بسته بودم به همان جمله‌ای که به‌صراحت در ادامه اظهارات‌تان گفته بودید: «اما من تابع قانون و حکم وزیر هستم.»

آقای فدایی! فارغ از این‌که شما در پهناورترین استان کشور یک زن توانمند و مدیر به چشم‌تان نیامده، خود توهین بزرگی به جامعه زنان کرمانی است، اجازه دهید به‌صراحت بگویم اگر واقعاً چنین است شما در شمار مسببین وضع موجود هستید چه این‌که سال‌ها کرسی معاونت استانداری، ریاست سازمان برنامه‌وبودجه و ریاست دانشگاه شهید باهنر کرمان و از همه مهم‌تر استادی دانشگاه را در کارنامه دارید و هیچ مدیر زنی را پرورش نداده‌اید!

آقای فدایی! بی‌پرده می‌گویم شما هم وارث همان تفکر مردسالاری هستید که سال‌ها اجازه نداده تا زنان این استان در فرصت‌های شغلی امکان و اجازه بروز و ظهور توانایی‌هایشان را داشته باشند. این‌که وضعیت اشتغال زنان در استان کرمان بدترین وضع کشور را دارد، گواه روشنی است بر سال‌ها به حاشیه راندن زنان! که شما هم به‌عنوان مدیری که سال‌ها در پست‌های مختلف این استان حضور داشتید، نمی‌توانید و نباید از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کنید!

آقای فدایی! ما جامعه زنان مظلوم کرمان باز پای صندوق‌های رأی می‌آییم و نرخ مشارکت را بالا می‌بریم تا امثال شمارا بر کرسی‌های مدیریتی بنشانیم تا تنها فرصت داده‌شده به زنان برای پست مدیریتی را به یک نورچشمی بسپارید. بااین‌حال ما آن‌قدر می‌آییم و آن‌قدر بر نتیجه انتخابات تأثیر می‌گذاریم تا نسل مدیرانی که «مرد بودن» برایشان یک فضیلت است، به خط پایان برسد.

آقای فدایی! ما جامعه زنان مظلوم کرمانی دهه‌هاست که از برکات و مواهب مدیریت‌های مردانه، بهره‌ها برده‌ایم. همان مدیرانی که با اعتمادبه‌نفس کاذب رشد حباب گونه داشتند و مثل قارچ تکثیر شدند اما امروز ما هنوز اینجاییم و هنوز دوره می‌کنیم شب را، روز را و هنوز را!

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهره سریزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
6
3
واقعا این انتصاب، نشان داد که اصلاح طلبان در مورد زنان فقط شعار می دهند و عزم جدی برای مشارکت دادنشان در جامعه ندارند مگر توی انتخابات ها. البته این حرف من باعث سو استفاده اصولگراها نشه، ما از اون ها سالهاست که قطع امید کردیم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
1
6
بایت این یادداشت جسورانه از گفتارنو ممنونیم
عمادآبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
3
همان اول آقای روحانی وعده سهمیه 30درصدی داده. انصافا باید حساب کنند ببینند 30 درصد کرسی های مدیریتی به زنان داده شده؟ اگر نه, چرا به این وعده دولت عمل نشده؟ من به عنوان مردی که سال ها تو بخش خصوصی چند تا مدیر زن تو مجموعه ام گذاشته ام، باید بگم انصافا کارایی و خروجی بیش تری را از آن ها دیده ام در مقایسه با مدیران مردی که در مجموعه ام داشته ام. اصولا زن ها هم دقت شان زیادتر است هم احساس مسوولیت شان، در عین این که کم توقع تر هم هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)