کد خبر: ۳۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه نظارت‌های فنی و بهداشتی دامپزشکی ارتقا پیدا کرده است، گفت: رشد ۹۰ درصدی ارتقاء بهداشت و سلامت دام موجب ایجاد بیش از ۱۲۰۰ شغل در استان باعث شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به عملکرد ۴۲ ساله اداره کل دامپزشکی استان کرمان بعد از انقلاب اظهار کرد: ارتقاء بهداشت و سلامت دام، تضمین کیفیت فراورده های خام دامی، ارتقاء کیفیت و بهداشت واحدهای تولیدی، عرضه و خدمات مرتبط با دامپزشکی و دسترسی کمی و کیفی به بسته خدمات دامپزشکی از جمله اقدامات شاخص این اداره کل بعد از انقلاب بوده است.

به گزارش ایسنا حسین رشیدی درخصوص تحولات بعد از انقلاب در دامپزشکی گفت: بعد از انقلاب تحولات ساختاری و سازمانی،   تحولات در امر مبارزه با بیماری ها و نظارت بهداشتی و تحولات در امر تشخیص و درمان در دامپزشکی رخ داده است.

وی تصریح کرد: پیشگیری از بیماری های حیوانات و بیماری های مشترک، ریشه کنی بیماری های دامی(طاعون گاوی)، تامین واکسن، تکمیل زنجیره سرد واکسن و واکسیناسیون دام، پایش منظم بیماری های طیور، اطلاع رسانی و ارتباط مستمر با مرغداران و ایجاد پست های قرنطینه و ... در جهت مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور، اجرای طرح های پژوهشی کاربردی برای ارزیابی وضعیت موجود در بخش های مختلف دامپزشکی و تدوین دستورالعمل های اجرایی متناسب با شرایط موجود از جمله تحولات در امر مبارزه با بیماری ها بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: در امر نظارت بهداشتی این اداره کل به اجرای طرح های مختلف از جمله طرح شناسنامه دار کردن تخم مرغ و طرح ردیابی گوشت مرغ و ...، استقرار پست های قرنطینه ثابت و آماده باش در استان برای کمک به کنترل تردد دام، طیور و فراورده های دامی، ساماندهی حمل و نقل دام و طیور و فراورده های خام دامی با وسایل نقلیه کد دار و واجد شرایط بهداشتی، احداث کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، نظارت ویژه بر بهداشت گوشت دام های قربانی و محصولات عرضه شده در مراکز تحت نظارت در مناسب های خاص مثل ایام عید نوروز، عید قربان، تاسوعا و عاشورا و تدوین اسناد راهبردی امنیت غذایی پرداخته است.

وی از احداث و تجهیز آزمایشگاه مرجع و مرکز تشخیص دامپزشکی جنوبشرق و انجام انواع آزمایشات مولکولی، ایمنی شناسی، میکروبی و ... برای شناسایی بیماری ها و کنترل بهداشت مواد غذایی دراین آزمایشگاه، پایش انواع باقی مانده ها (سموم و آنتی بیوتیک و فلزات سنگین) در فراورده های خام دامی (انواع گوشت، شیر و...) و راه اندازی کلینیک مرجع دامپزشکی خبر داد.

رشیدی افزود: نقش دامپزشکی در پدافند زیستی استان به لحاظ وسعت جغرافیایی منطقه تحت پوشش، گستردگی وظایف و استفاده پاتوژن های حیوانی در سلاح های بیولوژیک پررنگ است.

این مسئول گفت: رشد ۹۷ درصدی دسترسی کمی و کیفی به بسته خدمات دامپزشکی را با رشد فعالیت داروخانه های دامی و شرکت های پخش دارویی و شعب پخش استانی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نظارت‌های فنی و بهداشتی دامپزشکی ارتقا پیدا کرده است، اظهار کرد: رشد ۹۰ درصدی ارتقاء بهداشت و سلامت دام موجب ایجاد بیش از ۱۲۰۰ شغل در استان و باعث شده در حال حاضر بیش از ۶۰ مراکز درمانی، کلینیکی و خدمات دامپزشکی و…، ۵۰ مراکز واکسیناسیون دام و طیور، ۱۰ واحد مرغداری اجداد و گوشتی، ۲۰ شرکت بیمه دام و طیور، ۸۰۰  خودرو حمل دام و طیور زنده دارای کد بهداشتی و ۱۶پست های مصوب(مبارزه با بیماریهای دامی) داشته باشیم.

رشیدی از رشد ۹۵ درصدی بهداشت و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی در استان خبر داد و افزود: راه اندازی  آزمایشگاه های بخش خصوصی تحت نظارت دامپزشکی، افزایش پست های سازمانی حوزه تشخیص و درمان و حوزه نظارت بر بهداشت عمومی، صدور بیش از ۱۴۰۰ مجوز کد بهداشتی خودروهای حمل فراورده های خام دامی، صدور بیش از ۱۰ پروانه مسئول فنی بهداشتی و دستیار

مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه های صنعتی طیور، صدور افزایشی پروانه های مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های دام خصوصی، مراکز جمع آوری شیر خام و کارخانجات شیر خام در راستای رشد بهداشت و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی صورت پذیرفته است.

وی گفت: ارتقاء کیفیت و بهداشت واحدهای تولیدی، عرضه و خدمات مرتبط با دامپزشکی سبب ایجاد بیش از ۲۰ هزار شغل در استان شده که با نظارت بر فعالیت مراکز استحصال، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی، مراکز استحصال، بسته بندی فراورده های خام دامی، تخم مرغ و سردخانه های نگهداری فراورده های خام دامی، کشتارگاه های طیور و دام، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور، مراکز جمع آوری شیر خام صورت گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)