کد خبر: ۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وی با اشاره به اینکه متخلفان با نصب تیرهای غیرمجاز برق در دهکده گلها اقدام به برق رسانی به این دهکده کرده اند، تصریح کرد: این افراد سودجو همچنین از آب آشامیدنی زمین های کشاورزی نیز در ویلاهای ساخته شده خود استفاده کرده اند.

فرماندار کرمان گفت: حصارهای موجود در اطراف زمین های تغییر کاربری داده و اراضی دولتی و ملی در شهرک گلها تخریب شده است که سازه ها و بناهای موجود در این شهرک نیز بزودی و بعد از اخذ مجوز، تخریب خواهند شد.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایرنا عزم جدی مسوولان بویژه استاندار کرمان در باز پس گیری اراضی دولتی و تغییر کاربری یافته طی چند ماه گذشته و اکنون پرواز پهپاد امنیتی در آسمان کرمان فصل نوین و البته ثمرده از مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی را رقم زده است.

، دیوارهای فروریخته و حصارهای تخریب شده اطراف باغات و زمین های کشاورزی شهرک گلها حکایت از مقابله جدی با زمین خواری دارد؛ اینجا کرمان استانی کویری که حاشیه نشینی در آن روز به روز در حال گسترش است.

زمین های حاشیه ای شهر کرمان با ترفندهای سودجویان به اشکال و عناوین مختلف تصرف و گاهی با برپا کردن سرپناهی جزئی و محقرانه در اختیار افراد بی بضاعت و اتباع خارجی قرار داده می شود که تخریب چنین سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهر ها به طور معمول دل هر بیننده ای را بدون توجه به دست های پشت پرده به درد می آورد.

از سوی دیگر پیامدهای اجتماعی و امنیتی حاشیه نشینی متاثر از زمین خواری چنان ناگوار است که نادیده گرفتن این پیامدها جفا به نسل کنونی و نسل های آینده ای است که می خواهند در یک بستر امن و آرام شهری زندگی کنند.

و این بار در حاشیه محور هفت باغ علوی به شکل ماهرانه از نوع زمین خواری خود را در قالب شهرک گلها نشان داده است. 

زیرساخت های غیرقانونی شهرک گلها شامل شبکه آب و برق رسانی، جدول گذاری های معابر دی ماه امسال با حکم شورای تامین استان کرمان تخریب شد.

این در حالی است که امروز استاندار کرمان به همراه مدیران دستگاه های اجرایی از این شهرک به نسبت بزرگ بازدید کرد و در جریان روند تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز قرار گرفت.

فرماندار کرمان در حاشیه این بازدید با اشاره به وجود یکهزار و 200 قطعه زمین در شهرک گلها شهر کرمان، افزود: بیش از 500 قطعه از این اراضی حصارکشی و حدود 60 قطعه ساختمان سازی شده است.

محمدعلی توحیدی تصریح کرد: حصارهای موجود در اطراف زمین های تغییر کاربری داده و اراضی دولتی و ملی در این منطقه تخریب شده است که سازه ها و بناهای موجود در شهرک گلها نیز بزودی و بعد از اخذ مجوز، تخریب خواهند شد.

وی با اشاره به خشک کردن و از آب انداختن باغات پسته منطقه شهرک گلها، ادامه داد: این منطقه با دارا بودن دو حلقه چاه از آب خوبی نیز برخوردار است.

فرماندار کرمان گفت: از ابتدای سال جاری و پس از بازدید استاندار کرمان از حاشیه شهر کرمان و تاکید بر مقابله با حاشیه نشینی این اقدام در دستور کار دستگاه های مربوط قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به همت دستگاه ها و اعضای شورای تامین استان و شهرستان کرمان یکهزار و 120 هکتار از اراضی دولتی و تغییر کاربری داده در شهر کرمان و بیش از 648 هکتار از اراضی دولتی تصرفی به شکل آلونک سازی و اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده آزادسازی شده است.

توحیدی از شهروندان خواست در صورت تمایل به خرید زمین مراقبت کنند تا مورد طمع زمین خواران واقع نشوند.

وی با تاکید بر اینکه هنگام خرید اراضی باید موقعیت اراضی استعلام شود، گفت: برخی افراد بدون اطلاع از چگونگی اراضی اقدام به خرید زمین می کنند و دچار مشکل می شوند. 

مدیر امور اراضی استان کرمان نیز گفت: شهرک گلها در دهکده ساراییه قرار دارد که بعد از تغییر کاربری دهکده گلها نام گرفته است.

قدرت الله باقدرت افزود: شهرک گلها در زمینی به مساحت 180 هکتار از اراضی کشاورزی احداث شده که در حال حاضر نیز آثار کشاورزی در این منطقه مشخص است.

وی بیان کرد: درختان دهکده ساراییه به قصد تغییر کاربری در چند سال گذشته قطع آب دهی، خشک و درآورده شده اند.

وی با اشاره به اینکه متخلفان با نصب تیرهای غیرمجاز برق در دهکده گلها اقدام به برق رسانی به این دهکده کرده اند، تصریح کرد: این افراد سودجو همچنین از آب آشامیدنی زمین های کشاورزی نیز در ویلاهای ساخته شده خود استفاده کرده اند. 

باقدرت تاکید کرد: زمین خوار شهرک گلها به تمام قوانین و مقررات این بخش اشراف کامل دارد و حتی از برجسته ترین حقوقدانان نیز اطلاعاتش بیشتر است. 

وی شهرک گلها را مصادق بارز تغییر کاربری اراضی کشاورزی دانست و گفت: وجود دو حلقه چاه پر آب در این منطقه می توانست به کشاورزی منطقه کمک کند.

وی گفت: این اراضی با لحاظ تغییر کاربری، قطعه بندی و به فروش رسیده اند.
مدیر امور اراضی استان کرمان افزود: زمین خواران منطقه شهرک گلها به خاطر نفوذی که داشتند از سال 1382 وارد این منطقه شدند و اقدام به فروش اراضی کشاورزی کردند.

استاندار کرمان: زمین خواری باید ریشه کن شود

استاندار کرمان گفت: زمین خواری و حاشیه نشینی باید در کرمان ریشه کن شود و خوشبختانه یک متر زمین خواری در دولت تدبیر و امید انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اراضی رفع تصرف شده در شهرک گلها که بتازگی انجام شد افزود: قانون تبعیض ندارد و یکی از نمونه های اجرای عدالت با رفع تصرف اراضی در منطقه شهرک گلها است.

وی اظهار کرد: همه مدیران علاوه بر اجرای قوانین مسوولیت های شرعی نیز دارند.

وی گفت: به زمین خوار شهرک گلها فرصت دادیم که اقدام کند وی علاوه بر اینکه این کار را نکرد بلکه کار خود را با لجاجت توسعه داد.

استاندار کرمان افزود: با تخریب شهرک گلها از مصیبت های ناامنی و مشکلات حاشیه ای که در شهر می تواند این سکونتگاه ها به وجود بیاورند جلوگیری کرده ایم.

وی با بیان اینکه مردم از اقدامات اخیر در مبارزه با زمین خواری راضی هستند، گفت: ممکن است عده ای که منافع شخصی دارند ناراضی باشند زیرا عده ای از زمین خواران در دستگاه های دولتی نفوذ و در سیستم دولتی فساد ایجاد کرده باشند.

رزم حسینی از رییس کل دادگستری، دادستان، مدیران و نیروی انتظامی در اجرای قانون مقابله با زمین خواری در استان کرمان تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: دولت بر حسب وظیفه ذاتی خود با زمین خواران برخورد شدید خواهد کرد.

استاندار کرمان از رسانه ها نیز به دلیل تنویر افکار عمومی تشکر کرد و گفت: رسانه ها نقش بسزایی در اطلاع رسانی به مردم دارند و اگر رسانه ها این موضوعات را منتقل و شفاف سازی کنند عده ای زمین های کشاورزی را به عنوان ساخت بنا خریداری نمی کنند.

وی گفت: تخریب برای دولت هزینه دارد و ما راضی به تخریب بناهای ساخته شده نیستیم، اما این تخریب به نوعی آبادانی آینده استان را در بر دارد.

رزم حسینی تاکید کرد: اگر از رشد این ساخت و سازها جلوگیری نمی کردیم حاشیه چند صد هزار نفری در شهرک گلها مانند شرایط موجود در شهر مشهد بدون بهداشت سلامت امنیت و فرهنگ در این منطقه تشکیل می شد.

180 هکتار اراضی در شهرک گلها کرمان که بطور غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود بتازگی رفع تصرف شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)